Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sitter og skriver en øvingsoppgave i Ex.Phil som vi fikk i går, og som skal inn neste torsdag. Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest noe særlig på Ex.Phil, men har nå klart å rable ned en del ord. Det skal være cirka 1000 ord per del (alfa og beta), men jeg er på 1100 ord på alfa-delen nå, og føler ikke jeg er ferdig i det hele tatt!!

Oppgavene jeg svarer på nå er:

a) Forklar sammenhengen mellom dialogen og begrepsanalysen i Sokrates’ filosofi.

b) Drøft påstanden: «Sokrates’ lære om dialog og begrepsanalyse er en kritikk av sofistenes syn på retorikk (talekunst) og relativisme».

Både a) og b) skal besvares.

Er heller ikke helt ferdig med a), mangler et avsnitt eller to der. Dette blir jo altfor langt! Jeg føler jeg har med masse vrøvl. Drøftingsoppgaver har jeg heller ikke skrevet på lenge. Noe som er VIKTIG å få med seg på b)? Tips til drøfting?

Og siden det er øvingsoppgave så blir den vel godkjent uansett? Er det ikke for at jeg skal få tilbakemelding på hva som kunne bli gjort bedre?

Dette er ikke for at noen skal gjøre oppgaven for meg, har som sagt skrevet mye allerede. Takker for all hjelp!

Anonym poster: 953981fa3aec6f3a7ad359bb7d0ee135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde exphil og hadde øvingsoppgaver, var det definitivt ikke alle som fikk godkjent. Foreleseren begrunnet dette med at hvis det står at hver del skal ha ca. x-antall ord, så skal den ha det.. og ikke mange ord mer eller mindre. Andre ting er f.eks. hvis du skriver deg bort fra selve oppgavene.

Men jevnt over består nok de fleste, og ja.. du skriver for tilbakemeldingens skyld.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...