Gå til innhold

Endre rolle i vennegjengen - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere vennegjenger, siden jeg har flyttet flere ganger. Barne/ungdomsvenner, studievenner, og nå bor jeg i Oslo der jeg har en ny vennegjeng. Jeg har fortsatt kontakt med de andre, men ikke så ofte da vi bor forskjellige steder.

Jeg kom inn i Oslo-gjengen via en venninne som er litt rar (men man blir venn med det man kan når man er ny i byen). Jeg vet ikke om det er hennes uttalelser i forkant, eller om det er min oppførsel, men disse nye vennene mine ser meg ikke i det hele tatt. De har et bilde av hvem jeg er, som jeg ikke liker eller føler meg komfortabel med.

De ser på meg som litt dum, merker jeg (jeg er alltid blitt ansett som en av de smarte i andre vennegjenger). De ser på meg som en stor flørt, noe jeg heller ikke kjenner meg igjen i. Jeg har virkelig ikke flørtet med noen av dem, eller hatt noen form for utsvevende liv. Det er ubehagelig å nesten ha fått et bimbo-stempel, helt ufortjent. Og nei, jeg er ikke spesielt pen/dollete heller.

Kan det være den rare venninnen min som har fortalt de andre at jeg er sånn, kanskje i sjalusi fordi jeg kom inn i gjengen?

Hvordan ellers fester slike inntrykk/myter seg?

Hva kan jeg gjøre for å endre oppfatningen til disse vennene? Jeg har jo bare prøvd å være meg selv snart et år nå, men merker på kommentarene iblant at de fortsatt har den oppfatningen av meg...

Anonym poster: ffd632f494c861a9469c22b377730be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det ikke er deg, men de?

Skrevet

Det er vel viktig å framstå som du er når du er sammen med dem. Ikke gjøre deg dummere enn du er, opptre seriøst og vis hva du kan. Det er den eneste måten de kan få et riktig bilde av deg som person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...