Gå til innhold

Har kjøpt kjole, men er fremdeles i tvil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter av alvorlig beslutningsvegring, og har kommet ut av tellingen på hvor mange brudekjoler jeg har prøvd. Det er liksom en eller annen stor eller liten detalj som er galt med alle. Men nå har jeg altså kjøpt en kjole jeg så og si falt for. Den var i hvert fall så fin at jeg ikke orket tanken på å forlate den i butikken. Men den oppfylte ikke alle ønskene mine, og den har mer bling-bling enn det som egentlig er meg. Jeg brukte laaang tid i butikken på å bestemme meg, men orket til slutt ikke å gruble mer, så jeg bare slo til. Nå er jeg så i tvil! Tenker: "Skal jeg fortsette jakten og heller selge den første kjolen, eller skal jeg bare slå meg til ro med den jeg har kjøpt?" (Dette er et retorisk spørsmål, som jeg ikke forventer noe svar på ;)) Det jeg egentlig lurer på er om noen andre, enten kommmende bruder eller dere som har giftet dere, har hatt det på samme måten? Hva endte dere i såfall opp med å gjøre?

Anonym poster: 6dc90adcaf18e2903a181e27dcc2c4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du falt for kjolen, så syns jeg du skal vente en liten stund! og så prøver du den igjen hjemme, og får du samme følelsen da, så er det den rette kjolen :)

kanskje du kan prøve den igjen, når du har noen på besøk (som du vet sier meningen sin, venninner, mor osv)

Men hvis du har prøvd veldig mange kjoler, så har gjerne kjolene noe av hva du ønsker, så til slutt så er det vanskelig å vite hva du egentlig har lyst på? Fokuser på hva du likte med den kjolen du kjøpte :)

Skrevet

kan du prøve å tenke på konkret HVA det er som er "feil" med den kjolen du har kjøpt siden du nå tviler .. ? Hva burde vært annerledes for at den skulle vært perfekt .. ?

Har du sett på Say yes to the dress .. ? Det er mange som kommer tilbake og har ombestemt seg. Noen kjøper ny kjole, noen altererer litt på den de har kjøpt ( og det skal ofte bare biiiittelitt til) og noen igjen-forelsker seg i den kjolen de har kjøpt.

Prøv kjolen din igjen, prøv med alt tilbehøret du hadde tenkt å ha, føl på det og vær ærlig mot deg selv :)

Føles alt fortsatt feil kan du selge den :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg kommer til å få det akkuratt som du beskriver, fordi jeg er ubesluttsom. Men sto i butikken og elsket kjolen, følte meg for første gang som en brud og ikke som "en som tar på seg en nydelig kjole for å leke prinsesse for en dag". Og den følelsen ønsker jeg å ha. :)

Men kommer sikkert til å tvile, for som du også skriver er kjolen anderledes enn hva jeg hadde tenkt meg at den skulle være. Den har ikke stropper, men jeg prøvde den med og likte det veldig godt, så de syr nok på stropper for meg. I tillegg er kjolen noe dyrere enn hva jeg liker.

Men jeg prøver å holde fast ved brude-følelsen jeg fikk, og ser meg for meg på vei inn i kirken, når jeg ser disse bildene for meg, er jeg nesten helt sikker :)

Skrevet

TS her. Takk for svar, dere :) Jeg skal gi det litt tid, og etterhvert dra innom butikken hvor den befinner seg (den skal sys kraftig om, så derfor har jeg den ikke hjemme). Jeg var så 'bevisstløs' under prøvingen at jeg glemte å ta bilde, så jeg har kun hukommelsen å støtte meg til - og den er ikke alltid til å stole på i mitt tilfelle. Hehe.

Jeg falt veldig for skjørtet/underdelen på kjolen, da det var ganske spesielt og noe jeg ikke har sett på andre kjoler. Men overdelen/området over bysten er ikke helt sånn jeg har ønsket meg, og som jeg vet jeg kler godt. Det er dessuten mye mer pynt der enn jeg egentlig liker. Kanskje jeg burde prioritert motsatt: at overdelen er viktigst. Det er jo den folk vil se mest på, for å si det sånn, dvs overkroppen og ansiktet mitt. Folk går jo ikke og kikker ned på skjørtet hele tiden. Mange av bryllupsbildene våre vil jo også være fra livet og opp, ikke omvendt (kunne sikkert vært en artig variant, men...)

Uff, at det skal være så vanskelig. Men jeg tenker også som Petalouda sier: føles det helt feil, får jeg prøve å selge den :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

TS her. Takk for svar, dere :) Jeg skal gi det litt tid, og etterhvert dra innom butikken hvor den befinner seg (den skal sys kraftig om, så derfor har jeg den ikke hjemme). Jeg var så 'bevisstløs' under prøvingen at jeg glemte å ta bilde, så jeg har kun hukommelsen å støtte meg til - og den er ikke alltid til å stole på i mitt tilfelle. Hehe.

Jeg falt veldig for skjørtet/underdelen på kjolen, da det var ganske spesielt og noe jeg ikke har sett på andre kjoler. Men overdelen/området over bysten er ikke helt sånn jeg har ønsket meg, og som jeg vet jeg kler godt. Det er dessuten mye mer pynt der enn jeg egentlig liker. Kanskje jeg burde prioritert motsatt: at overdelen er viktigst. Det er jo den folk vil se mest på, for å si det sånn, dvs overkroppen og ansiktet mitt. Folk går jo ikke og kikker ned på skjørtet hele tiden. Mange av bryllupsbildene våre vil jo også være fra livet og opp, ikke omvendt (kunne sikkert vært en artig variant, men...)

Uff, at det skal være så vanskelig. Men jeg tenker også som Petalouda sier: føles det helt feil, får jeg prøve å selge den :)

Jeg har tvilt, grått og vært sint på min egen kjole siden den ble bestilt, men man kan ikke la følelsene ta overhånd. Det er ikke alle som får en wow-opplevelse med kjolen, og det ikke alle som klarer å være bombesikre slik som meg med flere. Dessuten tror jeg at dersom man selger denne vil man utsette seg for den samme tvilen enda en gang.

Det er en her inne som sier at mange kjoler kan være den rette, jeg tror hun har helt rett. Når du har bestilt en kjole er det på tide å ta seg sammen slutte å se på andre eller høre hva andre mener om kjolen. Den er helt sikker veldig fin og det ble den for en grunn. :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Enig med kiara_pusen, tror en bare må satse! Tviler du nå, vil du nok tvile senere også! Det var derfor jeg bare bestemmte meg, for jeg har prøvd nok til vite at bedre enn denne blir det ikke. Synes av og til det blir mye oppmerksomhet mot at man skal finne den rette kjolen, men for meg har det kravet ligget mest tungt på skuldrene. Jeg tror flere kjoler passer en person, og når dagen er der vil man føle seg nydelig uansett!

Jeg tror forresten det kun er bruden som tenker nevneverdig over hvilken kjole hun valgte, alle andre får jo kun se denne ene! (Og for folk flest er det kanskje kun en hvit kjole :) hihi :) )

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Tror nok det er noen som kommer til å tenke sitt om meg i min kjole, noe sånt som; såpass tettsittende... eller takk og lov at hun fikk den på seg! (jeg er pr dags dato for rund og go).

Viktigste tror jeg er at man klarer å slappe av akkurat den dagen. Det klarer vi ikke dersom prestasjonsangsten for å velge den riktige kjolen for oss selv og alle andre er skyhøy og overvinne. Og i asbolutt verste tilfelle så får du sørge for at gjestene er fornøyde ellers så de ikke tenker så på kjolen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...