AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg merker at jeg veldig lett blir mobbet av andre. Det er mest psykisk mobbing fra kvinner, men fra menn kan det være mer direkte og at de er frekke, men det opplever jeg sjelden. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonym poster: 05fc21dade6bde7709dbd8103a16c57b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 du bør utdypet litt hvordan du er så person og nøyaktig hva slags mobbing du opplever før noen kan hjelpe. Anonym poster: d975b6db8d1002fd4cec481f9144d4df
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 TS HER! Sånn som idag, så skulle jeg innom en frisør og kjøpe shampo. Det var rett før stengetid, og det var bare to frisører der og begge var opptatt med kunder. Jeg stod å så på shampo selv, da den ende kunden snudde seg mot meg og lagde grimaser og oppførte seg veldig fjortis. Med ett skjønte jeg at hun ikke var kunde, men en venninne av frisøren, eller en ansatt som ble klippet? Hun som klipte henne virket flau over oppførselen hennes. Da jeg stod der å ventet på å bli ekspedert, kom hun ikke bort før jeg ringet i en klokke. Da kom hun forsiktig bort og virket flau over oppførselen til venninnen sin. Jeg følte iallfall at det var veldig dårlig om denne damen som ble klippet IKKE var en kunde... Like etterpå tok jeg bussen hjem, og da kom det på to jenter som glodde på meg og sendte hverandre blikk. Syns det ble slitsomt, og det hjalp ikke at jeg overså de totalt. Satte meg slik at de ikke kunne glo på meg, og da måtte jeg gå forbi de, og da fniste de og så på meg igjen ... Får også ofte høre at jeg er så stor. Er 177 høy og veier 75 kg ... Har veldig smal midje og ingen valker. Bruker ofte S eller M i overdel, men i underdel bruker jeg ofte L eller XL. Har opplevd en del ganger, når jeg går inn på en klesbutikk, å bli målt opp og ned og å bli henvist til store størrelser. Ender jo alltid opp med normale størrelser... En mann spurte om jeg følte meg større enn gjennomsnittet... Anonym poster: 05fc21dade6bde7709dbd8103a16c57b
Strixvaria Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Frekkheten lenge leve! Jeg blir helt sjokkskadd - oppfører folk seg virkelig sånn? Fjortisene er nå én ting, men voksne mennesker? Jeg har ikke ord.. Og du er da ikke engang stor! Herlighet.. Har du prøvd å ta igjen? Neste gang fjortisene ler, snu deg, flash them a smile, se dem inn i øynene og si "hva nøyaktig er det ved meg som dere synes er så hysterisk morsomt?" Da skal du se at det blir stille. 4
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Altså, DU har ikke skjært grimaser til andre, eller kommet med uhøflige kommentarer til andres utseende? Dermed er det IKKE deg det er noe feil med, men DEM. Det er de som må endre oppførselen sin, ikke du. Overse pappskallene og tenk at dette er mennesker med seriøse problemer, og total mangel på dannelse.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Frekkheten lenge leve! Jeg blir helt sjokkskadd - oppfører folk seg virkelig sånn? Fjortisene er nå én ting, men voksne mennesker? Jeg har ikke ord.. Og du er da ikke engang stor! Herlighet.. Har du prøvd å ta igjen? Neste gang fjortisene ler, snu deg, flash them a smile, se dem inn i øynene og si "hva nøyaktig er det ved meg som dere synes er så hysterisk morsomt?" Da skal du se at det blir stille. Nei, det er vanskelig å ta igjen, for dette skjer på en psykisk måte som er vanskelig å sette fingeren på. Det eneste jeg sitter igjen med er den vonde følelsen der jeg lurer på hva som nettopp skjedde. Husker spesielt godt en gang jeg kom inn i en klesbutikk, og jeg gikk bort til en stativ med buksestr fra 32-40, og ekspeditøren så på meg og sa "Store str henger på DET stativet" og pekte på stativet med str fra 42 og oppover. Jeg skulle ha str 40 ... Anonym poster: 05fc21dade6bde7709dbd8103a16c57b
Strixvaria Skrevet 2. november 2012 #7 Skrevet 2. november 2012 Jeg tror du er en vakker, fullstendig normalvektig kvinne (str. 40 er da ikke stort, langt ifra!). Du er forholdsvis høy, og ut ifra det du sier kan jeg tenke meg at du har en flott rumpe, som en del kvinner følgelig er sjalue på. Jeg har ei god venninne som har "pæreform" - og det er ikke alltid hun synes det er så gøy å handle underdeler, men herregud - for ei fantastisk rumpe hun har! Mannfolka går av skaftet når vi går på byen. Og dere som har slik form ser jo smashing ut i figursydde kjoler som går utover nede ved midjen; da får dere vist frem den smekre overkroppen og slanke midjen deres, samtidig som rumpa får en svært flatterende form. Du må ikke tenke så negativt om deg selv, TS - det er ikke sikkert alle ler av deg, og det er heller ikke sikkert at damen i butikken mente å være ekkel (dog skal det nevnes at enkelte mennesker bare ér ekle mot alt og alle). 3
Papirbit Skrevet 2. november 2012 #8 Skrevet 2. november 2012 Noen mennesker skjærer ikke grimas, de er bare stygge på innsiden,så da må det komme ut på utsiden også! Drit i dem! Jeg tror at du har veldig lav selvtillit som gjør deg mer oppmerksom og mer mistenksom ovenfor andre kvinner, ut i fra det jeg leser så tenker jeg ikke at det er noe feil på deg,men at det helt klar er noe veeeldig feil med disse menneskene! Leit at du skal føle det sånn her ts..Det er ufortjent! 5
BunnyBlue Skrevet 2. november 2012 #9 Skrevet 2. november 2012 (endret) Fjortiser er en sak. Det ER ekkelt å gå forbi fnisete fjortispøbler som glor, men de fniser jo av alt. Når oppførselen fortsetter inn i voksen alder derimot, er de ikke lenger unnskyldt. Angående hun i frisørsalongen, er jeg dog fristet til å lufte muligheten for at det kanskje feilte henne noe? Jeg tenker da i retning av tics etc. For det er virkelig ikke normalt for et voksent menneske å skjære grimaser til fremmede, og var det erting, så er det likevel absurd å fremdeles holde på når venninna tydelig synes det er pinlig. Tics blir gjerne verre og verre jo mer personen prøver å slutte. Jeg satt ved siden av en mann på bussen en gang som først vekselvis mjauet ogbjeffet. Han virket tydelig berørt, og det endte med at han til slutt hadde dratt opp buksebeina, dingla med føtter og hender mens han skar grimaser til meg. Jeg regner med dette var tics, men om det så var for å plage meg, gidder jeg ihvertfall ikke å ta meg nær av det, og det burde ikke du heller:) Lettere sagt enn gjort kanskje, men jeg tror de fleste er enige i at slik atferd fra voksne kun for å være slem, er så usjarmerende og pinlig at det ikke er verdt å ta det deres meninger om deg seriøst. Ansatte i klesbutikker skal du heller ikke bry deg om, for hvilke klær og passform man foretrekker er subjektivt. Du treffer dem sikkert aldri igjen uansett, så hva de mener du bør kle deg i er uvesentlig for deg. Dersom du synes de går over grensa, sender du bare mail til daglig leder senere, og finner deg en annen butikk med hyggelige ansatte. Kle du deg i det du liker, vær deg selv, og stå for det. Livet er for kort til å legges opp etter tilfeldige, fremmede tullinger du ikke kjenner:) Litt klisjé kanskje, men det er sunnere enn å bekymre og engste seg Endret 2. november 2012 av BunnyBlue 2
Gjest O___o Skrevet 2. november 2012 #10 Skrevet 2. november 2012 Tja. Mennesker som er sjenerte/blyge og med lav selvtillit er et lett bytte. Barn som blir mobbet et sted - kan ofte bli mobbet et annet sted, uten at de som mobber barnet vet om barnets fortid. Samme gjelder i voksenlivet og. Enkelte som hele livet har vært utpekt som det sorte fåret - fortsetter å bli tildelt den rollen senere. Og de som mobber/har en dominerende/manipulerende personlighet blir eksperter på å velge ut svake mennesker/ledd. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 TS HER! Sånn som idag, så skulle jeg innom en frisør og kjøpe shampo. Det var rett før stengetid, og det var bare to frisører der og begge var opptatt med kunder. Jeg stod å så på shampo selv, da den ende kunden snudde seg mot meg og lagde grimaser og oppførte seg veldig fjortis. Med ett skjønte jeg at hun ikke var kunde, men en venninne av frisøren, eller en ansatt som ble klippet? Hun som klipte henne virket flau over oppførselen hennes. Da jeg stod der å ventet på å bli ekspedert, kom hun ikke bort før jeg ringet i en klokke. Da kom hun forsiktig bort og virket flau over oppførselen til venninnen sin. Jeg følte iallfall at det var veldig dårlig om denne damen som ble klippet IKKE var en kunde... Like etterpå tok jeg bussen hjem, og da kom det på to jenter som glodde på meg og sendte hverandre blikk. Syns det ble slitsomt, og det hjalp ikke at jeg overså de totalt. Satte meg slik at de ikke kunne glo på meg, og da måtte jeg gå forbi de, og da fniste de og så på meg igjen ... Får også ofte høre at jeg er så stor. Er 177 høy og veier 75 kg ... Har veldig smal midje og ingen valker. Bruker ofte S eller M i overdel, men i underdel bruker jeg ofte L eller XL. Har opplevd en del ganger, når jeg går inn på en klesbutikk, å bli målt opp og ned og å bli henvist til store størrelser. Ender jo alltid opp med normale størrelser... En mann spurte om jeg følte meg større enn gjennomsnittet... Anonym poster: 05fc21dade6bde7709dbd8103a16c57b Du overtolker og er overfølsom. Du bør snakke med lege og få deg en terapeut. Dette grenser mot paranoia.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 Det er ikke fordi du ER et dårlig menneske og har liten selvtillit mennesker behandler deg sånn. Det er fordi du TROR du er et dårlig menneske og har liten selvtillit. Når du tror du er mindre verdt enn andre begynner du å oppføre deg i henhold til troen din. Går med ryggen slum, møter ikke blikkontakt, mumler, skuldrene trekt opp, armene i kors, stivt ansiktspråk, kanskje ikke syns du fortjener å ta vare på kroppen, etc. Det er oppførselen din som gjør deg til lett bytte for mobbe idioter. Hadde du trodd du har verdi som menneske, ville oppførselen din vært helt annerledes, noe som igjen ville gjort at mennesker rundt deg ville reagert på den selvsikre oppførselen din istedenfor den dårlige selvtillit oppførselen du sender ut nå. Du kan få det mye bedre hvis du forstår at du blir behandlet dårlig, ikke pga verdien din som menneske, men pga signalene din usikre oppførsel sender ut. Anonym poster: 6d8e4aef7da4f84aa0f0c2f57a110ea2 2
Gjest Månestøv Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 Kjenner meg igjen, dog ikke så ekstremt som deg. Her er det først når folk blir mer kjent med meg at de kommer med stikk. Grunnen er nok som flere sier lav selvtillit og en "unnskyld at jeg er til" holdning. Det er fælt at det skal være sånn, men mange mennesker er som dyr der, og går løs på det de ser på som et svakere individ. Tror du skal jobbe med selvtilliten din, og tankene du har om deg selv rundt andre. Slikt er vanskelig og tidkrevende, men absolutt verdt det når det gir gevinst. Lykke til TS!
Kara W Skrevet 2. november 2012 #14 Skrevet 2. november 2012 Nå er det ikke meningen å virke slem eller frekk, men mest sannsynlig skjer mye av dette kun i ditt eget hode, og delvis fordi du lar andre gjøre dette mot deg. Som noen skrev over her, dersom du selv tror du er dårlig/lite verdt, så vil andre oppfatte deg slik. Jeg har selv slitt med dårlig selvtillit og let sosial angst, men det er ikke ofte jeg lar det synes lenger. Mitt råd er å finne noe du er god på, for det har du helt garantert. Fokuser og dyrk denne tingen ved deg selv, enten du er en racer i matte, baker himmelske boller eller har en deilig rumpe. Neste gang du føler at noen ser ned på deg så tenker du på denne tingen: "Du er kanskje smartere/penere/noe enn meg, men jeg er mye flinkere til bake enn deg/din rumpe kan ikke måle seg med min!" Neste gang du føler at fjortissene ler av deg sier du til deg selv: "Teite småjenter, de kan vel ikke gange med brøk en gang, langt mindre løse en 3.-grads ligning." Etterhvert vil du forhåpentligvis klare å se at du har mange gode egenskaper, og at de som er mindre gode ikke gjør noe. 4
Glitnir Skrevet 2. november 2012 #15 Skrevet 2. november 2012 Er ikke du samme person som har skrevet ørten tilsvarende tråder her inne de siste månedene? I så fall hjelper det neppe å skrive enda flere her. Høyst sannsynlig er din oppfatning av realitetene i dette en helt annen enn de personene du beskriver. For din egen del bør du skaffe deg profesjonell hjelp for din angst, paranoia eller hva det nå er. De svarene du har fått i alle de tidligere trådene har ikke hjulpet tydeligvis, så det vil de neppe denne gangen heller. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #16 Skrevet 2. november 2012 Jeg hadde spørt hva faen de glodde på. Anonym poster: ae2e5b578d088fef07383827d7d9b58b 1
lillevill Skrevet 2. november 2012 #17 Skrevet 2. november 2012 Jeg merker at jeg veldig lett blir mobbet av andre. Det er mest psykisk mobbing fra kvinner, men fra menn kan det være mer direkte og at de er frekke, men det opplever jeg sjelden. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonym poster: 05fc21dade6bde7709dbd8103a16c57b 'Så klart er det urettferdig det du opplever. Jeg ble selv mobbet mye, helt fra jeg var liten til jeg ble voksen. Nå har det tatt slutt, fordi jeg føler meg mer selvsikker. Du skal stå rak og stolt og vite at du er like god som hvem som helst andre. Om noen kødder med deg så står du like rak, aldri se ned i bakken. Se på dem og gi dem "hvem tror du at du er" blikket, og gå. Det vil alltid være noen drittsekker i verden, men når du står opp for deg selv, så er det ikke så mange som tørr å tulle med deg. Så vær selvsikker, stolt og ha tro på deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #18 Skrevet 2. november 2012 Jeg tenkte ganske likt før, og da tenkte jeg at det garantert var meg de lo av og overtolket andres ansiktsuttrykk.Noen folk er frekke, men hvis dette er noe du tenker at skjer hele tiden så ville jeg nok begynt å gå litt i meg selv.Spurt deg selv om det virkelig var ment negativt at ekspeditøren sa at de store størrelsene hang på det andre stativet eller ler virkelig fjortisene av meg eller er det mulig at de bare oppfører seg som fjortiser flest? Jeg tviler på at det er så mange som har noe imot deg uten at de vet hvem du er.De fleste har nok med seg og sitt.Det du må jobbe med er selvtilliten din og tankene dine. Hvis folk er frekke derimot så overse dem eller så får du ta igjen.Det er ikke deg det er noe galt med Anonym poster: 04033780ea7ec6ce3fdb0468c46b727c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå