Gå til innhold

Spm når noen skal hjelpe med lån.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg fullfører min bacelor nå til sommeren og fyller 23 og har lyst til å flytte hjemmefra. Ikke fordi jeg ikke trives hjemme, har egen hybel, inngang, kjøkken ol i kjelleren som har vært veldig fint i studietiden, men ønsker å starte for meg selv og kanskje flytte sammen med kjæresten.

Hvordan kan jeg si dette på en fin måte til mine foreldre som alltid stiller opp for meg?

og til min lillesøster på 16 som er min beste venninne<3 selv om vi har en bror mellom oss, men han tar det ikke like tungt vil jeg tro, siden da kan han overta hybelen om ønskelig.

Mamma har også sagt hun vil stå som forsikring (?) eller hva det heter på lån til bolig.

Hva vil det innebære for meg?

Må hun se inn i min økonomi ol.?

jeg har tatt opp litt mer studielån enn jeg har fortalt hjemme, så hadde håpet å ikke måtte ta den diskusjonen.

Hvor mye må hun vite om min økonomi? om hun må det.

Takk for svar! =)

Anonym poster: 1af1425f9587cbab50443305fcd5c092

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Du mener vel at mora di skal være kausjonist?

Hun skal ikke betale ned på lånet ditt sammen med deg, så sånn sett må hun ikke vite noe om økonomien din. Men hvis hun skal delta på noen bankmøter sammen med deg, så er det mulig at hun finner ut at du har mer i studielån enn det hun tror nå.

Skrevet

Du mener vel at mora di skal være kausjonist?

Hun skal ikke betale ned på lånet ditt sammen med deg, så sånn sett må hun ikke vite noe om økonomien din. Men hvis hun skal delta på noen bankmøter sammen med deg, så er det mulig at hun finner ut at du har mer i studielån enn det hun tror nå.

Mener kausjonist ja, glemte hva det het mens jeg skrev bare.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...