AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Har nå akkurat fått vite at minn eks som skulle være hjemme med barna våre på 2 og 4 år i morgen pga. planleggingsdag i barnehagen, nå ikke vil/kan fordi han påstår han er for syk. Da er det for sent å skaffe noe barnevakt, og har ingen nær familie eller venner som kan stille opp på kort varse. Løsningen blir at jeg må være hjemme fra jobb, men hvordan skal jeg be om dette i forhold til arbeidsgiver? Har man rett til fri fra jobb pga. planleggingsdag i barnehagen, eller gjelder dette kun dersom barna er syke? Mine er jo friske Kolleger har iblant tatt med seg barn på jobb når det har vært planleggingsdager(jobber på barneskole), men mine er 2 og 4, veldig aktive og i trassalderen, tror det hadde vært et mareritt å ta dem med. Uff, hvordan vil arbeidsgiver reagere på dette? Er det greit å være borte fra jobb pga. planeggingsdag? Helt ok om det er uten lønn, bare lurer på om arbeidsgiver kan kreve at jeg møter og tar med barna? Anonym poster: d4573a64ac1fd3a81afaf1a0435b4185
Sulosi Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Jeg fikk velferdspermisjon den gangen jeg kom til stengt dør i bhg (hadde helt glemt at det var stengt). Jeg kjørte rett ned til jobb og sa ifra. Sjefen var ikke av den enkle sorten men ble faktisk ikke sur.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Her vil jeg tro at du kan bruke sykt barn-dag, fordi på egenmelding som gjelder sykt barn kan man krysse av for at omsorgspersonen som skulle ha passet barna er syk. Anonym poster: 6baca4499a20b15f730f93898079b1ba 3
Mafalda Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Til vanlig må man vel ta en feriedag, men i denne spesielle situasjonen tror jeg AB her har rett: Her vil jeg tro at du kan bruke sykt barn-dag, fordi på egenmelding som gjelder sykt barn kan man krysse av for at omsorgspersonen som skulle ha passet barna er syk. 1
Gjest loren Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Du kan her bruke syk barnepasser. Bhg er stengt og den som skulle passe barna er syk, ergo du kan bruke den delen av egenmeldingen. Ellers har alle steder jeg har jobbet hatt fri, med eller uten lønn, for planleggingsdager som noe som er helt OK og jeg har aldri møtt på noe problem i forbindelse med dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå