AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Hei, Ble slutt med kjæresten for drøye to uker siden, han som ville dette og har kuttet meg ut av livet sitt. Noe som selvfølgelig er veldig hardt. Nå er han jeg holdt på med før (kun seksuelt) interessert igjen, i tillegg til en annen fyr som vil ha meg med på date. Jeg føler meg ikke helt klar, men tenker likevel at jeg vil ha godt av å treffe noen. Sitter jo bare hjemme og savner og depper. Er det helt forferdelig av meg å ha sex med en ny og evt. kanskje også gå på date allerede nå? Gjør det meg til "løs"? Rebound er vel ikke det lureste, men det frister litt. Aller helst ville jeg hatt eksen tilbake, men tror det toget er gått, han vil jo ikke engang snakke med meg... Anonym poster: d7f2ab22a9e40ec46467d21bb62fc2dc
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Jeg ville ventet en stund til. Du håper på å få eksen tilbake, det gjør du garantert ikke hvis du blir sammen med den første og beste som dukker opp. Da viser du i hvert fall eksen din at han ikke betydde så mye. Det er tross alt bare to uker siden bruddet.
Gjest gjest Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Hei. Been there, done that. Jeg var sammen med eksen (frem og tilbake i 6 år), da jeg en dag fikk nok og gikk fra han. Jeg satt slik som deg, deppet og var lei meg hele tiden, selv om det var jeg som endte forholdet. Jeg begynte å date en ny gutt ca. halvannen måned etter bruddet. Vi datet, hadde sex etc., og holdt ting gående i ca. 3 mnd. Men, jeg gikk inn i det vel viten om at dette kun var rebound og ikke en person jeg ville noe mer med. Jeg savnet eksen hele tiden, men visste jeg måtte videre. Jeg angret ikke på at jeg gjorde det, jeg måtte rett å slett komme meg ut og komme meg videre med livet. Det er litt opp til deg her. Jeg dømmer deg ikke. Du må selv kjenne på hva du vil og hva du er klar for.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Er selvfølgelig redd for at eksen skal få vite om dette og ende opp med å føle seg betydningsløs og hate meg. Sist vi pratet kom han med en bekymring om å finne en ny med en gang, lurte på hva jeg tenkte om dette. Vet det ville såra han masse! Så er jeg bare så utrolig lei meg og føler meg så ensom, det å ha en ny ville hvertfall fått fokuset over på noe annet. Får vel kanskje bare ta det som det kommer, å ha sex kan jeg jo vente med. Det å treffe et nytt menneske og bare prate er det jo ikke noe galt i TS Anonym poster: d7f2ab22a9e40ec46467d21bb62fc2dc
Gjest anonym Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Er selvfølgelig redd for at eksen skal få vite om dette og ende opp med å føle seg betydningsløs og hate meg. Sist vi pratet kom han med en bekymring om å finne en ny med en gang, lurte på hva jeg tenkte om dette. Vet det ville såra han masse! Så er jeg bare så utrolig lei meg og føler meg så ensom, det å ha en ny ville hvertfall fått fokuset over på noe annet. Får vel kanskje bare ta det som det kommer, å ha sex kan jeg jo vente med. Det å treffe et nytt menneske og bare prate er det jo ikke noe galt i TS Anonym poster: d7f2ab22a9e40ec46467d21bb62fc2dc Enig i det du skriver her! Jeg tror man og har godt av å kjenne savn, være trist og deppa pga kjærligetssorg. Synes mange er så utolmodige idag. Jeg kunne ALDRI hatt sex med en type før lengelenge etter et brudd med en kjæreste. Jeg hadde sikkert ventet ett år MINST, sikkert flere. Men sånn er jeg, har alltid vært kresen. Tror uansett det ikke er bra å hoppe til sengs med noen kort tid etterpå, tror du kan føle deg kjipere etterpå. En sorg prosess tar tid og det må man respektere, er en naturlig del av livet. Hvis du ønsker eksen tilbake ( er det håp for dere? hvorfor ble det slutt? ),er der iallefall bra å vente lenge!
Strixvaria Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Når det er han som har valgt å avslutte, så kan han da vitterlig ikke forvente at du skal sitte i isolat heller. Du må gjøre det du selv føler er riktig. En uskyldig date kan være en fin måte å komme seg litt ut og se andre folk igjen; få tankene vekk fra det negative og ha det litt moro. Du MÅ jo ikke ha sex med noen med én gang heller, men jeg tror du kan ha godt av hvertfall å komme deg ut litt, rent mentalt. Og da kan også eksen se at 1) du er ikke avhengig av ham, og du kommer ikke til å komme logrende som en hund dersom han ombestemmer seg, og 2) du er en selvstendig, vakker, attraktiv kvinne som mange vil ha. Det kan også være noe som får ham til å innse hva han gir opp. Hvis han ikke engang gidder å snakke med deg synes jeg ikke du skylder ham spesielt mye.. Men du må gjøre som du selv vil! 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #7 Skrevet 2. november 2012 Ja og midt i denne sorgprosessen hvor man føler seg helt alene (har snakka med venner om bruddet, men er begrensa hvor mye de orker å høre) og savner som mest, ser man for seg at nesten hvem som helst kunne fylle tomrommet. Bare litt nærhet kunne være godt, men er kanskje ikke en løsning som ville hatt stor suksess. Alt for å komme seg videre fortere enn man egentlig klarer. Ble slutt pga. at han ikke hadde sterke nok følelser (sier han) og et par dumme ting jeg har gjort og sagt. Tror ikke det er håp for oss. Han vil ikke ha kontakt, snakke eller omgås, men om jeg sier jeg trenger å prate vet jeg han vil møte meg. Er vel kanskje for å komme over meg, noe jeg ikke helt skjønner om det ikke er følelser igjen. Er virkelig så stor avstand mellom oss nødvendig. TS Anonym poster: d7f2ab22a9e40ec46467d21bb62fc2dc
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #8 Skrevet 2. november 2012 Jeg pleier å vente minst ett år før jeg tenker på en ny, selv om forholdet jeg var i ikke varte lenge.. Men vettuhva, den gangen ei.. August ifjor ble det slutt med exen og jeg gikk gjennom tidenes kjærelighetssorg.. Men på nyttårsaften bød han meg opp til dans, han som er kjæresten min nå .. Og jeg er så lykkelig over at jeg brøt mine prinsipper denne gangen.. Nei, jeg var ikke klar for et forhold, og var ærlig med han om det.. Man han ville sååååå gjerne ha meg som kjæreste.. ( snakket med han 2 ganger før for noen år siden ) . Han lovte å bli tolmådig med meg og det har han holdt til gangs... Det gikk 5-6 mnd før jeg begynnte å få følelser for han og i dag er jeg så takknemlig at han bød meg opp og "ventet" på meg. Så Ts, spes.. med tanke på at han dumpet deg og dere har ingen kontakt, så kan du heller vise han at du klarer deg fint uten han.. Man blir ikke løs av å dra på en date, ha litt sex, få komplimenter , koselige sms`er ... Det er godt for din selvfølelse og selvtillitt og får deg til andre tanker.. Som du sa : Toget er gått og hvorfor vente ved perrongen på noe som kommer ikke tilbake ? Anonym poster: 4435e9d7911282c2f66095ed68113dae
Gjest anonym Skrevet 2. november 2012 #9 Skrevet 2. november 2012 Jeg pleier å vente minst ett år før jeg tenker på en ny, selv om forholdet jeg var i ikke varte lenge.. Men vettuhva, den gangen ei.. August ifjor ble det slutt med exen og jeg gikk gjennom tidenes kjærelighetssorg.. Men på nyttårsaften bød han meg opp til dans, han som er kjæresten min nå .. Og jeg er så lykkelig over at jeg brøt mine prinsipper denne gangen.. Nei, jeg var ikke klar for et forhold, og var ærlig med han om det.. Man han ville sååååå gjerne ha meg som kjæreste.. ( snakket med han 2 ganger før for noen år siden ) . Han lovte å bli tolmådig med meg og det har han holdt til gangs... Det gikk 5-6 mnd før jeg begynnte å få følelser for han og i dag er jeg så takknemlig at han bød meg opp og "ventet" på meg. Så Ts, spes.. med tanke på at han dumpet deg og dere har ingen kontakt, så kan du heller vise han at du klarer deg fint uten han.. Man blir ikke løs av å dra på en date, ha litt sex, få komplimenter , koselige sms`er ... Det er godt for din selvfølelse og selvtillitt og får deg til andre tanker.. Som du sa : Toget er gått og hvorfor vente ved perrongen på noe som kommer ikke tilbake ? Anonym poster: 4435e9d7911282c2f66095ed68113dae Man vet jo aldri om toget har gått...Kjenner flere som har avsluttet forhold, men som har kommet krypende tilbake...Vi er alle bare mennesker...følelser svinger........Det er vel det og som gjør at kjærlighet er så sterkt, man har ingen garantier... Jeg ville ventet med å involvere meg i noen ei god stund...
eva-80 Skrevet 2. november 2012 #10 Skrevet 2. november 2012 Man vet jo aldri om toget har gått...Kjenner flere som har avsluttet forhold, men som har kommet krypende tilbake...Vi er alle bare mennesker...følelser svinger........Det er vel det og som gjør at kjærlighet er så sterkt, man har ingen garantier... Jeg ville ventet med å involvere meg i noen ei god stund... Jeg tror slikt kjenner man på seg.. Og mitt ego ville i allefall ikke tillate å ta tilbake noen som har dumpet meg, uansett..For meg slikt er endelig og usnubar ( Om det finnes et slikt norsk ord ). Jeg vil heller aldri ha noe kontakt med exer som Ts sin ex.. Når de fleste kommer så langt at de slår opp så er det som regel gjennomtenkt og en riktig god grunn til det. 2
Gjest Bandit Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 Dersom du ikke føler deg klar for noe mer, vær iallefall klar med dine intensjoner. At du ikke er klar for noe seriøst. Jeg har vært rebound guy noen ganger, og det er ikke noe moro. Hvor man får vite at man kun var for å hjelpe et annet menneske et lite steg på veien, og at det ikke betød noe mer enn akkurat det...
Dolly-Duck Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 Jeg har vært i ditt sted. Og tenkte at en annen mann ville hjelpe meg, da har man noe annet å tenke å fokusere på. Men jeg gjorde det ikke allikevell. Var ikke helt mentalt stabil:p En dag var jeg glad, dagen etter var jeg kjempe lei:P Men, jeg tror at det er sunt åå gå gjennom denne sorgprosessen alene. Det er tøft, helt jævlig faktisk. Men jeg tror det er viktig å bearbeide den sorgen og finne tilbake til seg selv før man treffer en ny mann:.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 Det jeg er redd for er vel dette med at ting kan snu. Føler noen ganger at han slo opp på litt feil grunnlag, brudde kom veldig raskt. Muligens ikke så gjennomtenkt. Om jeg har sex med en annen, og han bestemmer seg for at han vil prøve på nytt kan jo det ødelgge mye. Derfor jeg kanskje burde vente til det har gått litt mer tid. Vet ikke om jeg heller er helt mental stabil. Ser for meg at jeg lett kan knekke sammen om jeg havner til sengs med en annen, og bare skulle ønske det var eksen. Veldig usikker altså, på det meste for tiden. Er også vondt at han har brutt helt kontakten, selv om han sier det er for en periode og han vil ha noe slags kontakt med tiden. Føler jeg ikke klarer å gi helt slipp, en "rebound" ville kanskje hjelpe. Men får ta det der og da! Han ene som jeg har holdt på med før ville aldri blitt noe seriøst uansett. Så han ville hvertfall ikke følt seg brukt. Han som vil ha meg med på date tenker jeg egentlig bare å møte for å se Virker som en koselig fyr! Takk for svar TS Anonym poster: d7f2ab22a9e40ec46467d21bb62fc2dc
eva-80 Skrevet 2. november 2012 #14 Skrevet 2. november 2012 Dersom du ikke føler deg klar for noe mer, vær iallefall klar med dine intensjoner. At du ikke er klar for noe seriøst. Jeg har vært rebound guy noen ganger, og det er ikke noe moro. Hvor man får vite at man kun var for å hjelpe et annet menneske et lite steg på veien, og at det ikke betød noe mer enn akkurat det... Prøv å tenke positivt Du hjalp et medmenneske gjennom en krisesituasjon Hun burde vært ærlig fra starten av eller var det du som lagt mere i det hele enn du burde ?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #15 Skrevet 2. november 2012 Jeg synes egentlig det høres litt trist og lite konstruktivt ut å "danse etter eksens pipe" når det er han som har gjort det slutt, i tilfelle han kanskje vil ha deg tilbake seinere. Forståelig at det dukker opp slike tanker, men en bør kanskje ikke forfølge dem - du bør komme deg videre og gjøre de tingene DU har behov for. Det trenger ikke bety at du skal date og ha sex med andre før du er klar for det, men at du ikke lar være å gjøre ting fordi eksen spøker i bakgrunnen. Anonym poster: 0fc8e3c042ad2894f63a5b738fa79dc6
Neket Skrevet 2. november 2012 #16 Skrevet 2. november 2012 Må han vite at du har hatt sex med andre i mellomtiden dersom han ombestemmer seg da? Det har han da ingenting med?
Gjest Bandit Skrevet 2. november 2012 #17 Skrevet 2. november 2012 Prøv å tenke positivt Du hjalp et medmenneske gjennom en krisesituasjon Hun burde vært ærlig fra starten av eller var det du som lagt mere i det hele enn du burde ? Det er pent lite positivt i det å bli brukt som en rebound guy når man er klar for noe mer selv. Hun burde selvsagt vært ærlig fra starten av. En opplevelse jeg ikke ser noe som helst positivt med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå