zse09 Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Hei! Har hatt min første uke i praksis og i den anledning har jeg hatt møte med lærer og sykepleier jeg følger gjennom praksisen min. Læreren sa før møtet vil jeg du skal finne på forventninger til lærer, sykepleier og deg selv. På møtet sa hun vel egentlig at mine forventninger til lærer og sykepleier ikke var bra nok.. Derfor må jeg skrive nye forventninger til neste møte.. Hva forventer du av praksislærer? Hva forventer du av kontaktsykepleier? jeg syns det er vanskelig å finne krav, for jeg vet ikke hva jeg ønsker/kan kreve.. Jeg har skrevet at jeg forventer at læreren er tilgjengelig hvis det dukker opp noe, hvis jeg trenger hjelp.. Jeg forventer av sykepleieren at hun er hyggelig mot meg, at jeg kan få stille spørsmål som jeg vil, at jeg kan få jobbe litt selvstendig.. Så noen (sykepleie)studenter i praksis som kan hjelpe meg med forventninger til lærer/praksiskontakt?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Vanskelig å gi råd når du ikke sier hvordan type praksis det er da Jeg er vernepleierstudent og jeg hadde forventninger som i at praksislærer skulle gi meg adekvate tilbakemeldinger. Og ellers hadde jeg forventninger som går litt mer spesifikt på praksisen, som for eksempel at jeg får prøve meg på prosedyrer (Sette sprøyter osv). Men virker som sykepleierstudentene har litt høyere krav. Vi setter opp forventninger meg og praksislærer i mellom, selve læreren fra skolen ser aldri disse. Anonym poster: 8c3cdbddbf4087e85827b12cafa5c2e6
Emas Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Er du 1. årsstudent på sjukeheimspraksis? Eg hadde som forventning frå praksislærar å få konstruktive tilbakemeldingar på ting som var bra og ting eg kunne utvikle meir. Samt oppfølging av rapportskriving osv Av kontaktsjukepleiar hadde eg skreve opp å bli utfordra på det eg hadde lært, at mine spørsmål og forslag til behandling skulle bli hørt, at begge partar gjorde sitt ytterste for at det skulle bli ei lærerik tid! Eg hadde det heilt fantastisk i praksis, fekk gjort utrulig mykje som eg aldri hadde trudd eg fekk gjere! gled deg!
zse09 Skrevet 2. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2012 Vanskelig å gi råd når du ikke sier hvordan type praksis det er da Jeg er vernepleierstudent og jeg hadde forventninger som i at praksislærer skulle gi meg adekvate tilbakemeldinger. Og ellers hadde jeg forventninger som går litt mer spesifikt på praksisen, som for eksempel at jeg får prøve meg på prosedyrer (Sette sprøyter osv). Men virker som sykepleierstudentene har litt høyere krav. Vi setter opp forventninger meg og praksislærer i mellom, selve læreren fra skolen ser aldri disse. Anonym poster: 8c3cdbddbf4087e85827b12cafa5c2e6 Sykepleierstudent, 1.året, sykehjem
zse09 Skrevet 2. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2012 Er du 1. årsstudent på sjukeheimspraksis? Eg hadde som forventning frå praksislærar å få konstruktive tilbakemeldingar på ting som var bra og ting eg kunne utvikle meir. Samt oppfølging av rapportskriving osv Av kontaktsjukepleiar hadde eg skreve opp å bli utfordra på det eg hadde lært, at mine spørsmål og forslag til behandling skulle bli hørt, at begge partar gjorde sitt ytterste for at det skulle bli ei lærerik tid! Eg hadde det heilt fantastisk i praksis, fekk gjort utrulig mykje som eg aldri hadde trudd eg fekk gjere! gled deg! Jepp, på sykehjem Ferdig med min første uke, so far, so good:D Skulle ønske jeg ikke hadde jobb på sykehuset, så jeg heller kunne med de eldre
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Forventninger til læreren: Veilede og støtte praksisveileder i oppfølging av studenten Ta initiativ til å delta i planleggingssamtale, midtveis og sluttvurderingssamtale Gi informasjon om fokus og mål for praksisperioden. Forventninger til praksisveileder: Tar i mot studenten på en hyggelig måte og gjør seg kjent med spl utdanningens program for praksisstudier Gi studentene informasjon om avdelingens mål, arbeidsoppgaver og rutiner Avklare egne forventninger til studenten Anvende studentens arbeidsplan og ukeplaner bevisst Gjennomføre ukentlige veiledningstimer Ta opp evnt spørsmål og problemer med lærer så fort de oppstår Forberede og gjennomføre midtveis og sluttvurdering. Anonym poster: d1dc0fd3dad6112dbfc6849b42109f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå