AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Hei! Jeg er gravid i uke 25. Denne uken har formen vært smådårlig, legen trodde det kunne være starten på influensa. De siste 2-3 dagene har jeg hatt vondt i magen som kommer og går. Eller, vondt er kanskje å overdrive. Det er helt likt på menssmerter, bare kraftigere. Magen blir muligens hardere, kanskje ikke. Jeg synes det er vanskelig å kjenne og har noen kg ekstra i tillegg. De kommer 4-5-6 ganger hver dag og er reativt ubehagelige. Nå kjente jeg det igjen - men denne gangen gjorde det småvondt i ryggen. Jeg har heller ikke kjent noe som har slått meg som at "oi, dette må være kynnere!". Kan man ha kynnere som kommer som litt sterke menssmerter? Hva kan det være? Det forsvinner gradvis igjen og varer sjeldent mer enn et minutt eller to. Takk for svar! Anonym poster: ea431a3aedb9a3d397b548809b0b6ff8
Citrus Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Jeg er bare i uke 17, men har også noe influensalignende og når jeg går må jeg stanse opp etter en liten stund pga mageubehag - ligner på menssmerter, "kniper" og får nedpress. Hadde det mye i forrige graviditet også, og legen mente det var kraftige kynnere. Virker som det kommer mer nå når jeg har feber og er syk? Men det kan jo være noe helt annet du har - så om du er bekymret bør du jo kontakte lege/føden eller noe.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Jeg er bare i uke 17, men har også noe influensalignende og når jeg går må jeg stanse opp etter en liten stund pga mageubehag - ligner på menssmerter, "kniper" og får nedpress. Hadde det mye i forrige graviditet også, og legen mente det var kraftige kynnere. Virker som det kommer mer nå når jeg har feber og er syk? Men det kan jo være noe helt annet du har - så om du er bekymret bør du jo kontakte lege/føden eller noe. Så rart. Jeg så ikke sammenhengen før i stad at dette begynte nå som jeg har hatt influensalignende plager. Er ikke direkte sengeliggende, men vondt i ledd, utrolig sliten, litt feber, etc. Kan sterke kynnere utvikle seg til rier om man ikke slapper av? Takk for svar. TS Anonym poster: 77c39d6216bc0b2bc405d098bc8f5edf
Citrus Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Sliten kropp hos meg gir i alle fall hyppigere og kraftigere kynnere, men legen ba meg ikke bekymre meg. Likevel er det viktig at du kontakter lege/jordmor/føden om kynnerne er regelmessige og blir kraftigere, om du har blødning eller blodtilblandet slim, eller det blir magesmerter. Det var det jeg fikk beskjed om. Kynnere kan være voldsomt slitsomme og ubehagelige, men skal ikke være direkte vonde.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Da jeg var gravid med minstemann, hadde jeg masse kynnere fra uke 23-24 ca. Jeg ble innlagt med rier i uke 27, disse klarte vi å stoppe og jeg klarte å gå svangerskapet ut til uke 36, da kom han. Hadde mye stress på jobb og tre barn hjemme fra før, tror det var en medvirkende årsak til at jeg fikk slappe for lite av og hvile meg. Opplevde at dette "trigget" mere kynnere. Anonym poster: 61bcbb7a751ca1d1a404c338ad29ba9b
Silfen Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Kynnere vil som oftest bare fortsette å være kynnere. Vanlig å få kynnere når man er sliten/syk. Endrer de karakter/blir sterkere/du får blodig utflod så tar du kontakt med føden.
Kara W Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Jeg opplevde kynnere akkurat som menssmerter. Som andre sier så skal du passe på om de blir vonde eller du begynner å blø, men ellers er det ikke stort å bekymre seg for. Kynnere går ikke over i rier, men de kan ofte være et tegn på at du har godt av å slappe av litt. Jeg vet om flere gravide som har blitt sykemeldt på grunn av hyppige/kraftige kynnere, ikke fordi de er farlige i seg selv, men rett og slett fordi man da trenger litt mer ro. Forøvrig så er eneste gangen jeg får influensa er når jeg er gravid. Andre gangen tok jeg faktisk en test nettopp fordi jeg fikk influensa. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå