LadyM Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Jeg har brunt hår som er min egen hårfarge. Men i de siste årene har jeg brukt mørkebrun minikolorasjon med jevne mellomrom, så håret er blitt nesten svart. Nå vil jeg lysne det tilbake til min egen hårfarge så skånsomt som mulig, hvordan gjør man det? Jeg har langt hår til midjen og vil helst ikke skade eller svekke det.
Djungelvrål Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Det er nok umulig å få det lyst uten å ta bort den brune fargen kjemisk, dvs bleke. Man kan gjøre det gradvis, f.eks ta det med mild bleking 2-3 ganger over et par uker eller avfarge det i en omgang. Det siste er nok tøffere mot håret. Spør en frisør.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Vaske med bakepulver eller natron kan dra ut overflødig farge. Ikke gjør det for ofte. Det er en tråd her om å lysne med honning og vann, du kan jo prøve det? Anonym poster: e648d058fc37bb0fb07e59f37dd47bd0
Emelisse Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Knus en god håndfull med C-vitaminer og bland med renseshampo. Ha det i fuktig hår og la virke en times tid. Skal angivelig trekke ut en del hårfarge.
Pauline Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 (endret) Få frisøren til å legge inn noen tynne brune striper i samme farve som din egen hårfarge. Etter en tid gjør du det samme på nytt. (Så mange ganger som det er nødvendig) Etterhvert forsvinner den mørke fargen. Naturen lysner og gradvis farven. Dumt å gå for avfarving når du har langt hår. Hadde samme problem som deg for et par år siden, og ble anbefalt stripemetoden. Funket bra, og nå er håret mitt brunt/mørk blondt igjen Endret 2. november 2012 av Pauline
LadyM Skrevet 2. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2012 Takk for svar. Tenkte på det med tynne lysere striper, men har hørt at striping sliter veldig på håret. Finnes det ingen "kjerringråd" som ikke sliter på håret? Har noen prøvd sitronvann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå