Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet på en arbeidsplass i snart et år, fast stilling 100%. Jeg vurderer å flytte til en annen by og plukke opp studier til høsten.

Det er en kjempeflott arbeidsplass som tar vare på sine ansatte. De er generelt opptatt av å hele tiden sende alle ansatte til kursing for å holde oppe og forbedre kunnskap og ferdigheter. Jeg får blant annet et ganske dyrt kurs dekket i vår. Dette gjør at jeg får veldig dårlig samvittighet for at jeg tenker å si opp til sommeren. Samtidig er ingenting sikkert ennå, og jeg vil ikke si noe til arbeidsplassen før jeg er helt sikker. Kursingen jeg får er uansett noe jeg er interessert i å ha med meg videre.

Det er jo selvfølgelig helt opp til meg hva jeg vil, men hva tenker dere - er det dårlig gjort å si opp fra en jobb som tar godt vare på en? Hvis du var arbeidstaker, hadde du blitt fornærmet? Jeg er så redd for at de skal være sure på meg og at de siste månedene blir kjipe.

Burde jeg tilby meg og betale tilbake for kursing som jeg blir gitt, ihvertfall det siste kurset?

Når burde jeg si fra hva jeg tenker? På en måte vil jeg jo gi beskjed om hva jeg tenker så de er klar over det i god tid, samtidig så tenker jeg at jeg ikke vil si noe før jeg må mtp oppsigelsestiden, da jeg ikke vil risikere at jeg ombestemmer meg.

Anonym poster: d96587a3c5e364b72c2419399ab61652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte* Ingen som kan hjelpe en "oppsigelsesjomfru"?

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Hvorfor skulle de bli sure for det da? Det er jo ganske vanlig at folk bytter jobber. Tviler på at arbeidsplassen vil ta det personlig.

Jeg hadde venter med å sagt noe før jeg faktisk hadde bestemt meg for å levere oppsigelse jeg.

Endret av Magdalene
Skrevet

Der jeg arbeider, så må man tilbakebetale kurs man har fått 1 år tilbake i tid, om man velger å slutte i bedriften.

Anonym poster: 57d15b20fe79ead6e0ea7f74e9cc83f1

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe før samme måned du har tenkt til å si opp. Dette er en arbeidsgiver som driver en bedrift, og jeg tviler sterkt på at h*n vil ta det personlig. Det er jo kun en jobb, og det er helt normalt og bytte jobb. Jeg ville ikke tilbudt meg å betale for kurset selv om jeg skulle slutte, men om kurset holdes i din oppsigelsestid er det jo mye mulig at de ikke sender deg.

Skrevet

TS her. Takk for svar. Da vil jeg ikke si noe om hva jeg tenker før det er på tide å levere oppsigelsen.

Der jeg arbeider, så må man tilbakebetale kurs man har fått 1 år tilbake i tid, om man velger å slutte i bedriften.

Anonym poster: 57d15b20fe79ead6e0ea7f74e9cc83f1

Er dette vanlig? Betaler man da kurs inkludert alt.

Jeg ville ikke sagt noe før samme måned du har tenkt til å si opp. Dette er en arbeidsgiver som driver en bedrift, og jeg tviler sterkt på at h*n vil ta det personlig. Det er jo kun en jobb, og det er helt normalt og bytte jobb. Jeg ville ikke tilbudt meg å betale for kurset selv om jeg skulle slutte, men om kurset holdes i din oppsigelsestid er det jo mye mulig at de ikke sender deg.

Jeg må si opp 1. mai og siste del av kurset jeg skal på avholdes i mai. Men det burde vel være mulig å ihvertfall dekke den delen selv, og evnt bruke egne feriedager på å reise?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...