Gjest Vena Cava Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Ja. Jeg sliter med å forklare hva jeg mener, for jeg finner det ikke på Google heller da jeg ikke vet hva det heter.. :-p Men jeg har sett noen ha et par "kroker" hengende i dørkarmen, for å trene styrke i armene. Med disse heiser man seg opp, hvis noen av dere skjønner noe av det jeg prøver å si.. Kan noen hjelpe meg? Hva heter dette? Og hvor kan jeg få tak i et par sånne??
Gjest Vena Cava Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Ja noe lignende! Men den der så ut til å være litt vanskelig å få opp, fins det ikke noen som er litt lettere å ta opp og ned..? Vet du hva de der heter forresten?
Envy Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Ser de har en annen, enklere variant til på gymgrossisten også. Aner ikke hva de heter, tror jeg ville kalt det en chins stang, for å gjøre det enkelt.. hehe.. Men, hva slags øvelser er du ute etter å gjøre? Vil tro en Redcord er mer allsidig, om du skal gjøre flere forskjellige ting. Men er det chins/pullups du skal gjøre er selvfølgelig en slik stang utmerket
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Å heve kroppen etter armene på den måten heter kroppshevinger. Avhengig av grep har det forskjellige navn: pull-up = håndbaken vendt mot deg chin-up (eller chins) = håndflatene vendt mot deg (du tar hendene under stangen og vender dem mot deg) Og så kan du gjøre dem med nøytralt grep, altså ha hendene sidelengs. Da trenger du noe annet enn en rett stang. Stangen heter følgelig en kroppshevingsstang/pull-up-stand, chinsstang, osv. Eller om du søker på enselsk, pull-up bar, osv. De har ulike varianeter, noe som er kun en rett stang, som du kan feste i dørkarmen med skruer. På noen kan du fjerne selve stangen, men festepunktene henger igjen, noe som betyr at du ikke kan lukke døren. De har også noen som har to mindre stenger 90 grader på selve stangen, slik at du kan ta kroppshevinger med nøytralt grep. På xxl har de en slik du kan hefte oppå selve karmen, som du ikke skrur i det hele tatt. Jeg har en slik, veldig grei. Anonym poster: 125efefe5d5333ac7e40255a26da3764
Gjest Vena Cava Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 (endret) Ser de har en annen, enklere variant til på gymgrossisten også. Aner ikke hva de heter, tror jeg ville kalt det en chins stang, for å gjøre det enkelt.. hehe.. Men, hva slags øvelser er du ute etter å gjøre? Vil tro en Redcord er mer allsidig, om du skal gjøre flere forskjellige ting. Men er det chins/pullups du skal gjøre er selvfølgelig en slik stang utmerket Å heve kroppen etter armene på den måten heter kroppshevinger. Avhengig av grep har det forskjellige navn: pull-up = håndbaken vendt mot deg chin-up (eller chins) = håndflatene vendt mot deg (du tar hendene under stangen og vender dem mot deg) Og så kan du gjøre dem med nøytralt grep, altså ha hendene sidelengs. Da trenger du noe annet enn en rett stang. Stangen heter følgelig en kroppshevingsstang/pull-up-stand, chinsstang, osv. Eller om du søker på enselsk, pull-up bar, osv. De har ulike varianeter, noe som er kun en rett stang, som du kan feste i dørkarmen med skruer. På noen kan du fjerne selve stangen, men festepunktene henger igjen, noe som betyr at du ikke kan lukke døren. De har også noen som har to mindre stenger 90 grader på selve stangen, slik at du kan ta kroppshevinger med nøytralt grep. På xxl har de en slik du kan hefte oppå selve karmen, som du ikke skrur i det hele tatt. Jeg har en slik, veldig grei. Anonym poster: 125efefe5d5333ac7e40255a26da3764 Tusen takk for svar begge to:) jeg har søkt litt rundt på titan doorgym inne på YouTube, og det ser ikke ut som den fra gymgrossisten trenger å skrus opp. Er ikke dette den samme som du snakket om, Envy? http://m.youtube.com/watch?feature=fvwrel&v=CDrMR-ZO_7E Den redcord greia er sikkert super men ikke noe for meg akkurat nå, fordi den koster alt for mye :-/ skal i tillegg kjøpe meg pole stang så det blitt litt for dyrt nå rett før jul Anonymbruker, har du en link til den saken på xxl? Finner den ikke når jeg leter selv Endret 2. november 2012 av Håhinglå
Cappuccino Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Abilica har denne, som også har armhengere: https://www.flust.no...bilica-doorgym/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå