Gå til innhold

Strikk med tykt garn til barn/baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig fan av å strikke med tykt garn og tykke pinner, helst pinne 6 og oppover. Har brukt eskimo endel.

Lurer på om noen vet om tykke bomullsgarn (eller andre garntyper som egner seg for sommer og vår)?

Og hvor man kan finne oppskrifter til dette? Er begrenset med oppskrifter til eskimo garnet iallefall.

Anonym poster: ef9fdafbf7b7ccfff97569e38b8a6a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høyres litt motstridende ut. Tjukt garn på sommeren. Sjølv om det er sommer. Og vil ikkje tjukt garn hemme bevegelsene til baby?

Kva med tynt garn på tjukke pinner. Går likevel nokelunne fort å strikke, men blir luftig.

• Liker 3
Skrevet

Synes det høyres litt motstridende ut. Tjukt garn på sommeren. Sjølv om det er sommer. Og vil ikkje tjukt garn hemme bevegelsene til baby?

Kva med tynt garn på tjukke pinner. Går likevel nokelunne fort å strikke, men blir luftig.

Det jeg allerede har strikket i tykt garn er kjempe mykt og "ledig", så jeg ser ikke noe problem i å strikke sommer/vårtøy med lignende garn.

Skrevet

Hmm, det tykkeste jeg kommer på er vel egentlig Drops Paris. Det er 100 % bomull, og strikkes på pinner nr. 5 :)

Skrevet

Hmm, det tykkeste jeg kommer på er vel egentlig Drops Paris. Det er 100 % bomull, og strikkes på pinner nr. 5 :)

Takk, garnet virker jo kjempe greit. Men det var desverre veldig få oppskrifter til det.

Skrevet

Har du sett inne på Garnstudio? Jeg fant mange oppskrifter her:

http://garnstudio.com/lang/no/yarnsearch.php?id=21

Men det var kanskje noe helt konkret du var ute etter? Tror nok ikke det finnes så mange barneoppskrifter med det garnet... Men du kan jo bare bruke andre oppskrifter der garnet har samme pinnenr og strikkefasthet som Paris? :)

Skrevet

Har du sett inne på Garnstudio? Jeg fant mange oppskrifter her:

http://garnstudio.co...earch.php?id=21

Men det var kanskje noe helt konkret du var ute etter? Tror nok ikke det finnes så mange barneoppskrifter med det garnet... Men du kan jo bare bruke andre oppskrifter der garnet har samme pinnenr og strikkefasthet som Paris? :)

Det er veldig få oppskrifter som går til baby og barn med tykk garntype.

Skrevet (endret)

Har du sett i boken Myk start? Der er det en del med tykke pinner, og veldig mange fine babyplagg :)

Endret av Badeand

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...