Gå til innhold

Hengepupper av slanking og jogging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få hengepupper av å jogge 1 time om dagen ,selv om man bruker en god sports-bh? Har ikke verdens største pupper, ca størrelse B men ønsker å gå ned rundt 8-10 kilo og er litt redd for at de skal begynne å henge..

Anonym poster: 800f8e16b4a15d1909b3d5e95f162499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pupper består hovedsaklig av fett. Når man slanker seg kan man ikke selv bestemme hvor man vil miste fett fra. Dessverre er puppene ett av de første stedene fettet forsvinner for mange. Puppene vil derfor kunne både krympe og bli litt slappere om du slanker deg, uansett om du nå jogger eller ikke. Selv om du bruker god bh.

Anonym poster: 9f708b26e94ce1a0176da48eb191485f

Skrevet

Jeg antar det er et par faktorer som spiller inn da: alder, hudelastisitet og puppestørrelse, f.eks.

Når du er ung er sjansen bedre for å unngå hengepupp, i alle fall. Du er heldig i og med at du ikke har særlig store pupper fa før av, mindre luft som skal ut av ballongen :-P

Det gikk bra med meg og mine pupper, da. Jeg gikk ned tjue kilo. Var en stor 80D, nå er jeg en liten 70D. Ingen hengepupper, synes faktisk de er penere og mer spretne nå! Jeg er i tidlig midten av tjueårene, forresten.

Men du, ikke la sånne irrasjonelle frykter hindre deg i å ta skrittet ut! Gjør det du må gjøre for å føle deg vel, ikke la unnskyldninger om ting "som kan skje hvis...". Ta det som det kommer heller!

Skrevet

Takk for svar! Føler meg litt tryggere nå! Jeg vil nok ta sjansen å gå ned de kiloene, begynner det å henge for ille får jeg bare stoppe :fnise:

Skrevet

Takk for svar! Føler meg litt tryggere nå! Jeg vil nok ta sjansen å gå ned de kiloene, begynner det å henge for ille får jeg bare stoppe :fnise:

Kombiner med styrke ;) Jeg har noen manualer på 2,5 kilo per stykk som jeg bruker for hovedsakelig bryst og tricep(haha; livredd fot grevinneheng!) Ellers jogger jeg masse og puppene mine er fremdeles på stedet som de var ;)

Skrevet

Kombiner med styrke ;) Jeg har noen manualer på 2,5 kilo per stykk som jeg bruker for hovedsakelig bryst og tricep(haha; livredd fot grevinneheng!) Ellers jogger jeg masse og puppene mine er fremdeles på stedet som de var ;)

2.5 kg manualer trener du ikke styrke med ;) Med mindre du er et veldig lite barn eller en veldig gammel dame. Da trener du muskulær utholdenhet. De er alt for lette til at du får trent opp styrken.

Men ja, det er veldig viktig å trene styrke når man slanker seg - men da må man faktisk bruke såpass tunge vekter at det er styrke man trener. Kan du ta mer enn 15 repetisjoner er det ikke styrke.

Siden puppene er fett og ikke muskler vil ikke det å trene brystmusklene være til særlig hjelp for å beholde puppene. MEN, man kan få en fin kløft mellom brystmusklene som kan gi inntrykk av fastere pupper.

• Liker 3
Skrevet

2.5 kg manualer trener du ikke styrke med ;) Med mindre du er et veldig lite barn eller en veldig gammel dame. Da trener du muskulær utholdenhet. De er alt for lette til at du får trent opp styrken.

Men ja, det er veldig viktig å trene styrke når man slanker seg - men da må man faktisk bruke såpass tunge vekter at det er styrke man trener. Kan du ta mer enn 15 repetisjoner er det ikke styrke.

Siden puppene er fett og ikke muskler vil ikke det å trene brystmusklene være til særlig hjelp for å beholde puppene. MEN, man kan få en fin kløft mellom brystmusklene som kan gi inntrykk av fastere pupper.

Trener ikke maks styrke nei, men jevn trening med lette vekter og nok reps så vil en fremdeles trene opp styrken og bli strammere. Jeg trener f.eks yoga og der bruker en kun sin egen kroppsvekt og jeg har definitivt blitt sterkere av det.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Trener ikke maks styrke nei, men jevn trening med lette vekter og nok reps så vil en fremdeles trene opp styrken og bli strammere. Jeg trener f.eks yoga og der bruker en kun sin egen kroppsvekt og jeg har definitivt blitt sterkere av det.

Håper for din del at kroppsvekta di er høyere enn 2,5 kilo.... :)

Skrevet

Nei ;) Definisjonen av styrke er hvor mye vekt du max klarer løfte, altså ett løft. For å øke i styrke kreves trening med så tunge vekter at du ikke klarer mer enn 5-8 repetisjoner.

Om man er helt nybegynner, så kan man øke i styrke med helt lette vekter og mange repetisjoner. Men dette vil stoppe opp rimelig raskt. At du har blitt sterkere etter å ha begynt å trene kontra før du begynte å trene er derfor naturlig, men at du blir IKKE sterkere etter å ha trent i 1 år kontra 2 år om du holder deg til tøysebarbivekter. Og det er det 2.5 kg er...

For å ØKE i styrke, må du ØKE belastning. Kroppen venner seg til belastningen etter en tid, og du vil derfor bli stående på stedet hvil om du ikke øker belastningen.

Og kroppsvekten din er nok en god del mer enn 2.5 kg ;) Men også der vil du faktisk stagnere helt i fremgang om du ikke gjør noe for å gjøre øvelsene tyngre. Som å legge til vekt, ustabilitetsmodeller, gå fra 2 til 1 bein/arm, endre positur til en tyngre variant, osv.

• Liker 2
Skrevet

Joda jeg skjønner det, men mitt poeng var ikke styrketrening for å øke muskelmasse, men for å stramme opp og det kan en fint gjøre med egen kroppsvekt og lette vekter.

Gjest Tigress
Skrevet

Joda jeg skjønner det, men mitt poeng var ikke styrketrening for å øke muskelmasse, men for å stramme opp og det kan en fint gjøre med egen kroppsvekt og lette vekter.

Stramme opp? Var musklane dine slappe?

"Å stramme opp" tyder i praksis å byggje musklar og/eller å redusere feittlaget som ligg utanpå. Ein muskel er ikkje slapp som eit tau som ein kan kveile inn og stramme opp, han er berre liten og synest ikkje gjennom feitt og hud som ligg utanpå. Skal ein stramme opp må ein byggje muskler og ev. redusere feittlaget. Det gjer ein lettast ved å trene moderat til tung styrke (opptil 10-12 reps), og ved å rydde i kosten så ein får mindre feitt.

Skrevet (endret)

Stramme opp? Var musklane dine slappe?

"Å stramme opp" tyder i praksis å byggje musklar og/eller å redusere feittlaget som ligg utanpå. Ein muskel er ikkje slapp som eit tau som ein kan kveile inn og stramme opp, han er berre liten og synest ikkje gjennom feitt og hud som ligg utanpå. Skal ein stramme opp må ein byggje muskler og ev. redusere feittlaget. Det gjer ein lettast ved å trene moderat til tung styrke (opptil 10-12 reps), og ved å rydde i kosten så ein får mindre feitt.

Nei, musklene var ikke slappe. Som jeg skrev tidligere så vil lette vekter med mange reps gjøre at en vil bygge muskler( dog mer utholdenhet og lite volum)og kunne gi brystmusklene et "løft". Skal en bli større og sterkere må en øke med tyngre vekter.

Endret av *Maja*
Gjest Tigress
Skrevet

Som jeg skrev tidligere så vil lette vekter med mange reps gjøre at en vil bygge muskler( dog mer utholdenhet og lite volum)og kunne gi brystmusklene et "løft".

Det er nett det same som skjer når ein løftar tyngre vekter med færre repetisjonar, ein byggjer muskler, det er berre meir effektivt med tyngre vekter enn med små.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Puppene mine er det første jeg merker vektøkning/nedgang på.

Jeg får ikke akkurat hengepupper på mitt slankeste, men de føles hakket tommere ut enn de faste sprettpuppene jeg har når jeg veier mer.

Skrevet (endret)

Det er nett det same som skjer når ein løftar tyngre vekter med færre repetisjonar, ein byggjer muskler, det er berre meir effektivt med tyngre vekter enn med små.

Ja det vet jeg, men jeg gav bare råd om hva TS kunne gjøre hjemme i stua for å forebygge hengepupper. På studio er det naturlig å bruke mer vekter, men for min del så har jeg ikke store plassen og da har noen små enkle manualer gjort susen for enkle styrkeøvelser.

Nå bruker jeg dem ikke mye, men når jeg bruker dem trener jeg bryst, tricep og mage, samt jeg bruker ball og tar planken etc. I tillegg bokser jeg, noe som også styrker bicep, rygg, mage og bryst. Og så praktiserer jeg pilates som styrker hele kroppen i tillegg til joggingen.

Det er mange måter å trene styrke på, men som sagt, det med manualene hjemme var bare et av flere gode råd her inne om hva en kan gjøre for å forebygge bla. hengepupper.

Endret av *Maja*
Skrevet

Uff, nå ble jeg litt bekymret her. Dette er noe jeg ikke har tenkt på i det hele tatt, og puppene mine er ikke de mest spretne til å begynne med :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...