Tante Slem Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Søsknene mine har begynt å få barn og jeg lurer på hva jeg som tante skal bidra med? Jeg har hittil bare kjøpt noen gaver, men siden det snart kommer tvillinger også, burde jeg kanskje trå til litt mer?
Silfen Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Du MÅ ingenting. Men det er jo veldig hyggelig om man har mulighet til å bidra litt med pass. Dessuten syns tanteunger ofte det er stas å få være med tante på tur, ute eller i byen eller hva det nå måtte være som passer. Men som sagt så må det jo være innenfor hva du faktisk har lyst til, det er ingen tantetvang.
Maestro Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Jeg er tante til ei lita gullklump på 1 år og 9 mndr, å jeg er endel nede hos dem å leker med niesen min. Låner henne ut å mater ender, går tur, leser bøker, bygger byggeklosser, få henne til og herme etter meg(enkle dansebevegelser f.eks ) ), tegner, er med å bader henne og sånn. Kjempegøy!
charactouy Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Hvis de har/får unger som sover lite og/eller ikke vil sove annet enn i vogn i bevegelse på dagtid så kan du tilby deg å trille så foreldrene får sove/spise i fred/gjort litt i huset. Jeg husker da min lille slet med søvn på dagtid så hadde jeg våte drømmer om noe annet enn toro-gryte til middag, så hva med å lage en ordentlig hjemmelaget middag du vet de liker? Og ikke tilby ut i løse luften, om de f.eks forteller at det er vanskelig med søvn og at de selv er trøtte, så ikke si "bare si fra hvis jeg skal trille/passe", si heller "jeg er ledig den-og-den dagen og kan godt komme og trille/passe så du/dere får hvile litt".
BunnyBlue Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Eller tilby deg å trå til med støvsuging og gulvvask, og bekjemping av skittentøyshauger. Det kan være gull verdt for slitne mødre med barn som bare skal ha mamma og pupp hele tiden:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå