micha6 Skrevet 31. mai 2002 #1 Del Skrevet 31. mai 2002 Heysann! Lurte på om det er noen her som har forslag til konfirmasjonstale..... Søstern min konfirmerer seg på søndag og dette er min første tale EVER! Takker for alle svar Klem m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2002 #2 Del Skrevet 1. juni 2002 Er du eldre enn henne, kan du jo fortelle litt om hva hun har i vente de neste årene etter konfirmasjonen, kanskje litt om din egen konfirmasjon. MEN ikke snakk for mye om deg selv, det er jo en tale til søsteren din du skal holde. Du kan ta opp noen enkeltepisoder i livet hennes, og deres. Du kan fortelle henne at du er glad i henne og setter pris på henne som søster, selv om dere sikkert krangler i blant. Jeg synes dette er modig gjort av deg og en veldig fin ting å gjøre for søsteren din. Snakk om det du har lyst til. Skriv det ned og øv deg med å snakke høyt foran speilet eller hold talen for noen du stoler på på forhånd, så kan de fortelle deg hva som er bra og hva du eventuelt bør endre på, det være seg innholdet, måten du snakker på eller måten du står på. Jo mer du har øvd på forhånd, jo tryggere vil du føle deg på selve dagen. Både søsteren din og familien din kommer til å sette stor pris på det du gjør, uansett hvordan det blir, det kan jeg love deg. Det er mange voksne mennesker som ikke tørr å reise seg å holde tale, husk det. Du er modig og det kommer til å gå bra. Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkis Skrevet 1. juni 2002 #3 Del Skrevet 1. juni 2002 Har du hørt Trond Viggo Torgersens sang "Du må tenke sjæl"?? Masse fine linjer og viktige ting. Bla :" Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa, ikke vri deg unna, ikke være likeglad,- ikke late som du ikke mente det du sa. Ikke bli som andre,- du må tenke sjæl" Osv osv.... Egentlig en tekst for oss alle, men på en viktig dag som konfirmasjon, står søstera di i døra inn til "de voksnes verden". Nå står prøvelsene og valgene i kø. Lykke til, min venn - dette klarer du kjempefint. Jo enklere og rett fra hjertet -jo bedre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå