Gå til innhold

"Dilemma"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet nå ikke om dette kan kategoriseres som et dilemma men nå vet jeg helt ikke hva jeg skal gjøre for å gå diplomatisk fram.....

Søstren til min forlover har et (for å si det MILDT) variert forhold til faren til sine to yngste barn. Det har vært turbulent og MYE frem og tilbake hvorvidt de skal være ilag - ikke være ilag!! man kan bli SLITEN av mindre...

Nuvel - lørdag fikk jeg ENDELIG :) sendt ut invitasjonene. Invitasjon til Astrid ble selvsagt også lagt i postkassen hennes. Jeg skrev "Kjære Astrid" øverst.....("ikke Kjære Astrid og Truls") fordi de ikke er i lag (lenger)

Well, i går når vi skulle gå til søsteren til Astrid for ukens-skravle-dag så sa hun litt "snurt" : "Får ikke Truls være med??????"

-Hmm?!? Hæ?!, svarte jeg, en smule satt ut.

-Jaaahh!! Vi er jo ilag nå. Skal iallefall prøve på nytt og nå ser det faktisk ut som at dette blir det endelige og vi er såå lykkelige (etc etc etc om hvor fantastisk dette var)

Det ramla nå bare litt plumpt ut av meg

-Jøsses, skal dere prøve IGJEN??? (og kunne egentlig bitt av meg tunga for at jeg sa det jeg sa - jeg VET jo at Astrid har slitt mye med det å være alene med ungene etc etc)

..så jo at hun ble litt såra...

Såååå, for å avslutte denne misèren; jeg sa til henne "kjære deg du må gjerne ta med Truls. Han er velkommen. Klart det!!!"

Cluet er - han drikker som en SVAMP når han får anledningen!! - - så jeg avslutta med....

-".....men det sier jeg, blir Truls i næææærheten av formen han var på forrige nyttårsaften blir jeg KOKFØRBAINNA!!!!!" (måtte understreke her med litt dialekt hehe)

Astrid så litt skjelmsk på meg og nikka forsiktig på hodet. -"Ja, selvfølgelig. Vi skal passe på ham"

Uhh....skal ikke være lett nei..... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig problem det der... Vi har samme problem i forhold til min svigermors kjæreste/ forlovede/ hatkandidat/ skal-aldri-mer-ta-i-med-ildtang-engang/ sussebass.....

Han er alkoholiker, og blir så sinnsykt snøvlete..... Vi har ikke invitert ham direkte, men skrevet i svigermors invitt at hun er invitert med følge. Og om han dukker opp eller ikke, og om de er sammen eller ikke og ikke minst hva salgs form han er i vites ikke før vi står der.

Slitsom greie.

Skrevet

Glad vi slipper sånne problemer.

Håper det ordner seg til det beste for dere begge.

Skrevet
......./ skal-aldri-mer-ta-i-med-ildtang-engang/ sussebass...........

*LEEEEEER* :hoho: Den var pinadø god altså!! Og, jeg lurer ikke på om Astrid faktisk sa noe av de samme ordene når hun kasta Truls ut (for n'te gang så klart)

Altså, jeg trenger jo ikke gjøre "dette" til mer enn det det er (eller no sånt) det er bare det at jeg har litt nåja for at han skal ta LITT vel av. (Han ble GOD i baisen for å si det sånn i Astrids 40 års dag. Altså, han blir ikke ekkel i fylla, han sovner bare til slutt.....) Men, det koker jo ned til at jeg ikke VIL HA NOE sånn greie i MITT/VÅRS bryllup!!

Så da så!! Og, jeg synes det ikke er SÅ ille å kunne faktisk si i fra! Det skal jo være en fest dag - ikke fyllekalas - SELV om det står alkohol framme (Og, jeg har jo nå lært/lest det her på forumet >>>lage en egen bar IKKE sette på bordene!!!!!)

Skrevet

Jeg er enig med deg, det er lov til å si fra. Hvis det nå blir til at hun krysser av ja for han på svarkortet, skal hun få grundig beskjed om at han har å oppføre seg, ellers.....

Men vi har fremdeles lov til å håpe begge to, de kan jo gjøre det slutt igjen.....

Akkurat nå lurer svigers på om hun skal ta han tilbake, for hun syns så synd på han.... :roll:

Skrevet

Huff ikke greit det der, håper han tar seg sammen da. Håper ikke vi får sånne problemer, for det er så forferdelig vanskelig.

Skrevet
, skal hun få grundig beskjed om at han har å oppføre seg, ellers.....

Jeg synes nå heller det er HAN som må få klar beskjed om å oppføre seg!

Kan dere alliere dere med et par sterke og bestemte mannfolk som kan få ham bort fra festen hvis han tar helt av?

Skrevet

Enig i at det er HAN som bør få beskjed, men jeg snakker minst mulig med han, så hun får si ifra til han på forhånd, så skal jeg love deg han får grundig beskjed når dagen rinner.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...