Gå til innhold

Nettsider hvor man kan legge inn dagsmenyer og få frem nøyaktig næringsinnhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter en nettside som IKKE er en tradisjonell slankeside(de er jeg kjent med) hvor man kan legge inn dagsmenyer/ukesmenyer og få opp prosenandeler av vitaminnivå osv ifht dagsbehov - og som også forteller hva du trenger mer/mindre av.

Jeg har brukt sider som gjør noe av dette, men de er veldig fokusert på slanking/vekt og viser stort sett protein/fett/karbohydratfordeling og kalorier.

Jeg er ute etter noe, hvor man kan legge inn alder kjønn osv - hva man allerede tar av vitamintilskudd osv, og enkelt få opp en graf e.l som viser hva du trenger å fokusere på.

Eksempelvis; "du har 70% av dagsbehov for vitamin C, 30% av selenbehov, 120% av sinkbehov dekket - siste måned har du for lavt inntak av jern, for høyt av sink/usunne fettsyrer" osv

Noen som vet om slike sider?

Anonym poster: 93b04c77a875b5af31e675a8601e86f1

Videoannonse
Annonse
Gjest -_Tove_-
Skrevet

Diett.no er vel kanskje en slankeside, men hvis du registrerer deg der får du iallefall en oversikt over hvor mye av de forskjellige næringsstoffene du har spist den dagen (sink, selen, magnesium, kopper, jern, natrium osv.) :) Du kan legge inn vitamintilskuddet du tar under et av måltidene så vil dette også bli regnet med.

Skrevet

Selv har jeg brukt, og er ganske fornøyd med, programmet Mat på data. Du finner det på matportalen.no. der kan du få oversikten over de fleste næringsstoffer. Dette er på ingen måte beregnet for slankere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...