AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 En i familien skal kjøpe leilighet, relativt sentrumsnært. Prisene på Løkka, St.Hanshaugen og etter hvert Sagene og Torshov har økt mye de siste årene, og det er disse bydelene vi har mest tilknytning til. Om man skal tenke litt nytt, hvor kan det lønne seg å kjøpe noe nå, samtidig som det er ok å bo der? Gamlebyen/Vålerenga? Andre? Hvor er det egentlig rimeligst nå? Tror 2.2 mill er øvre grense. Bør være gangavstand til sentrum, ikke så mye mer enn 20 minutter å gå. Anonym poster: 36b565254d59919557d8cd320b723253
Medlem Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Da tenker jeg Gamlebyen, Kampen, Vålerenga, Tøyen og Grønland. Siden ett av kravene er gangavstand (~20 min) til sentrum begrenser det seg. Områdene vest og nord for sentrum blir nok fort for dyrt, så da må man nok østover til de nevnte områdene.
helenaa Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Jeg har veldig tro på Gamlebyen. Det begynner å stige der, tror jeg, men det er fortsatt mye for pengene. Og jeg tror det kommer til å bli stadig mer populært de neste årene. (Når det er sagt, vet jeg ikke om jeg selv ville flyttet dit med familien. Jeg aner ingenting om f.eks. skolevirkeligheten)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Jeg ville gått for Sagene/Torshov/Sandaker/Bjølsen! De to sistnevnte er litt rimeligere enn de to førstnevnte og alle er sentrumsnært etter mine begreper. Kjempeflotte steder å bo, og man kan nok fremdeles få noe fint for 2 millioner (forutsatt at det ikke er barn eller store, plasskrevende hunder inne i bildet). Om det blir noen økonomisk gevinst av å bo her aner jeg ikke, men syns det er så flott å bo her at det er det viktigste Anonym poster: c3a387d537280f64494362f82bf66c16
dompappen Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Enig med AB over, Sagene/Torshov/Sandaker/Bjølsen er veldig fine områder, og temmelig sentrumsnært uten at det blir for mye kaos heller (etter mine begreper). Ellers er jo St. Hanshaugen og Bislett veldig fine deler av byen, men kanskje litt dyrere, som oftest, der.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 På Storo får du fremdeles en del for pengene, for det er ikke så hypet som Torshov. Anonym poster: 46a5b50fbf6f03ff3117054648976c79
Kontormus Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98stkant_og_vestkant_i_Oslo Litt statistikk som gir en pekepinn på hvordan dagliglivet kan fortone seg på de forskellige stedene i Oslo-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå