joico Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 (endret) I tittelen høres det kanskje helt forferdelig ut - og det er det! Jeg har tynt, skandinavisk hår, som i tillegg er bleket (men ikke til den grad at det føles plastikk, det virker kun som om det har mistet noe av elastisiteten noen steder bak på hodet), og blir fort fett. Jeg plages også med at jeg får utrolig sår hodebunn, særlig når jeg har hatt det i en topp - da kan det vare i flere dager! Det blir også fort flokete på kronen, men ikke ellers på hodet. Etter vask føles håret VELDIG tungt ved røttene, det er nesten umulig å få justert det, da floker det seg til enda mer, jeg har ikke sjans til å "legge det til". Når det tørker er håret utrolig tørt generelt - men glatt/mykt ved hodebunnen, og det blir etter en halv dag i topp, eller et døgn løst, fett i hodebunnen. Jeg har prøvd flere forskjellige produkter, men det virker som om produkter med proteiner kun tynger det og gjør det sprøere, og fuktighetsgivende produkter gjør det fett med en gang! Men nå kan det hende jeg har brukt feil produkter såklart. Er det noen som har peiling på hvilke hårprodukter jeg burde bruke? Sjampo, balsam, kur, serum, olje - hva som helst! Og gjerne også rutiner på hvordan jeg burde bruke produktene. Kan også legge til at jeg bruker veldig sjeldent rettetang/krølltang for tiden, og setter det heller opp for å unngå videre slitasje, men vil jo gjerne kunne ordne meg på håret igjen uten at det ser fett og tørt ut på samme tid! Endret 1. november 2012 av joico
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Balsammetoden? Anonym poster: ac498ded771330d77fea8e0119ecc2db
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Jeg bestemte meg for å få et sunt hår etter mye farging og bleking. Vasker ca 2 ganger i uken , da med kur. Bruker Redken extreme shampo og balsam. Har brukt maroccan oil kuren den siste tiden og den er fantastisk. Sitter i 7 minutter, skyller ut og avslutter med redken balsam. Når jeg har håndkle tørket håret så bruker jeg en leave in kur , også fra redken . Jeg bruker shampo kun når det er nødvendig og da bare i hodebunnen. Ikke ut i tuppene.. Jeg vil bare legge til, disse produktene er jo dyre. Så jeg kjøper de i store flasker når jeg finner dem på salg. Har hatt mine i over 6 mnd nå. På blivakker.no har de salg på store flasker nå Anonym poster: 14ef9bf009f0be67fa8f4dd4bac5626a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 AB over her, fant balsamen 1000 ml på salg her : https://www.blush.no/p-4031-extreme-balsam-1000ml.aspx Anonym poster: 14ef9bf009f0be67fa8f4dd4bac5626a
joico Skrevet 2. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2012 Jeg bestemte meg for å få et sunt hår etter mye farging og bleking. Vasker ca 2 ganger i uken , da med kur. Bruker Redken extreme shampo og balsam. Har brukt maroccan oil kuren den siste tiden og den er fantastisk. Sitter i 7 minutter, skyller ut og avslutter med redken balsam. Når jeg har håndkle tørket håret så bruker jeg en leave in kur , også fra redken . Jeg bruker shampo kun når det er nødvendig og da bare i hodebunnen. Ikke ut i tuppene.. Jeg vil bare legge til, disse produktene er jo dyre. Så jeg kjøper de i store flasker når jeg finner dem på salg. Har hatt mine i over 6 mnd nå. På blivakker.no har de salg på store flasker nå Anonym poster: 14ef9bf009f0be67fa8f4dd4bac5626a Takk for godt svar! Har du noen erfaring med produkter fra kerastase? Eller joico k-pak-serien? Har hørt at de er bra, men har ikke helt funnet ut hvilke produkter som er riktige for meg
joico Skrevet 2. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2012 Balsammetoden? Anonym poster: ac498ded771330d77fea8e0119ecc2db Mener du da å kun vaske håret med balsam? Venninna mi gjorde dette, og det virket som om håret hennes var fett konstant..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå