AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Kjæresten og jeg har vært sammen i ca 4 år og vi har hatt et veldig turbulens forhold det siste året her, men vi er fortsatt sammen og prøver vårt beste å få det til å fungere. Jeg har vel prøvd litt (mer enn litt også) mer enn han, men vi er her ennå. Han har løyet mye om penger og slike ting det siste året, og så vært utro. Jeg var også utro, men det var hevn, etter at han var det. Begge gjorde noe dumt, men forskjellen mellom oss er at jeg var ærlig dagen etter utroskapet, mens han fortalte litt etter litt utover tiden. Noe som gjorde at jeg ble såret på nytt etter nytt etter nytt av samme ting over lang tid. Det har ført til tillitsproblemer i forholdet, men ingen av oss har vært utro mot hverandre (såvidt jeg vet da) mer enn èn gang og det er over 1 år siden det skjedde. Det kommer ikke til å skje igjen (ihvertfall fra min side) men kjenner jeg han rett, gjør han det heller ikke igjen. Den siste tiden her har vi hatt det ganske bra og litt for bra til at jeg føler at jeg må forvente at noe dumt skal skje igen... for jeg har erfart at når det går bra over lang tid med oss, så skjer det noe kjipt. Som for eksempel at jeg finner ut noe han har løyet om, ellr at han gjør noe dumt osv. (snakker ikke om utroskap her, men om andre ting som påvirker forholdet) Han har blitt mye bedre med kommunikasjon og forståelse osv. Han vil virkelig prøve og sånt. Han har snakket med meg og vært mye mer åpen i det siste. Noe han slet med før. Og ikke gadd å prøve engang, men nå prøver han. Jeg gjør også mitt beste. Men jeg liker ikke denne magefølelsen jeg har... i natt hadde jeg marerritt om at han var utro med en som het Ailin. Og det viser seg at Ailin jobber på jobben hans, men jeg kom fort på at jeg hadde hørt navnet før og har snakket med henne på fest. Hun har type også tror jeg. Så det var nok bare tilfeldig at jeg drømte om akkurat det navnet. Men uansett... det hjalp virkelig ikke på optimismen min og jeg er så redd for å bli såra igjen. Å få noe slengt rett i trynet. Kjresten min er en flott mann med et godt hjerte, men han sliter med noe for tiden. Det er en av problemene vi har slitt med, men det har blitt bedre og alt har egentlig forbedret seg. Og det skremmer meg... jeg er så redd for å ha for høye forhåpninger og forventninger. Jeg på en måte venter på at noe dumt skal skje. Kommer dette noengang til å forvsinne? jeg tenker det vil ta utrolig lang tid... kjæresten min må bare bevise meg at han er ærlig med meg om økonomi og alt annet. Alt jeg vil ha er ærlighet bare. Jeg ønsker at når han gjør noe dumt (uansett hvor ille det er) så skal han si det til meg. Jeg nyter virkelig å være glad og føle at det går bra med kjæresten og meg. Jeg elsker han altfor høyt. Men samtidig lurer det seg en vond magefølelse i bakgrunnen... en stemme inni meg som sier "Ikke vær for glad. Ikke tro for mye. Det kommer til å skje noe snart, som vil såre deg!" Anonym poster: 3e0f6d63c79df6be44bd10b7027c2f69
up! Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Har du snakket med ham om denne følelsen du har?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 TS her. Ja, det har jeg. Og da får jeg til svar (som alle de forrige gangene også) at han lover at det ikke er noe mer å skjule, og at ikke noe dumt vil skje. Alt er bra osv. Jeg vil jo gjerne tro på han, og denne gangen tror jeg virkelig han mener det, men man vet jo aldri... spesielt ikke når det har skjedd gjentatte ganger før. Men vi får vel bare se, tenker jeg. Det er ikke så mye jeg kan gjøre egentlig, bortsett ifra å holde tanken positiv og bare... ta risikoen på å bli såra på nytt eller noe lignende, hvis det skulle skje. Det er lett å tenke sånn, men vanskelig å la vær å tenke på det Anonym poster: 3e0f6d63c79df6be44bd10b7027c2f69
Anonymine Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Jeg tenker litt det samme, så jeg skjønner hvor slitsomt det faktisk er. Det jeg selv gjør er å tenke at det faktisk er verre å bekymre seg for det hver dag enn at det faktisk skjer. Hvis noe kjipt skulle skjedd imorgen, så hjelper det ikke at du har bekymret deg for det i en måned. Du kan ikke hindre det. Samtidig har du tvunget deg selv til å ha vondt i en måned mer enn nødvendig. Kanskje det hjelper å snakke med kjæresten om det? Få litt bekreftelse på at dere faktisk har det fint sammen nå? Du kan også sende meg en PM for å snakke om det hvis du tror det kan hjelpe. Ellers har jeg få tips, så ønsker deg heller lykke til og gir deg en god klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå