AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Jeg skal endelig kjøpe meg mitt første speilreflekskamera og etter å ha titta litt rundt, har jeg endt opp med å stå mellom Canon EOS 550D og 600D. Jeg lurer på hvilket dere anbefaler? Hvorfor anbefaler du det ovenfor det andre? :-) Anonym poster: 7f3a7fd53e3bcad9a6c370a109539f18
KaDust Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Jeg har Canon EOS 550D og er kjempefornøyd. Men jeg ville vel gått for 600D da dette er en nyere versjon av 550D og har litt mer å by på. :>
Gjest Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Jeg så også på disse to og innfant meg med at det 600D tilbyr er ikke verdt prisen i forhold til 550D! Fikk også samme beskjeden i fotobutikken på senteret jeg jobber! Og hvertfall ikke når det er flere kampanjer på 550D med to objektiver!
Safira Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Det er ikke store forskjellene mellom de. 600D er litt nyere, og har artikulerende skjerm (kan vippes ut til siden). Det har også bittelitt dypere grep, så noen vil synes det er litt mer behagelig å holde. Gå for det kameraet magefølelsen sier 550D får du til en grei pris brukt, hvis det er aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Anonym poster: 6dba2669c7833fa2317c8baf28f7b8be
Gjest Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 (endret) Altså videoen over her er hovedsakelig angående filming, det sier han selv i starten av videoen! Og er det filmkamera man er ute etter burde man verken velge 550D eller 600D! For ikke å glemme at de fleste mobiler har faktisk bedre filming enn hva speilreflekskameraene har nå til dags! Jeg satt selv med det samme valget for under en måned siden og har dermed lest det meste av artikler o.l. som ermulig å komme over! Og fotomessig er det så minimal forskjell at du ikke vil legge merke med mindre du bruker det profesjonelt, og gjør du det er nok 60D heller for deg! Det er KUN fineser som vridbar skjerm, mulighet for å stille volum på ekstern mikrofon o.l. som er forskjellene! Og da må du tenke på om det faktisk er verdt prisforskjellen på de! Du kan få Canon 550D med 18-55mm og 75-300mm for 3999 på f.eks komplett (og mange butikker). For 600D med 18-55mm må du ut med 4790 på komplett! Hvis det bare er for hobby er det ikke en tvil om hvem jeg ville valgt! Ville heller brukt de 800 kr i mellomlegg og kjøpt et skikkelig objektiv så det gir mer variasjon! Endret 2. november 2012 av Gjest
proxypac Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 (endret) For ikke å glemme at de fleste mobiler har faktisk bedre filming enn hva speilreflekskameraene har nå til dags! Dette skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at de fleste mobiler er bedre på filming enn speilreflekskameraer nå til dags? Forøvrig er jeg enig i at hvis man har knapt med penger, så bør man heller velge et litt eldre kamera + et godt objektiv, fremfor et nyere kamera + et dårligere objektiv Endret 3. november 2012 av proxypac
Gjest Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Dette skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at de fleste mobiler er bedre på filming enn speilreflekskameraer nå til dags? Forøvrig er jeg enig i at hvis man har knapt med penger, så bør man heller velge et litt eldre kamera + et godt objektiv, fremfor et nyere kamera + et dårligere objektiv Jeg syntes hvertfall jeg har bedre bilde på min 1080p mobil enn på mitt 1080p kamera!
proxypac Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 (endret) Ok, jeg skjønner.. Nå vet jo ikke jeg hva du bruker for noe kamera da, men klarer ikke helt å være enig i at de fleste mobiler er bedre på film enn dagens DSLR-kameraer. Jeg mener at speilreflekskameraer er overlegne de fleste mobiler både når det kommer til film og stillbilder. Ta for eksempel tv-serien "Dag". Den er skutt på Canon EOS 1D Mark IV. Eller hva med avslutnings-episoden av "House" sesong 6, skutt på Canon EOS 5D Mark II. Og Svensk TV4 brukte Nikon D800 til livesendinger i forbindelse med UEFA Euro 2012. Det finnes en rekke andre eksempler på at profesjonelle aktører innen film- og tv-bransjen velger å bruke speilreflekskameraer fremfor tradisjonelle filmkameraer. Jeg kan forsåvidt være enig i at til hverdagslig filming, så kan kanskje mobiler være enklere å bruke. Men at mobiltelefoner generelt skulle være bedre en speilreflekskameraer, mener jeg er en underlig påstand Endret 3. november 2012 av proxypac 2
Gjest Skrevet 3. november 2012 #10 Skrevet 3. november 2012 5D og 6D kan jo aldri sammenlignes med 550 og 600! 650D vil jeg derimot si er betydelig bedre enn de to andre når det kommer til filming! Jeg ordla meg kanskje feil der, for jeg tenkte på amatørkameraene, nettopp 550 og 600, de vil være tilnærmet like og begge filmer 1080p, samme med mobilen min!
proxypac Skrevet 3. november 2012 #11 Skrevet 3. november 2012 Enig i at det er forskjell på for eksempel 5D Mark III og 550D, særlig om man sammenlikner stillbilder. Men når det gjelder film-delen så http://www.youtube.com/watch?v=xN7VXW9mKJw. Og vet du, 1080p er faktisk høyeste oppløsning også for f.eks. 5D3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå