Gå til innhold

Julegave til mann - vinstativ eller vinbok?

Julieaften

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal finne en fin julegave til en vininteressert onkel :tree:

Har så langt vurdert

1. Vinstativ (til vegg). Fra http://vinstativ.no

2. Vinbok om polets beste viner. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6231522&rom=MP

Er det noen som har flere forslag til gaver for vininteresserte? Han har nok det meste når det gjelder vinåpnere osv. Han er 45 år cirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes nok vinboken er det beste forslaget.. Vet ikke om jeg vet om noe annet, bortsett fra kanskje.... vin?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Signerer Gjest_Gjest_* ovenfor.

Vin skal ikke henge på veggen i romteperatur og lys, den skal ligge mørkt og ved korrekt temperatur innden skal drikkes. Dagen før settes den opp i stående stilling ( (bunnfall som skal legge seg pent på flaskens bunn) til den tas opp i et oppholdsrom, åpnes, dekanteres / luftes og drikkes.

Jeg ville sett hva slags glass han har jeg tror jeg, og eventuelt kjøpt ham et par (2 stk) skikkelige glass som virkelig får frem vinens potensiale.

Hvordan glasset skal se ut er avhengig av hvilke viner han har størst svakhet for.

Vinbok er ok, og Geir er bare bra-bra (forfatter av boken og Aftenpostens vinkjenner).

Alternativt vil denne være et meget godt valg. Forfattere er 2 av DN's vinkjennere og -anmeldere

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke har vært på vinkurs kan det være at han setter stor pris på et gavekort på vinkurs. En stilig vindekanter er også noe mange vininteresserte liker. Støtter også Lille-pus' forslag om vinglass, evt. andre glass i samme serie som han allerede samler på (whiskeyglass, cognacglass, likørglass - dersom han drikker sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmurfeLurfen

Ikke meningen å spore av, men hvor får man kjøpt gulvstående, enkle vinstativ i butikk?

Vil ikke bestille fra nettbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...