Gjest Gjest_Erica Skrevet 1. november 2012 #1 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg er ganske forbannet. Min kjære åpnet et brev som var kommet til meg i løpet av den siste uken. Der fikk jeg avslag på mobilitetstimer «grunnet at du har bodd i Bergen kommune siden 2003». Hva faen? De kan ikke innvilge meg timer i mobilitet fordi jeg ikke har bodd - men skattet - til kommunen siden 2003, og bostedskommunen min kan ikke gi meg mobilitetstimer under Voksenopplæringen fordi de må ha vedtak fra min folkeregistrerte kommune at mobilitetstimene dekkes. Jeg har sagt det før, og sier det så gjerne igjen: Jævla byråkrati! Det skal sannelig ikke være lett å få nødvendig hjelp som blind. Jeg trenger hjelp til å finne frem, men ingen vil tydeligvis gi meg den hjelpen. Da må jeg kjøre drosje hit og dit istedenfor å ta kollektivt. Ja, drosjen går over en annen post i budsjettene, men det tas likevel fra det offentlige hjelpeapparatet til en MYE høyere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkins Skrevet 3. november 2012 #2 Del Skrevet 3. november 2012 Hvorfor har du ikke folkeregistrert deg i bostedskommunen? Sånt gjør søknadsprossessen utrolig mye mer komplisert, nloe ingen dessverre informerer deg om. Når jeg flytter mer varig, skal jeg folkeregistrere meg i den nye kommunen, kontra hjemkommunen min, nettopp for å unngå mer byråkratisk rot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Erica Skrevet 3. november 2012 #3 Del Skrevet 3. november 2012 Joda, jeg har tenkt tanken, men har tilhørt hjemstedskommunen min pga. at jeg har gått på AAP. Nå har jeg en sak inne hos NAV som jeg vil få ferdigbehandlet der de kjenner meg, men etter det melder jeg flytting. Byråkrater kan tydeligvis ikke ta en telefon og oppklare litt istedenfor å gjøre vedtak på synsing og informasjon de finner frem til på internett, noe de hadde gjort i denne saken *oppgitt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkins Skrevet 5. november 2012 #4 Del Skrevet 5. november 2012 Lykke til. Har dessverre ingen løsning på problemet, og er midt oppi masse styr selv fordi jeg byttet bostedskommune kontra å melde varig flytting, og ingen vet tydeligvis helt hva de skal gjøre i mitt tilfelle. Så jeg skjønner hvor håpløst og irriterende det hele kan virke. Det burde da være mulig å finne en løsning, men det virker som at kompetansen er spredt utover så mange personer, at å finne fram til noen som kan gi deg veiledning i denne konkrete saken er som å leite etter nåla i høystakken. Håper at det ordner seg til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå