Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dette er mitt første innlegg her, så beklager om ting blir litt rotete forklart.

Jeg er 18 år gammel, og har en 20 år gammel kjæreste som nå er i lære på supply-båt. Her skal han være i 2 år før han skal på fagskole, med en turnus på

4-4 uker.

Båten ligger mye til land, og jeg vet at han går ut og drikker på barer om kveldene sammen med resten av mannskapet. Jeg drikker ikke noe særlig selv. Han er veldig opptatt av å fortelle meg at han skal på land og ha det "fett", og jeg får veldig vondt i inni meg av dette. Kanskje litt sjalusi inne i bildet, selv om jeg føler at jeg klarer å akseptere dette, han må jo selvfølgelig få kose seg.

Forrige helg var det samme prosedyre, han ringte og fortalte at han skulle ut og drikke i kveld, og jeg svarte at det skulle faktisk jeg også med en hyggelig tone.Da ble han fly forbanna. Han slengte på røret, og jeg fikk en sur melding som svar på hvorfor han la på. Han vil ikke at jeg skal gå ut på byen og lignende når han ikke er hjemme, og mener jeg burde klare å legge livet mitt på vent mens han er ute i fire uker.

Jeg elsker gutten, men jeg kjenner at dette kan bli vanskelig gjennom to år, og senere når han er ferdig med fagskole og skal ut i jobb. Vi krangler og diskuterer mye mens han er ute, men det skjer aldri når han er hjemme. Han er en fantastisk flott fyr som jeg verdsetter mer enn noe annet, men han forandrer seg veldig mye når han er ute på jobb. I tillegg er savnet veldig stort når han er ute. Nå har vi så og si ikke snakket med hverandre siden helgen. Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er en umoden fjott. Han mener at han skal kunne gå ut og "ha det fett" men du skal sitte hjemme og vente? Det er jo helt urimelig. Samboeren min jobber off shore og han oppfordrer meg til å finne på ting når han er borte fremfor å sitte hjemme og sture. Han er nemlig opptatt av at jeg skal ha det bra, også når han er borte.

Skrevet

Enig.. Han oppfører seg dårlig mot deg når han holder på sånt.

Min kjære jobber også off-shore, og oppfordrer meg til å finne på noe. Han synes det er kjipt at jeg skal sitte hjemme og ikke ha noe å gjøre på.

Jeg ville ikke vært med en som ikke tåler at jeg lever mitt eget liv. Det neste som skjer er vel at han tar helt kotrollen og skal bestemme når jeg får gå på do. Sånne eiesyke menn er jeg ikke interessert i.

Jeg synes du enten skal konfrontere ham og si at du lever ditt eget liv, når du er med ham og uten ham. Og han har ingen rett til å si at du ikke får lov.

Det er nok greit når han er hjemme fordi da har han kontrollen over deg...

Skrevet

Æsj, det der hadde ikke jeg greid over tid. :glare:

Anonym poster: 6d5a33deef5a8f2a0e1b28cd5103d109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...