Gå til innhold

Kan jeg få fri fra prøven i morgen? (VGS)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt influensa i over en uke nå, men siden jeg har tatt vaksine så er den ikke så ille. Har derfor vært på skolen på tirsdag og en time på onsdag. (Ble nærmest tvunget hjem av læreren for en uke siden)

Jeg har veldig vondt i hodet og er veldig sliten. Jeg må likevel på skolen i morgen pga. at jeg ikke vil ha så mye fravær.

Saken er at det skal være en stor prøve i naturfag i morgen, og jeg har nesten ikke fått øvd fordi jeg har vært sengeliggende. (Har ikke hatt nok energi til å lage mat engang)

Har en sykdom som gjør at jeg har omfattende immunsvikt. Derfor blir jeg så slapp når jeg er syk.

Så tror dere at jeg kan ta denne prøven senere? Jeg har ikke legeerklæring på dette.

Anonym poster: 095dc2f8bde2e0c8fd3a5cf804ff77a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med læreren din i naturfag. Det er den eneste måten. Forklar situasjonen, og hvis han er grei lar han deg utsette prøven.

Skrevet

snakk med læreren ja:) Og dra til legen og få en legeerklæring:)

Skrevet

snakk med læreren ja:) Og dra til legen og få en legeerklæring:)

Legen min er 4 timer unna, så da må jeg ta meg fri fra skolen og da er det jo ikke vits.

-TS

Gjest grapefrukt
Skrevet

For å få vite dette TS, må du kontakte læreren din!

Og for å være ærlig, det å komme kvelden før med en unnskyldning for å ikke ta prøven er veldig dumt.

Skrevet (endret)

De fleste hjemmesidene til videregående skoler har listet opp enten mobilnummer eller e-postadressene til lærerne. Eller dere bruker kanskje It`s Learning? Lærere sjekker jevnlig der pga folk sender inn lekser osv, så du kan jo bare sende en mld og håpe på det beste? :laugh:

Eller rett og slett ringe og si det som det er :)

Endret av Rosadotten
Skrevet

Fikk tak i nummeret til læreren og ringte jeg. Hun sa jeg kunne ta prøven neste uke :)

-TS

• Liker 2
Skrevet

Fikk tak i nummeret til læreren og ringte jeg. Hun sa jeg kunne ta prøven neste uke :)

-TS

Gratulerer :laugh: Og god bedring :kalle:

Skrevet

Legen min er 4 timer unna, så da må jeg ta meg fri fra skolen og da er det jo ikke vits.

-TS

fiks den i ettertid, synes jeg. Så vet læreren at du snakker sant! Lærere vet godt at mange elever snor seg unna prøver. Sier ikke at du gjør det. Men greit å faktisk ha "bevis" så du har alt på det tørre:) Så har du erklæring til senere om det skulle skje noe også!

Men fint at det ordna seg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...