Gå til innhold

Kjennskap til Ruseløkka skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til Tjuvholmen, og eldstemann skal begynne i 1.klasse neste år. Tjuvholmen sokner til Ruseløkka skole, men jeg vet veldig lite om denne skolen. Noen her inne som har/har hatt barn der?

Vi lurer også litt på den Franske skolen...

Anonym poster: 0f6aa0aea1b6a2e4ba8e83d6632b2d73

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal mitt barn og! Ruseløkka har veldig godt rykte blant de som kjenner til dette, gjør det jevnt over godt på nasjonale prøver og har gode lærekrefter og veldig ambisiøs ledelse. Samtidig er det høyt under taket, rom for at folk er seg selv, noe som ikke alltid er like selvsagt på vestkantskolene. Den franske skolen er jo helt annerledes. Jeg har selv gått på fransk skole i Frankrike, og det er ikke noe jeg anbefaler for mine barn,i alle fall ikke for et helt skoleløp. Men det blir folk av de som går på Den franske skolen også, har mange gode venner derfra. Men naboene deres går på Ruseløkka. På den franske kommer de fra hele byen, så det er litt styr med tanke på vennskap og sosial omgang.

Gjest b3dr1deg
Skrevet

NEI! Ikke Ruseløkka:)

Med "hele byen" mener du da Majorstuen, Bislett, Frogner og kaaanskje St.hanshaugen? Eller er det fordi det går barn fra "den mørke" østkanten der også? Du kan umulig være fra Oslo om du anbefaler noen å la barna sine gå på Ruseløkka framfor Den franske..

Skrevet

Du kan umulig være fra Oslo om du anbefaler noen å la barna sine gå på Ruseløkka framfor Den franske..

Ikke?

Jeg har venner som har barn på den franske skolen og er fornøyd med det, og ingen kan si noe på det faglige nivået- men verken skolepengene eller den sosiale utsilingen som er en følge av det passer meg og min mann ;) Vi kikket både på den franske og den tyske, pluss bostedsskolene våre, og endte opp på St. Sunniva av livssynsgrunner- pluss at det er viktig for oss at det er et sammensatt miljø og ikke så dyre skolepenger at det kun blir en eliteskole. Folk tenker forskjellig.

Det jeg er HELT sikker på, er dette: det er utrolig vanskelig å gi råd om en spesiell skole, rett og slett fordi elev- og lærersammensetningen varierer fra år til år. Og det har veldig mye å si! Det skal ikke så mange bråkmakerne til før skolen stemples som "dårlig", fordi slike ting setter sterkt preg på miljøet og kan ha en stor smitteeffekt. Så flytter to av bråkmakerne, de to siste er ikke like tøffe alene, og ting er bra igjen året etter. Det jeg prøver å si er at erfaringer fra tre, fem, ti eller femten år siden antagelig er fullstendig verdiløse, så med mindre du får råd fra noen som har barn på Ruseløkka akkurat nå, så blir du ikke så mye klokere.

Sånn rent generelt er mitt inntrykk at Ruseløkka er en helt grei skole, med litt mer sentrumspreg enn mange av vestkantskolene. Hadde ikke vært spesielt bekymret for å sende mitt barn dit.

Anonym poster: 1a3770050e75743275bdb3fe7a1a1d63

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Noen som har erfaringer med barnetrinnet på Ruseløkka skole nå?

• 3 uker senere...
Skrevet

Ingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...