AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Igår hadde kjæresten min planlagt en fantastisk fin kveld. Han vet at jeg er glad i Halloween, og ordnet slik at det ble en flott feiring. I løpet av kvelden, frir han, og alt var nydelig. Er (var?) kjempeforelsket i ham, og vi har vært sammen lenge. I frieriet ber han meg om å kvitte meg med bikkja. Han sier at han regner med at jeg også ser at det har "gått den veien" lenge, og at det er noe som må til for at vi skal ha et liv sammen. Han sa han hadde tenkt på dette lenge, og var kommet til et veikryss, hvor han måtte finne ut om vi skal flytte sammen, eller om jeg velger en hund fremfor ham. Kort fortalt ga han meg et ultimatum; si ja til å gifte meg med ham og kvitte meg med bikkja, eller å beholde bikkja og slå opp. Saken er at han også har hund, og en katt. Disse går ikke sammen. Hunden hans hater hunden min, og min hund vil drepe katten. Så vi kan ikke bo sammen, så lenge jeg har hunden min. Hunden er bare 2 år, den har mange år igjen av livet. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Anonym poster: 69e3f52381a99c66093e608478cb7cf4
Populært innlegg Miss Debbie Skrevet 1. november 2012 Populært innlegg #2 Skrevet 1. november 2012 kvittet meg med typen og beholdt hunden. 96
eva-80 Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Oisann, litt av et ultimatum. Ser du et liv med han ? Hva ofrer han for deres felles fremtid ? ( Bo der du vil, bruke type bil du vil ha o.l. ) Hunden kan jo gies bort, muligens til noen som lar deg besøke den senere da det er en ganske spesiell situasjon. Om det ikke var for dette , ville du giftet deg med han ? 2
Obiola Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Kvitte dere med katten og jobbe med å få hundene til å fungere sammen på en eller annen måte? Må vel være mulig det, hjelp fra en proff kanskje. 14
lalaB Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Hvorfor skal DU ofre hunden din for forholdet deres, og ikke han?? Jeg syns det høres veldig spesielt ut om han faktisk vil gjøre det slutt med deg dersom du ikke kvitter deg med hunden din.. 20
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 No way, Jose! Anonym poster: a101ea7ce2e9880182913d612a46f731 4
79kreps Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 (endret) Er vel bare å jobbe med hundene til de går i lag, katten dropper dere. Edit: Var alt kommet samme forslag ser jeg nå. Endret 1. november 2012 av 79kreps 1
Cathrine88 Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Kjæledyr er familiemedlemmer, og en fyr som ber meg om å kvitte meg med familiemedlemmer har ingenting i mitt liv å gjøre. Hvis du absolutt vil beholde kjæresten, får dere jobbe med å få dyrene til å tolerere hverandre. Det gjelder alle dyrene - hvorfor i all verden er det flere som foreslår å kvitte seg med katten? 41
Strixvaria Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Hvorfor i all verden mener dere at det er mer ålreit å kvitte dere med katten? Hva er i veien med dere?? 35
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Slik som det blir lagt frem her får jeg inntrykk av at han bruker ekteskap som dels belønning, og dels pressmiddel for å få deg til å kvitte deg med hunden. Det får varsellampene til å lyse hos meg. Så særbo, eller brudd.
Obiola Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Selvfølgelig blir man også glad i en katt, og det er sikkert ikke lett å kvitte seg med den. Men å få en hund som hater katter til å kunne bo med en? Tror det lett kunne endt med at katten ikke ville trives, kanskje den ville blitt kun en utekatt, kanskje stukket av og funnet seg et nytt hjem. Opplevd dette selv. 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 Populært innlegg #13 Skrevet 1. november 2012 Kvitte dere med katten og jobbe med å få hundene til å fungere sammen på en eller annen måte? Må vel være mulig det, hjelp fra en proff kanskje. Er vel bare å jobbe med hundene til de går i lag, katten dropper dere. Anonym poster: 4c4a493bcd7ebc56db27acbd94f7f578 60
Rubies_ Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Hva er greia med å oppfordre TS til å droppe katten? Hva betyr det i det hele tatt? Sende den bort til en annen familie, eller bare kaste den ut og la den klare seg selv (les: dø ute)? Det er vanskelig å få hjem til katter! Det finnes alt for mange katter i dag. De har skaffet seg denne katten med forutsetningen å ta vare på katten og da skal de faen meg gjøre det også!!! 29
Gjest Chin Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Det er fullt mulig å få alle til å tolerere hverandre om man tar seg tid og får hjelp til hvordan man håndterer det. Hunden min gir jeg ikke vekk for noen. 11
Cathrine88 Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Selvfølgelig blir man også glad i en katt, og det er sikkert ikke lett å kvitte seg med den. Men å få en hund som hater katter til å kunne bo med en? Tror det lett kunne endt med at katten ikke ville trives, kanskje den ville blitt kun en utekatt, kanskje stukket av og funnet seg et nytt hjem. Opplevd dette selv. Eller det kan ende med at katten blir kjempeglad i hunden og til og med ligger inntil den for å varme seg når den skal sove. Sånn som katten min. Eller de ender opp med å bare tolerere hverandre. Men det finner man faktisk ikke ut hvis man ikke gidder å prøve. Dyr er ikke bruk og kast og man kan ikke kvitte seg med dem fordi det virker som en enkel løsning. 15
Envy Skrevet 2. november 2012 #17 Skrevet 2. november 2012 (endret) Kjenner jeg blir mer provosert av dere som foreslår at katten bare kan kastes vekk (for dere skriver det faktisk på en sådan måte), enn på fyren som stiller tidenes tåpeligste ultimatum!!! TS, ingen av dere skal måtte kvitte seg med noe familiemedlem. Dere får forsøke å finne en løsning som er bra for alle involverte parter. Enten lære dyrene å tolerere hverandre (med god tid og stor plass er det fullt mulig), eller så får dere ha særbo da? Å gå med på å kvitte seg med hunden, eller forlange at han skal kvitte seg med noen av sine dyr blir ihvertfall for dumt. Endret 2. november 2012 av Envy 9
Strixvaria Skrevet 2. november 2012 #18 Skrevet 2. november 2012 Selvfølgelig blir man også glad i en katt, og det er sikkert ikke lett å kvitte seg med den. Men å få en hund som hater katter til å kunne bo med en? Tror det lett kunne endt med at katten ikke ville trives, kanskje den ville blitt kun en utekatt, kanskje stukket av og funnet seg et nytt hjem. Opplevd dette selv. Hvorfor mener du at det er det verre enn å kvitte seg hunden enn katten? Er ikke alle dyr like mye verdt i dine øyne? Jeg hadde aldri gitt opp dyret mitt - katt, hund, fugl, øgle eller whatever - for en mann. Eller for noe, strengt tatt. Et dyr er ikke noe man kaster vekk når det ikke passer seg lenger - det er et familiemedlem på lik linje med alle andre. Og når fyren setter det som et krav for å gifte seg.. Det sier jo sitt.. Ærlig talt. TS, du kan klare bedre enn det der! En mann som krever noe sånt er ikke en ordentlig mann; han er bare en egoistisk drittunge. 7
Obiola Skrevet 2. november 2012 #19 Skrevet 2. november 2012 Går bare ut ifra det at hunden til TS allerede hater katter og vil drepe de. Jeg har selv to hunder, den ene vokste opp med katt og de ble raskt bestevenner som sov side om side. Hund nr. to vokste ikke opp med katt, og han ville aldri fungere i samme hus som en (har prøvd) Selvfølgelig er alle dyr like mye verdt, og når man først har skaffet seg et dyr har man en forpliktelse. Jeg mener absolutt ikke at de skal kaste den stakars katten på gata eller ta livet av den. Mener at om det ikke fungerer, ja de burde prøve, så kan de jo finne et nytt og godt hjem til den. I utgangspunktet et idiotisk krav fra denne mannen, før man i det hele tatt har prøvd. Ting kan gå seg til mellom dyrene med tiden!
Envy Skrevet 2. november 2012 #20 Skrevet 2. november 2012 Går bare ut ifra det at hunden til TS allerede hater katter og vil drepe de. Jeg har selv to hunder, den ene vokste opp med katt og de ble raskt bestevenner som sov side om side. Hund nr. to vokste ikke opp med katt, og han ville aldri fungere i samme hus som en (har prøvd) Selvfølgelig er alle dyr like mye verdt, og når man først har skaffet seg et dyr har man en forpliktelse. Jeg mener absolutt ikke at de skal kaste den stakars katten på gata eller ta livet av den. Mener at om det ikke fungerer, ja de burde prøve, så kan de jo finne et nytt og godt hjem til den. I utgangspunktet et idiotisk krav fra denne mannen, før man i det hele tatt har prøvd. Ting kan gå seg til mellom dyrene med tiden! Jeg skjønner fortsatt ikke at løsningen er å fjerne katten? Katten og hunden til denne mannen går jo godt sammen, så da er vi tilbake på scratch, da kan ts likegodt kvitte seg med sin hund, det løser problemet på lik linje som å fjerne katten ut av bildet. Det er så typisk at katter skal bli sett på som "mindre verdt". De eneste som vet løsningen på problemet er jo TS og denne mannen hennes som tydeligvis ikke finnes løsningsorientert. Beste løsningen er helt klart å bruke tid på å få dyrene til å akseptere hverandre. Det er fullt mulig. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå