AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg må ærlig si jeg ikke har vært bortpå noe slikt før. Vi har vært kjærester i 2 år snart, men bor et lite stykke fra hverandre pga utdanning. Så vi sees kun i helgene. Vi hadde vært sammen 1 år før vi flyttet til forskjellige byer. Det har ikke vært noe spesielt tungt, da jeg vet vi er veldig glade i hverandre og vi flytter sammen igjen om 1 år. Altså, spørsmålet mitt er ikke om hvordan vi har det sammen, for vi har det kjempe godt sammen, til tross for avstand. Jeg har tatt dette opp med han minst 6 ganger, at jeg syns det er for lite kontakt. Jeg vil jo være en del av hverdagen og høre hvordan dagen hans har vært o.l Hvis ikke jeg sender en melding i løpet av dagen, hører jeg ikke fra han før han begynner å lure på om jeg enda er i live, og det kan ta 1-2 dager. Er det for mye å forlange, at jeg ønsker kontakt daglig? Det er ikke snakk om å bombadere telefonen heller da. Jeg sender en melding når jeg ønsker kontakt og venter på svar når han har tid/gidder. Jeg føler meg rett og slett glemt. Jeg er ikke redd for utroskap og slike ting, bare så det er sagt Han er mann nok til å fortelle meg om han mister følelser eller om han gjort noe. Anonym poster: 458340054becbd7d121c0caf9b63851b
Maestro Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Høres ut som mitt forhold det. Jeg har prøvd LENGE å få kontakt med fyrn, snart to år her og, men er bare paintball som står i hodet på han Etter og tatt dette opp med han, ingen forandring, såå.. Nei, da gidder jeg ikke å ta kontakt før han gjør det. Sleipt og frekt? Jess.
Papirbit Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Er det mye å forlange? nei er det mye å forlange fra en som virkelig ikke liker kontakt hver dag? Kanskje! Skjønner deg ts, jeg syns også at dagen er litt tom hvis vi ikke har hørt fra hverandre. Er dere aldri på facebook eller noe sånt? det er mye mer "uformelt" enn sms, og man er ofte der både av tilfelle og fordi man snakker med andre,så da er det ikke sånn at han MÅ være der kun pga deg,blir litt mer avslappet kanskje? Jeg forundrer meg stadig over menneskenes manglende vilje på å samarbeide.. 1
Gjest anonymkvinne Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Hei TS! Er selv i avstandsforhold, så kjenner meg godt igjen i din situasjon. Jeg føler også veldig på det behovet for å være en del av hans hverdag, høre hvordan ting går etc. Heldigvis er min kjæreste lik meg på denne måten. Han har samme behovet for å snakke med meg ofte. Vi snakker sammen daglig, kun en gang innimellom kan det gå en dag hvor vi ikke snakker sammen. Da er begge enten på jobb, trening, ute e.l. Så, jeg synes ikke du er rar her. Men, vi er ulike alle og vi har ikke de samme behovene for å snakke om alt. Her tror jeg også gjerne vi jenter er litt anderledes enn gutter. Hva sier han når du har tatt opp disse tingene med han? Skjønner han din side av saken?
Gjest anonymkvinne Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Edit: Finnes jo ulike former for kommunikasjonsmidler. Msn, facebook, skype, yahoo? Trenger ikke nødvendigvis bare gå i tlf, tekstmeldinger. Msn brukes daglig på denne kanten
Obiola Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Sms kan jo fort bli litt stress, vanskelig å holde i gang en samtale. Jeg og eksen bor i samme by og så hverandre flere ganger i uka. Likevel hadde vi alltid en liten prat på skype de dagene vi ikke så hverandre! Trengte ikke å være lenge, ofte bare en liten snakk om alt og ingenting på kvelden. Er jo lett å kombinere det med at man bare sitter og slapper av foran tvn eller surfer litt. Kanskje du kan få til en slags avtale om at dere chatter litt på kvelden? Er jo ganske koselig, da er det litt som om man er på samme sted selv om det er avstand
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Forhold uten prat, hva er igjen da? Husrengjøring og sex. Kjekt med en vaskedame man kan ligge med litt nå og da. Og dette syntes du var en god idé? Anonym poster: d8d122a1cb0b5e44e5c12050b5457777 5
Samine89 Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Jeg har også vært i et avstandsforhold i en periode på over 2 år. Jeg og x'n snakket daglig med hverandre på telefon, med mindre han var i en jobbsituasjon hvor han ikke hadde mulighet til å snakke. Han kom også plutselig med "Vi må ikke snakke sammen hver dag". Jeg ble lei meg akkurat da, men jeg skjønte han etterhvert, er ikke alltid jeg heller orker å snakke med noen hver dag. Selv om det er kjæresten eller bestevenninna mi, som jeg normalt hadde daglig kontankt med. Av og til så er det godt å bare være helt isolert og bare slappe av. Betyr nok ikke at han er noe mindre glad i deg forde Da kan dere heller snakke litt ekstra lenge sammen en dag han har tid og lyst
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Høres ut som mitt forhold det. Jeg har prøvd LENGE å få kontakt med fyrn, snart to år her og, men er bare paintball som står i hodet på han Etter og tatt dette opp med han, ingen forandring, såå.. Nei, da gidder jeg ikke å ta kontakt før han gjør det. Sleipt og frekt? Jess. Har vurdert dette jeg og! Veeeeldig fristet til det.... Men er litt redd for at vi kun prates i helgene da. Er det mye å forlange? nei er det mye å forlange fra en som virkelig ikke liker kontakt hver dag? Kanskje! Skjønner deg ts, jeg syns også at dagen er litt tom hvis vi ikke har hørt fra hverandre. Er dere aldri på facebook eller noe sånt? det er mye mer "uformelt" enn sms, og man er ofte der både av tilfelle og fordi man snakker med andre,så da er det ikke sånn at han MÅ være der kun pga deg,blir litt mer avslappet kanskje? Jeg forundrer meg stadig over menneskenes manglende vilje på å samarbeide.. Nei, han bruker facebook lite. Egentlig alt av sosiale medier bruker han lite. Mest pga skolen og litt pga han bare er inne å sjekker hva folk oppdaterer for så å logge av igjen. Jeg prøver å respektere hans ønske om å ikke ha så hyppig kontakt ved å vente til han sender en meld eller at jeg sender en meld om at jeg ringer han ikveld. Føler at jeg bare må bite meg i det, og heller tenke fremover. Hei TS! Er selv i avstandsforhold, så kjenner meg godt igjen i din situasjon. Jeg føler også veldig på det behovet for å være en del av hans hverdag, høre hvordan ting går etc. Heldigvis er min kjæreste lik meg på denne måten. Han har samme behovet for å snakke med meg ofte. Vi snakker sammen daglig, kun en gang innimellom kan det gå en dag hvor vi ikke snakker sammen. Da er begge enten på jobb, trening, ute e.l. Så, jeg synes ikke du er rar her. Men, vi er ulike alle og vi har ikke de samme behovene for å snakke om alt. Her tror jeg også gjerne vi jenter er litt anderledes enn gutter. Hva sier han når du har tatt opp disse tingene med han? Skjønner han din side av saken? Han viser at han skjønner meg og forklarer at han er opptatt på skolen. Det forstår jeg jo så klart! Men en melding før han legger seg er jo ikke så tungt. Da sier han seg enig igjen. Men jeg ingen forandringer og det er så frustrerende, for jeg har mer kontakt med eksen, enn det jeg har med han! Det sa jeg til han, så han skulle forstå hvor lite vi egentlig kommuniserte. Og eksen bor langt langt langt fra meg! Da sa han nok en gang seg enig, vi måtte holde kontakten mer oppe. Det går liksom bare rundt i sirkler! Anonym poster: eea87cba36162c06c4a5c442d0cb5c20
Maestro Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Har vurdert dette jeg og! Veeeeldig fristet til det.... Men er litt redd for at vi kun prates i helgene da. Er det som har skjedd her. Nå skal jo han i militæret fra Januar av, å tror det vil bli veldig godt for han å kjenne på savn, å være langt borte fra meg.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Skjønner han godt jeg, det er deilig å forsvinne litt av og til, kontakt vher dag blir masete. Anonym poster: 5110615ffe4d571f6b4a94b61989c01a
Gjest RockOn Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 Vil ikke ha et forhold der man må prate hver dag?! Hvordan i all verden skal det blir da dere flytter sammen? Jeg har vært sammen med en som jobbet borte i ukene og vi så hverandre kun i helgene. Vi savnet hverandre og vi snakket på telefon stort sett hver dag. Hvis ikke vi ringte, så var det noen mld i løpet av dagen. Og dette var et par år inn i forholdet, så nyforelska var vi ikke. Det er greit at noen ganger kan det gå noen dager, for all del, men ikke at det er "normen". ng
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 Hjelp, det her er ikke noe forhold, slik jeg ser det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #14 Skrevet 2. november 2012 Jeg tenker at jeg egentlig ikke har behov for å prate med kjæresten HVER dag, i hvert fall ikke lengre samtaler i telefon etc. Og noen dager er jeg (eller han) så sliten at jeg ikke orker tanken på å prate/chatte når vi har tid om kvelden, selv om jeg har tenkt på ham hele dagen. Men en bør jo kunne sende en sms eller to for å holde kontakten, vise at man tenker på hverandre osv, og det er hyggelig om det ikke bare er den ene parten i forholdet som sender den første meldinga... Anonym poster: e2207382f95eab643ef71a83b468dd88
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #15 Skrevet 2. november 2012 Menn er ikke glad i masete damer. Man MÅ ikke snakke hver dag. Jeg snakket ikke med kjærester hver dag da de var i militæret feks. Man må klare å være selvstendig, det tenner gutta Anonym poster: 81b15a6b14a149fcf475bdf55c39621c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #16 Skrevet 2. november 2012 Menn er ikke glad i masete damer. Man MÅ ikke snakke hver dag. Jeg snakket ikke med kjærester hver dag da de var i militæret feks. Man må klare å være selvstendig, det tenner gutta Anonym poster: 81b15a6b14a149fcf475bdf55c39621c I mine forhold er det alltid guttene som har tekstet meg hver dag. Jeg rakk liksom ikke å sende en melding selv, før jeg fikk en av dem. Så... Så ja, jeg har aldri vært i et forhold hvor vi ikke snakket hver dag. Det kunne kanskje gå en dag, om vi hadde mye å gjøre. I et av forholdene snakket vi hele dagen via sms(ikke konstant teksting, men når vi hadde tid til å svare), og det ble litt mye, synes jeg. Om den ene ikke svarte på en stund, kunne den ene tro det var noe galt, siden vi var vant med å snakke mye og svare hverandre så fort vi kunne. Det var ikke helt sunt. Jeg tenker at man bør gjøre det som føles riktig for begge partene i forholdet. Personlig synes jeg daglig kontakt er det beste, men det KAN bli for mye. Man kan bli lei av hverandre, men det var heldigvis ikke noe problem i mine forhold. Anonym poster: 4fdb21a55655a43fea3eda2f8bd79dd8
Papirbit Skrevet 2. november 2012 #17 Skrevet 2. november 2012 Menn er ikke glad i masete damer. Man MÅ ikke snakke hver dag. Jeg snakket ikke med kjærester hver dag da de var i militæret feks. Man må klare å være selvstendig, det tenner gutta Anonym poster: 81b15a6b14a149fcf475bdf55c39621c Tenner dem faktisk...? Høres ut som noe man sier for å få viljen sin..type: - ta oppvasken - neeei - joda,det tenner meg Right.. btw ts, er du sikker på at du har tolket dette riktig? Det er forskjell fra når noen ikke ønsker kontakt hver dag og når de ikke vil ha det som et press på seg. Altså,kan hende at det er bare presset på å snakke hver dag som plager han? uansett så syns jeg det var litt stygt sagt av han. "jg vil ikke ha den type forhold" kan tolkes som "hvis du virkelig vil ha det sånn,så finn deg noen andre" Høres ut som om han har settet foten ned,og sånn er det, enten så liker du det, eller så kan du dra,og det er jo veldig negativt,når du tydligvis har et annet behov enn han..Dårlig gjort av han å ikke møte deg midt på veien.. Spør han om det!
OPIgirl Skrevet 2. november 2012 #18 Skrevet 2. november 2012 Menn er ikke glad i masete damer. Man MÅ ikke snakke hver dag. Jeg snakket ikke med kjærester hver dag da de var i militæret feks. Man må klare å være selvstendig, det tenner gutta Anonym poster: 81b15a6b14a149fcf475bdf55c39621c Er det masete å ville ha kontakt hver dag også nå? Hvor har du det i fra at man ikke er selvstendig selv om man har kontakt hver dag? At noen ikke vil ha kontakt hver dag, ser jeg på som manglende interesse. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #19 Skrevet 2. november 2012 Det er ikke noe fasitsvar på det her. Noen mennesker elsker å prate dag ut og dag inn, mens andre, som meg, rett og slett ikke har noe behov for konstant bekrefetelse. For min del så går det helt fint å gå flere dager uten å prate med kjæresten, forholdet vårt svekkes ikke av det. Anonym poster: 10a3daf00658fbdad196f083ec8c9d1d
Hawkins Skrevet 2. november 2012 #20 Skrevet 2. november 2012 Skjønner dette veldig godt. Min kjære og jeg er i samme by, men sees en gang i uka på grunn av hans uendelig travle hverdag, men vi kompenserer med daglig elektronisk kommunikasjon. Jeg har delvis akseptert at hans liv ikke inkluderer meg i like høy grad som jeg skulle ønske, men dette er det ikke alle som kan eller vil leve med. Jeg merker fra min egen reaksjon at jeg begynner å løsrive meg og skape mitt eget liv, uavhengig av hans viten og gjøren. Ikke at jeg er utro, eller vil tenke på det; vi har det utrolig fint når vi først er i lag, men mangelen på kontakt gjør at vi er erfaringsmessig atskilt, noe som gir grobunn til følelsesmessig avstand i tillegg. Mitt håp er at dette kun varer i en periode, ellers er dessverre løpet kjørt, her òg. Om du er en veldig kontaktsøkende person som trenger å bygge bånd sammen daglig, så ville jeg vurdert om du og ham kan komme til enighet rundt dette - fordi det er en såpass viktig sak at å inngå kompromiss er et høyst gyldig alternativ. Nærkontakt er et behov som man kan ha høyst ulikt syn på. Få ham i dialog og ta det opp på en saklig måte, så bør dette gå veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå