AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Da tenker jeg på hvem som blir innvitert. Vi skal ha et bryllup med over 100 inviterte da vi har stor familie. Når vi kommer til venner og kjente så syns jeg det er vanskelig å velge. Hvordan har dere gjort det? Min kjære vil gjerne invitere gamle naboer som han har hatt mye god kontakt med, men ikke like mye i de senere årene. Jeg syns det blir litt rart. Vi ønsker også å invitere noen av naboene, men ikke alle, er det greit? Kollegaer er vanskelig. En av mine nærmeste kollegaer kommer jeg ikke særlig godt overens med (uten at vi er uvenner), mens jeg kommer godt overens med kollegaer som ikke er så nær. Disse ønsker jeg å invitere. Bør jeg da likevell invitere den nærmeste kollegaen? Viste ikke at det skulle bli så vanskelig med gjestelisten. Anonym poster: 0f5049cc43b72e3144359710945ec698
Purple Basil Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Jeg tenker rett og slett at dere bør invitere dem dere selv ønsker å ha der, og spesielt de menneskene dere faktisk har kontakt med nå. Kan dere ikke fylle opp 50/50ish hver, slik at begge blir fornøyd?
Gjest lisha Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Jeg inviterer ikke gamle barndomsvenninner f.eks, jeg inviterer de jeg har mye med å gjøre nå, og har hatt siste årene Jeg inviterer ingen kollegaer, men det er nok fordi jeg tar ekstravakter flere steder.. men vet flere kollegaer fra tidliger arbeidsforhold hadde syns det var koslig å se oss i kirken! sambo har bestemt seg for å invitere de som vi er med på fritiden, alle med følge selvfølgelig! og så noen stykker til, som er på samme kveldsskift som sambo. Han har lyst å invitere alle, men det går først og fremst ikke pga lokalet og deretter økonomien! Det er en stor arbeidsplass, og om alle skal ta med følge, så blir det aaaltfor mange.. inviterer heller ingen naboer. vi har rett og slett satt en grense (noen til eller fra er greit), men vi må ha noe å forholde oss til, med tanke på kapasiteten til lokalet! vi inviterer hele familien på begge sider, nærmeste og gode venner og de som reiser langveis fra til middag, og så inviterer vi flere venner til kaffen men vi kommer til å sette inn en notis i avisen om når og hvor vielsen skal være om noen da vil komme i kirken å se seremonien, så er det koslig
Gjest 2013 bryllup Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Jeg vet ikke hva folk tenker på som stort bryllup, men vi har 80 stk på gjestelisten til nå. Rundt 50 av disse er familie, resten er venner m/følge. Jeg har ikke invitert alle mine venner, men tenker de tre nærmeste venninnene, to-tre venninner til og noen kompiser jeg har hatt mye med å gjøre. Min kjære har litt flere på sin liste. Jeg har flere venner jeg skulle ønske jeg ville følt det var naturlig å invitere, og også noen foreldre til venner, men jeg (uten å egentlig ha diskutert det veldig med min kjære) tenker å invitere til "åpent hus" ut på kvelden, til kaffe og kaker. Dette koster veldig lite ekstra, da familie og venner baker, så det blir bare kaffe/te/brus utenom Jeg liker den løsningen fordi jeg da slipper å velge ut, og de som faktisk er intereserte kan komme, og de som egentlig ikke vil ikke trenger å ta stilling til en invitasjon
Dove Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Jeg tenker rett og slett at dere bør invitere dem dere selv ønsker å ha der, og spesielt de menneskene dere faktisk har kontakt med nå. Kan dere ikke fylle opp 50/50ish hver, slik at begge blir fornøyd? Det er jo litt kjedelig hvis den ene har 50 pers i familien, og den andre har 10.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå