Fashionistaen Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Er det noen som vet om en god brynsstylist, som ikke tar en altfor høy pris og har korte ventelister (har lite lyst til å betale 1000 kr og vente i år og dag på en time hos Fred Hamelten....)? Helst i Oslo/Bærum/Østfold eller Folloregionen. På forhånd takk for hjelp
Portvinpiken Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 (endret) Hva er øyenbrunstylist? Har jeg gått glipp av noe her? Trodde man "bare nappet" eller vokset brynene jeg..? Endret 2. november 2012 av Portvinpiken
Nalaya Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Hva er øyenbrunstylist? Har jeg gått glipp av noe her? Trodde man "bare nappet" eller vokset brynene jeg..? En øyenbrynstylist er en person som ser hvilken øyenbrynsform du passer for å gjøre ansiktet ditt enda vakrere hehe! Det er faktisk helt sykt hva bra øyenbryn gjør med et ansikt. 1
Portvinpiken Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 En øyenbrynstylist er en person som ser hvilken øyenbrynsform du passer for å gjøre ansiktet ditt enda vakrere hehe! Det er faktisk helt sykt hva bra øyenbryn gjør med et ansikt. Ja jeg vet. Men det er nytt for meg at det faktisk finnes utdannede spesialister på området! :-). Hørtes ikke akkurat rimelig ut heller... Men seriøst - er det stor forskjell å gå hos en stylist enn i en god hudpleiesalong?
Nalaya Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Ja jeg vet. Men det er nytt for meg at det faktisk finnes utdannede spesialister på området! :-). Hørtes ikke akkurat rimelig ut heller... Men seriøst - er det stor forskjell å gå hos en stylist enn i en god hudpleiesalong? Nja.. De er vel ikke utdannede, men har nok et svært godt øye for sånt. Jobber selv i hudpleiesalong og gjør mye bryn. Men må si at det er sykt mange kunder som kommer innom som har vært på andre hudpleiesalonger og har slike "sædcellebryn", begynner nesten å gråte da jeg Så å gå til noen som har bra rykte på seg når det gjelder bryn er smart
Portvinpiken Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Nja.. De er vel ikke utdannede, men har nok et svært godt øye for sånt. Jobber selv i hudpleiesalong og gjør mye bryn. Men må si at det er sykt mange kunder som kommer innom som har vært på andre hudpleiesalonger og har slike "sædcellebryn", begynner nesten å gråte da jeg Så å gå til noen som har bra rykte på seg når det gjelder bryn er smart Hehe huff det hørtes ikke fint ut nei... Men lenger opp i tråden er det jo en som sier han skal utdanne stylister. Og jeg må innrømme at det hørtes ut som en meget stiv pris... å få ordnet brynene for 750 kr. Men er det marked for det så er det vel det :-) Siden jeg har deg her så har du kanskje noen gode tips til meg. Jeg skal gifte meg snart og vil selvfølgelig se bra ut :-). Problemet er at jeg ikke har vært i en hudpleiesalong her jeg har flyttet og kjenner derfor ikke til de enkelte; om de er flinke eller ikke. Jeg har tidligere vært både veldig fornøyd og ekstremt misfornøyd når jeg har ordnet brynene i salong. Hva kan jeg si/gjøre for å være sikker på at jeg blir fornøyd og ikke kommer ut med sædcellebryn eller to tynne streker...:-(. Det er liksom litt skrekken nå da...
lille..trille Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Jeg er perser, og synes at iranere generelt er veldig flinke på threading av bryn. Anbefaler deg å dra til en utenlandsk salong (og se på bryna til de som jobber der! ) og prøve der. Jeg får min mor til å gjøre det for meg da, men har også gjort det i salong og du betaler gjerne 200 kroner eller noe slikt.
Portvinpiken Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Jeg er perser, og synes at iranere generelt er veldig flinke på threading av bryn. Anbefaler deg å dra til en utenlandsk salong (og se på bryna til de som jobber der! ) og prøve der. Jeg får min mor til å gjøre det for meg da, men har også gjort det i salong og du betaler gjerne 200 kroner eller noe slikt. Takk for tipset :-). Dessverre er det laaangt til en utenlandsk salong her jeg bor :-(
LukaFrost Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Hva er øyenbrunstylist? Har jeg gått glipp av noe her? Trodde man "bare nappet" eller vokset brynene jeg..? For å sitere gutta i Top Gear: how hard can it be?
Nalaya Skrevet 3. november 2012 #10 Skrevet 3. november 2012 Hehe huff det hørtes ikke fint ut nei... Men lenger opp i tråden er det jo en som sier han skal utdanne stylister. Og jeg må innrømme at det hørtes ut som en meget stiv pris... å få ordnet brynene for 750 kr. Men er det marked for det så er det vel det :-) Siden jeg har deg her så har du kanskje noen gode tips til meg. Jeg skal gifte meg snart og vil selvfølgelig se bra ut :-). Problemet er at jeg ikke har vært i en hudpleiesalong her jeg har flyttet og kjenner derfor ikke til de enkelte; om de er flinke eller ikke. Jeg har tidligere vært både veldig fornøyd og ekstremt misfornøyd når jeg har ordnet brynene i salong. Hva kan jeg si/gjøre for å være sikker på at jeg blir fornøyd og ikke kommer ut med sædcellebryn eller to tynne streker...:-(. Det er liksom litt skrekken nå da... Jeg ville begynt med brynsforming allerede nå om du skal gifte deg. Da får du jobbet fram den ultimate formen til den store dagen Min opplevelse er at de aller fleste passer kantede bryn, ikke runde. Så det kan være en ting du kan si til hudpleieren. Da ønsker man at bryna skal gå som en rett strek opp mot det høyeste punktet der hvor knekken i brynet er. En flink hudpleier finner punktet hvor knekken skal være veldig fort, mens andre lager ofte knekken helt fremme på brynet. Spør om du kan få et speil og være med å se underveis. Ellers vil jeg absolutt anbefale deg å farge bryna også, da kan man jukse frem mer form ved å farge dunhår osv
Nalaya Skrevet 3. november 2012 #11 Skrevet 3. november 2012 For å sitere gutta i Top Gear: how hard can it be? Haha, jeg hadde hvertfall ikke latt Jeremy Clarkson røre bryna mine 1
Portvinpiken Skrevet 3. november 2012 #12 Skrevet 3. november 2012 Jeg ville begynt med brynsforming allerede nå om du skal gifte deg. Da får du jobbet fram den ultimate formen til den store dagen Min opplevelse er at de aller fleste passer kantede bryn, ikke runde. Så det kan være en ting du kan si til hudpleieren. Da ønsker man at bryna skal gå som en rett strek opp mot det høyeste punktet der hvor knekken i brynet er. En flink hudpleier finner punktet hvor knekken skal være veldig fort, mens andre lager ofte knekken helt fremme på brynet. Spør om du kan få et speil og være med å se underveis. Ellers vil jeg absolutt anbefale deg å farge bryna også, da kan man jukse frem mer form ved å farge dunhår osv Tusen takk for utfyllene og informativt svar :-). Det skal jeg ta med meg :-) Når det gjelder farging... er det noe som passer for alle da? Jeg har relativt mørke bryn i forhold til hårfargen (begge deler naturlig), men har kastanjebrunt - ganske mørkt hår og enda mørkere bryn.
Nalaya Skrevet 3. november 2012 #13 Skrevet 3. november 2012 Tusen takk for utfyllene og informativt svar :-). Det skal jeg ta med meg :-) Når det gjelder farging... er det noe som passer for alle da? Jeg har relativt mørke bryn i forhold til hårfargen (begge deler naturlig), men har kastanjebrunt - ganske mørkt hår og enda mørkere bryn. Ja, helt klart! Jeg har selv kjempemørke bryn, men de blir fyldigere og jevnere med farge, selv om man ikke nødvendigvis farger de mørkere
Portvinpiken Skrevet 3. november 2012 #14 Skrevet 3. november 2012 Ja, helt klart! Jeg har selv kjempemørke bryn, men de blir fyldigere og jevnere med farge, selv om man ikke nødvendigvis farger de mørkere Hehe ja ser du det tenkte jeg ikke på :-). Jeg tenkte automatisk at man farger mørkere, men som du sier er jo ikke det nødvendigvis tilfelle. Men kjenner jeg vegrer meg bittelitt for å faktisk gå til skrittet å farge de når jeg skal i en hudpleiesalong jeg aldri har vært i før... tenk om det blir helt mislykket... Kanskje bare "ta til takke med" at de ordner det disse som skal ordne makeupen på dagen - altså med blyant eller hva de bruker. Tror du ikke det er litt mer "safe" kanskje? Eller så kan jeg jo kanskje farge de nå et par-tre uker på forhånd?
Nalaya Skrevet 3. november 2012 #15 Skrevet 3. november 2012 Hehe ja ser du det tenkte jeg ikke på :-). Jeg tenkte automatisk at man farger mørkere, men som du sier er jo ikke det nødvendigvis tilfelle. Men kjenner jeg vegrer meg bittelitt for å faktisk gå til skrittet å farge de når jeg skal i en hudpleiesalong jeg aldri har vært i før... tenk om det blir helt mislykket... Kanskje bare "ta til takke med" at de ordner det disse som skal ordne makeupen på dagen - altså med blyant eller hva de bruker. Tror du ikke det er litt mer "safe" kanskje? Eller så kan jeg jo kanskje farge de nå et par-tre uker på forhånd? Jeg ville nok gått nå, og noen dager før bryllupet. Da får du sett om hudpleieren er flink til både form, farge og voksingen. Litt skummelt å vokse bryna for første gang på en stund hos noen nye. Du kan få brannsår om de ikke er flinke. Sier det ikke for å skremme deg ;)litt drit å få brannsår 3 dager før den store dagen liksom.
Portvinpiken Skrevet 3. november 2012 #16 Skrevet 3. november 2012 Jeg ville nok gått nå, og noen dager før bryllupet. Da får du sett om hudpleieren er flink til både form, farge og voksingen. Litt skummelt å vokse bryna for første gang på en stund hos noen nye. Du kan få brannsår om de ikke er flinke. Sier det ikke for å skremme deg ;)litt drit å få brannsår 3 dager før den store dagen liksom. Dessverre skal jeg ikke til samme hudpleier når jeg gifter meg. Vi gifter oss i utlandet, og der har jeg heller ingen jeg kjenner godt til sånn sett. Tror heller egentlig ikke jeg får vokset de. Blir vel heller litt napping siden jeg har gjort dette selv i alle år. 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 3. november 2012 #17 Skrevet 3. november 2012 Jeg tenker at jo mere bryn du har, jo viktigere er det å få de fikset profesjonelt, om ikke flere ganger så ihvertfall èn gang så du kan holde det vedlike, og da ser jeg ikke problemet med å legge litt ekstra penger i det.
Fashionistaen Skrevet 3. november 2012 Forfatter #18 Skrevet 3. november 2012 (endret) skal definitivt sjekke ut de nye brynsstylistene som er under opplæring og heller nøye med med en perser (når jeg tenker meg om kjenner jeg jo til et par som har ekstremt pene bryn), i mellomtiden! Endret 4. november 2012 av Bond 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #20 Skrevet 5. november 2012 Lene på Lenes beautybox på Holmensenteret, Nesbru http://www.hudpleier.no Jeg har iallfall vært veldig fornøyd med Lene, hun hører veldig etter hva du vil ha. Anonym poster: 937c448994d13982a530d30e21b29583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå