Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2004 #1 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg bør vel snart ta hintet...... har en tendens til å glemme p-pillen :oops: - kanskje jeg burde skifte prevensjon.... jaja.... MEN - har et lite spm, kanskje noen av dere andre her inne kan hjelpe meg med.... Går på trefase pillen Trinordiol, har i løpet av siste mnd glemt 2 piller. Den første (pille nr 8 ble tatt 36 timer etter, tok da to piller samme dag for å komme i rute), neste pille (pille nr 13 ble også glemt, tok den 38 timer etter siste pille, men her glemte jeg å ta to samme dag for å være i rute) Har altså frem til i dag lagt en pille på etterskudd (har kommet til 18 i dag :o ), men skal ta 2 i dag for å komme i rute i gjen. Forventer mens på mandag.... tror dere det er en sjanse for at jeg kan ha blitt gravid?? :o Hilsen glemsomme meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2004 #2 Del Skrevet 2. mars 2004 Det er alltid en sjans for at du blir gravid om du ikke tar p-pillen som du skal, men sjansen er veldig liten. Vanligvis er fruktbarheten nedsatt i flere måneder etter at man har slutta på p-piller. Men om det å tulle med pillene er en "hobby" du har, så bør du heller finne en annen type prevensjon. Hva med p-ring, p-stav eller p-plaster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2004 #3 Del Skrevet 2. mars 2004 Mener ikke å skremme deg, men søsteren min ble gravid med p-pille. Hun var gravid i fjerde måned da hun oppdaget det, og tok derfor ikke abort. Legen trodde det kunne ha noe med løs mage en dag, og at pillen derfor ikke hadde noen virkning. Ingen prevensjonsmetoder er helt sikre. Det sikreste er vel sterilisering, men det er et drastisk grep å ta, med mindre man har fått de barna man vil ha, og er sikker på at man ikke vil ha fler. Om du glemmer en pille, og tar en ny innen så og så lang tid, er det alltid en risiko. Om du gjør det flere ganger bør du bruke kondom, fram til du er ordentlig i rute igjen. Hvorfor ikke ta p-sprøyte? Det er varierende med bivirkninger, men jeg kjenner flere som har veldig god erfaring med dette. Da trenger man ikke tenke over annet enn at man må ta det hver 3. måned, og det bør man jo klare. Ellers har jo p-plasteret kommet? Vet ikke om det funker, men forhør deg med legen om hvilken prevensjon h*n anbefaler. Hva med spiral? Har du fått barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2004 #4 Del Skrevet 2. mars 2004 Mener ikke å skremme deg, men søsteren min ble gravid med p-pille. Hun var gravid i fjerde måned da hun oppdaget det, og tok derfor ikke abort....... Hva med spiral? Har du fått barn? Takk for svar til dere begge. Jeg har ikke barn, så spiral er nok ikke aktuelt. Kan jeg spørre deg Hope om søsteren din hadde "pille mens" selv om hun var gravid? Mensen blir jo styrt av disse hormonene...... Om så jeg hadde blitt gravid som følge av glemt pille så hadde det ikke vært krise, vi har høyere utdannelse begge to (hhv. 2 og 3 år fra høyskole. Jobb har vi også samt plass å bo) Om ikke mensen dukker opp blir det nok en CB eller QR på meg. men hvor mange dager over forventet mens vil dere anbefale å teste... er det dumt å gjøre det mandagen da jeg venter mens?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2004 #5 Del Skrevet 2. mars 2004 Hvorfor ikke ta p-sprøyte? Det er varierende med bivirkninger, men jeg kjenner flere som har veldig god erfaring med dette. Da trenger man ikke tenke over annet enn at man må ta det hver 3. måned, og det bør man jo klare. P-sprøyte kan føre til store problemer med å bli gravid, og bør ikke brukes med mindre man overhode ikke ser noen andre alternativer. Ellers har jo p-plasteret kommet? Vet ikke om det funker, men forhør deg med legen om hvilken prevensjon h*n anbefaler. Tror ikke det lanseres reseptbelagte prevensjonsmidler som ikke virker, tror du? Å ta en prat med legen er nok en god ide, og må jo uansett til om man skal bytte til annen hormonbasert prevensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2004 #6 Del Skrevet 2. mars 2004 Hehe. Formulerte meg dumt om det der med p-plaster. Det funker nok, men var ikke helt informert om det hadde kommet ut på markedet i Norge enda. Sorry Søsteren min hadde ikke mensen overhode da hun gikk på p-piller. Tror det stoppet opp av seg selv av en eller annen grunn. Vet ikke sikkert. Men jeg vil tro hun tok de hvite pillene, men likevel ikke fikk blødninger. Om det er mulig, da. Hun hadde i hvert fall ikke noe mens på flere år, og da hun ble gravid merket hun det ikke. Eneste var at hun var syk, gikk til legen mange ganger, men de tenkte ikke på å ta graviditetstest fordi hun gikk på p-piller. De gjorde jo det til slutt, da. Og fikk et lite sjokk. Barnet er heldigvis helt friskt, til tross for at den ble "matet" med p-piller i månedsvis. Hun brukte hormonspiral etter sin første fødsel, men tok den ut i august 2003 - og venter barn i slutten av juli. Hun er veldig frukbar med andre ord. Om du ikke har fått barn anbefales nok ikke spiral, fordi det er usikkert hvor lenge man må prøve å få barn etter at man har tatt den ut. Som sagt. Snakk med legen din. Jeg er bare en liten drittunge :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2004 #7 Del Skrevet 2. mars 2004 Hehe. Formulerte meg dumt om det der med p-plaster. Det funker nok, men var ikke helt informert om det hadde kommet ut på markedet i Norge enda. Sorry Syntes bare det var litt morsomt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2004 #8 Del Skrevet 2. mars 2004 Ja, jeg kan være temmelig morsom :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 2. mars 2004 #9 Del Skrevet 2. mars 2004 Test deg!!! Jeg ville kontaktet legen min for å diskutere ny prevensjon. men når du slurver sånn virker det nesten som du liker leken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå