AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Hei! Jeg er ei jente på 23 år som har lyst til å bli sterkere og strammere. Jeg har tidligere gått en del ned i vekt, men hovedsaklig med kondisjonstrening. Jeg skjønner at styrketrening er greia hvis man vil ha en bra kropp, og det vil jeg jo. Greia er at jeg egentlig ikke har råd til å være medlem av et treningssenter akkurat nå. Man burde vel også få hjelp til teknikk og sånt av en PT eller treningsveileder først også? Er det noen måte jeg kan trene styrke på hjemme, uten å bruke massevis av penger? Hvor ofte er nok, og hvor lenge bør jeg holde på? Skal sies at jeg er ganske dårlig trent akkurat nå, så i begynnelsen skal det sikkert ikke så mye til for å se fremgang. Hva med kosthold? Den feilen jeg har gjort tidligere er at jeg har spist altfor lite i forhold til det jeg har trent. Trente høypuls kondisjon 4-5 dager i uka, og spiste 1300-1400 kalorier om dagen. Sier seg selv at det gikk rett til helvete, og jeg lå strekk ut lenge uten noen energi. Har ikke trent siden (ca 8 mnd siden). Skjønner at man kan spise ganske mye når man trener styrke? Jeg er ikke så opptatt av å gå ned i vekt denne gangen, mer opptatt av å SE bra ut. Jeg kan derimot ikke bli altfor tung (jeg driver med noe på fritiden som har ganske strenge vektgrenser), men i utgangspunktet så har jeg bittelitt å gå på. Kan veie opp til 73 kg, ligger nå på 66 kg. Kommer vel til å miste litt vekt også antar jeg, siden jeg er litt overvektig. Tja, dette ble kanskje litt rotete, men tar gjerne imot tips!! Anonym poster: d9be49997d59e570c3cbce09f80224dd
Quilliam Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Det finnes mange treninger som er gratis ja, er ingen problem å finne på google/youtube. (Best med video for da får du sjå teknikker). Men siden du sier du er overvektig foreslår jeg deg å bli kvitt fettet først om du vil ha en fin kropp. Skal du ha vekk fett må du ligge i underskudd på kalorier, skal du øke muskler må du ligge i overskudd på kalorier.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Det finnes mange treninger som er gratis ja, er ingen problem å finne på google/youtube. (Best med video for da får du sjå teknikker). Men siden du sier du er overvektig foreslår jeg deg å bli kvitt fettet først om du vil ha en fin kropp. Skal du ha vekk fett må du ligge i underskudd på kalorier, skal du øke muskler må du ligge i overskudd på kalorier. Går man ikke også ned i vekt av styrketrening? Jeg har tidligere gått ned 25kg, og ikke vært overvektig, men det er fortsatt for mye fett på kroppen, og jeg synes ikke at den ble noe særlig strammere. Skal sies at jeg aldri trente styrke. Blir helt forvirra, jeg. Noen sier tren masse kondisjon, andre mener man bør fokusere på styrkedelen. -TS Anonym poster: d9be49997d59e570c3cbce09f80224dd
Quilliam Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Joda, du vil gå ned litt i fettprosent av styrke, om du spiser lite. Men du vil ha store problemer å øke muskelmasse når du ikke spiser mye. Om du er veldig utrent vil du både gå ned i fettprosent og øke i muskelmasse nesten uansett hvordan du spiser, men dette vil stoppe etter bare noen få uker. Etter det så blir det nesten bare øking i muskelmasse eller tap av fettprosent, ikke begge deler. Grunnen til at folk som er på slankern også trener styrke er for å beholde musklene de allerede har. Om du spiser lite og bare trener kardio vil du miste muskler. Det gir også litt variasjon som gjør trening mindre kjedelig, om du bare jogger blir det fort kjedelig. Og trening av hva nå enn slags type forbrenner kalorier, så det vil hjelpe uansett, men kardio er det som forbrenner mest.
Gjest Snoken- Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 (endret) Hovedmålet for kondisjonstrening er enten å forbrenne mest mulig kalorier under treningen eller få bedre kondisjon. Med styrketrening øker du muskelmassen, mer muskelmasse vil si at kroppen vil forbrenne mer kalorier generelt. 1 kg muskler forbrenner 10-15 kcal pr. dag. Mer muskler vil også forme kroppen din. Som f.eks gi flatere mage, gi rundere, fastere og mer spretten rumpe osv... Det lureste er å kombinere kondisjon og styrketrening. Endret 2. november 2012 av Snoken-
Eli123 Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Vil anbefale å ta tre eller fire styrketreninger i uken og 2 kondisjonstreninger. Etter jeg begynte med styrketrening har jeg gått ned i kilo og det er mye, mye gøyere å trene! Jeg ville funnet et billigere treningssenter og eventuelt få med deg en venn eller to. Kanskje kjenner du en som kan hjelpe deg litt i gang og vise deg hvordan du gjør ting? Jeg begynte uten å vite særlig, men fant for ut av det. Øvelsene jeg gjør har jeg som oftest kopiert av andre på treningssenteret. Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå