girl95 Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Hei, jeg vil bare fortelle om et problem jeg har på skolen. jeg bare føler at hvis jeg ikke får det ut så kommer det til å bli ille. Jeg trives ikke i gym gruppen min, og jeg får ikke mulighet til å bytte heller. det er ikke det at jeg blir mobbet, men jeg føler meg så utenfor fordi jeg ikke har noen å være med. Det er ikke slik at jeg ikke har prøvd å bli kjent, men det liksom passer ikke. Jeg føler at jeg driter meg ut hver gymtime, at jeg er så teit og er ikke på lik nivå som alle andre, at jeg ikke er pen og ingen liker meg. Hver gang vi skal ha gym gruer jeg meg som bare det, og jeg tørr ikke å si det til noen. Jeg klarer ikke å leve med tanke på at hver gymtime er det en ny helvete for meg. Jeg har prøvd å tilpasse meg, men jeg er ikke den typen som klarer lett å komme overens med andre enn de jeg kjenner godt. Hva kan jeg gjøre, kan noen hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Det er fullt mulig å ta gym som privatist! Klarer du ta det opp med rådgiver på skolen, evt foreldre/kontaktlærer? Anonym poster: a10fb7a887392589813232548a668dc4
girl95 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2012 Hei, hva koster det å ta gym som privatist? Går det an å bare droppe ut av gymtimene nå midt i halvåret og ta opp eksamen? Det ser ut som en veldig bra løsning, og hvis dette funker så blir jeg utrolig glad.
Rubies_ Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Problemet her er ikke gym-gruppen din, eller skolen. Kjære deg, problemet ligger i hodet ditt. Jeg er sikker på at du er en nydelig jente som har mange gode egenskaper, men du prater virkelig negativt om deg selv. Hvorfor? "Alle andre" ser ikke på deg i gymmen, "alle andre" tenker ikke at du er stygg eller dårlig - det er du som tenker det. Du tenker det om deg selv, når sannheten er at du garantert ikke har noen grunn til å tenke sånn. 2
girl95 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2012 Jeg vet at jeg tenker feil, men jeg klarer jo ikke å la være heller. Det er virkelig ille, hvert minutt ser jeg på klokka, bare jeg hadde en eneste person jeg hadde nær kontakt med hadde det ikke vært noe problem, men jeg føler meg så alene og fortapt. Jeg føler at jeg er innestengt og har ingen vei ut.
Rosadotten Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Jeg hadde det slik en stund selv på skolen. Man gruer seg så mye at man håper at man blir syk, like før man slenger seg selv utfor en trapp bare for å få slippe. Men jeg ble mobbet da, så det ble mye skulking osv. Men er enig i at hvis det plager deg så mye, så burde du ta det opp med foreldrene dine eller noen på skolen. Skolen er et sted man skal lære, og hvis det plager deg så mye, så må du få gjort noe med det Jeg angrer på at jeg selv aldri gjorde det i noen år Og du har jo ingenting å tape på å forsøke Noe som fungerte litt for meg, var å ikke tenke at det var en gymtime på en skole. Bare tenk at det er du selv som trener på et senter eller whatever, så da driter du i alle de andre utenom deg selv og hva du foretar deg. Det funket mentalt for meg
girl95 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2012 Hei takk for svar. Jeg vil snakke med rådgiver eller helsesøster på skolen fortest mulig om dette, men hva om de ikke kommer frem til noen løsning? Jeg vil helst fikse noe før neste gymtime, fordi jeg vil virkelig ikketilbake til den gym timen. i tillegg har jeg migrene, hvis jeg gymmer på slutten av dagen (som oftest da har jeg hodepine) blir alt bare mye værre. En jævlig time med mange grusomme tanker i tillegg til kraftig hodepinne er det jeg må gjennom 1 gang i uken. Jeg bare håper jeg klarer å komme meg ut av dette.
kaprifolen Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Å stakkars, jeg får bare lyst til å gi deg en god klem... Høres ikke ut som om du har det noe godt inni deg, lille venn...
girl95 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. november 2012 Jeg har det veldig dårlig akkurat nå, vil bare være sikker på at det finnes noen utvei, ellers er jeg fortapt
Rosadotten Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Hei takk for svar. Jeg vil snakke med rådgiver eller helsesøster på skolen fortest mulig om dette, men hva om de ikke kommer frem til noen løsning? Jeg vil helst fikse noe før neste gymtime, fordi jeg vil virkelig ikketilbake til den gym timen. i tillegg har jeg migrene, hvis jeg gymmer på slutten av dagen (som oftest da har jeg hodepine) blir alt bare mye værre. En jævlig time med mange grusomme tanker i tillegg til kraftig hodepinne er det jeg må gjennom 1 gang i uken. Jeg bare håper jeg klarer å komme meg ut av dette. Det er alltid lys i enden av tunnelen Vel, du vet ikke om de kommer frem til en løsning eller ikke før du har prøvd :D Satser på at de ordner noe for deg, så kan du bekymre deg om de ikke klarer det etter at du har gjort et forsøk Du høres ganske frustrert ut, så hvis de ikke hører på deg, så synes jeg at de er litt patetiske. Er det lenge til din neste gymtime da? Du kan jo snakke med helsesøster eller rådgiver allerede i morgen hvis de er på skolen Har du tatt dette opp med foreldrene dine? Lærere lytter ofte mer hvis foreldrene blir innblandet osv Men du må uansett ikke tenke at du er dårligere enn alle de andre. For alt du vet så tenker kanskje mange av dem akkurat det samme om seg selv, og at DU er mye bedre enn dem Jeg driter meg alltid ut i gymtimer, klarer ikke å rulle kråke uten å falle på siden engang Også tror jeg at jeg har en innebygd ballmagnet i hodet, fordi hver eneste gymtime, uansett hvilket ballspill, så får jeg minst én i hodet 2
girl95 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. november 2012 hehe, jeg føler meg lettet etter å snakket med deg, tusen takk for hjelpen Jeg vet ikke om jeg vil innblande foreldrene mine, for jeg tror de bare kommer til å si at det går bra, bare gå i gymtimene for alle gjør det osv.. Jeg vil prøve å se om jeg finner noen å snakke med på skolen imorgen, så får jeg håpe alt ordner seg fortest mulig. Igjen Tusen tusen takk for hjelpen, akkurat nå trengte jeg virkelig støtte. 1
Rosadotten Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Så godt å høre Håper virkelig ting ordner seg for deg, jeg vet hvor kjipt det kan være noen ganger >_< Du får oppdatere her igjen i morgen og fortelle hvordan det gikk Hyggelig å kunne være til hjelp :D Noen foreldre forstår bare ikke, og tenker at det er en tenåringsgreie. Men noen er faktisk mer forståelsesfulle enn man skulle tro, dersom man gir det et forsøk Så får du ha masse lykke til, skal krysse fingrene for deg
muttra Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 har du migrene så få en legeerklæring, på det, den må skolen og lærene ta hensyn til når du kjenner anfallet bygge seg opp, så må du roe ned for å slippe å henge over skåla og "mate krabber" resten av dagen, da kan du gå over på rolig styrke trening f.ex. pilates øvelser for å styrke kjernemuslatur - og det skal ikke gå utover karakteren, karakter settes på innsats og vilje ikke raskest og mest støyende, løpe 100m på så og så kort tid ønsker deg lykke til og håper du får en bedre skoledag med gymtimene 2
Paix Skrevet 2. november 2012 #14 Skrevet 2. november 2012 Uff, kjenner meg veldig igjen i det du skriver, TS. Hadde det sånn jeg også. Som allerede nevnt, kan du ta gym som privatist. Fristen for påmelding er i februar tror jeg, og eksamen er i april eller mai. I gym er det en muntlig/praktisk prøve. Du må møte i treningstøy. Eksamensavgiften er rundt 400 kr tror jeg. og påmeldingen blir ikke registrert før avgiften er betalt. Viktig å få det gjort i god tid før fristen går ut. I år er det nye regler i gymfaget, og tror ikke de gamle gymbøkene dekker de nye kompetansemålene, så jeg ville skaffet meg en helt ny bok hvis jeg var deg. Som privatist blir du skrevet ut av faget, med andre ord slipper du å møte opp i timene Lykke til! Håper du finner en løsning
girl95 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 6. november 2012 Hei igjen, jeg har endelig fått snakket med noen på skolen om det men h*n sa bare at dette måtte sendes videre til lederen for studie fag, siden jeg må bytte noen fag for å få skiftet gym gruppe. men jeg har tidligere snakket med den øverste lederen om et annet bytte ( som ikke er et problem lenger) men da sa han bare nei og kjeftet på meg over at jeg bare var patetisk. Jeg begynte nesten å gråte da, og har lenge ikke turt å gå foran denne personen. Men nå skjer det igjen, for å bytte gym må jeg bytte det faget jeg tidligere ikke fikk lov til, det er den eneste utveien. forskjellen er bare at det er noen andre som gjør det for meg nå. Å jeg er så redd for at han skal kjefte på meg igjen og si at jeg gjør det med vilje, når jeg så han idag fikk jeg nesten hjertestans for jeg ble så redd. Åh, hva skal jeg gjøre:/
Rosadotten Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Kalte han deg patetisk? Noe så usaklig :S Synes ikke at han har rett til å oppføre seg slik, men enkelte mennesker er vel sånn -.-" Men hva mener du med at det er noen andre som gjør det for deg nå? Skal de prøve å ordne det for deg? Isåfall må du bare drite i den gretne nissen og tenke på deg selv og dine behov :D
girl95 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2012 Hehe, du er bare helt engel som redder meg fra sorgen Ja, han stod faktisk og skrek til meg foran noen andre elever, jeg holdt på å gråte, han bare "du forstår at du ikke kan holde på sånn, dette er videregående og lærer du deg ikke å leve med problemer så kommer du ikke langt i livet" . JEg syntes det er litt bedre at en annen lærer gjør det for meg, men jeg er redd han kommer ned til meg og snakker med meg og sier det samme om igjen, jeg tørr nesten ikke å gå på skolen imorgen. Men jeg vil virkelig ut fra den gymtimen også ..
Rosadotten Skrevet 6. november 2012 #18 Skrevet 6. november 2012 Skolen er jo et sted man skal lære, og de maser alltid om at de liksom er opptatt av å ha et så godt miljø, hvordan går det ann når de driter i de som ber om hjelp? x) Har hatt noen lignende lærere før, sånne hissigpropper som mener at elevene egentlig ikke burde ha en mening om noe som helst, bare følge "systemet"...... Men hvis det er en annen lærer som gjør det for deg, så er han/hun forhåpentligvis litt mer forståelsesfull :D Og den gretne nissen hører kanskje mer etter når det er en av kollegaene som kommer med det istedenfor en elev Når du skriver så er det akkurat som å lese en dagbok fra mitt eget hode for noen år siden, så jeg vet veldig godt hvordan du føler det Du har kanskje noen venner utenom gymtimene som du kan støtte deg til på skolen? Du må ikke være redd for å møte opp, du har jo ikke gjort noe galt Synes du er modig som faktisk tar tak i ting som plager deg og prøver å ordne det, mange som ikke gjør det, foreksempel meg selv for noen år siden Angrer masseee, men sånn er det Det virker uansett som om ting er på rett vei for deg, så jeg tror nok det ordner seg! Du må bare ikke gi opp <3
girl95 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #19 Skrevet 6. november 2012 Jeg vet ikke hvordan jeg skal få takket deg for å være en så god støtte. For å være ærlig ble jeg helt knust, jeg ville bare flytte langt herfra og glemme alt. Men jeg bare tenker på en ting, når denne læreren tar det opp men han så sier hun jo navnet mitt og da kjenner han meg igjen, Jeg er ganske sikker på at han vil tro at jeg bare tuller med fagene og at alt dette er bare for å bytte det første faget. Men det håper jeg inderlig ikke skjer, jeg bare håper med hele mitt hjerte at ting faktisk fikser seg for meg. OG igjen, mange takk for hjelpen, du er 1 av 100000 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #20 Skrevet 6. november 2012 har du migrene så få en legeerklæring, på det, den må skolen og lærene ta hensyn til når du kjenner anfallet bygge seg opp, så må du roe ned for å slippe å henge over skåla og "mate krabber" resten av dagen, da kan du gå over på rolig styrke trening f.ex. pilates øvelser for å styrke kjernemuslatur - og det skal ikke gå utover karakteren, karakter settes på innsats og vilje ikke raskest og mest støyende, løpe 100m på så og så kort tid ønsker deg lykke til og håper du får en bedre skoledag med gymtimene Feil. Karakterer i skolen nå settes kun etter resultater, ikke etter innsats. Anonym poster: fa17b27f9320f37ca9d9f8beda482c46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå