AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Ei kusine jeg har hadde et forhokd til en 26 år gammel mann fra hun var 13 til 14, de ble fersket da de hadde sex og mannen ble heldigvis dømt . Nå har de funnet hverandre igjen og blitt sammen og kusina mi har fått en unge på 2 år nå, ja grøss sier jeg også. de har vært sammen ihvertfall 2 år nå da, men ingen i familien vår som kjente mannen igjen, de fleste hadde vel uansett ikke møtt han og hvem ville liksom trodd de skulle bli sammen uansett? Kusina mi forsnakket seg til mora si om hvem han var og som sa det til min mor som ble forskrekket over det hele.ser ikke ut som foreldrene hennes vil gjøre noe nå da hun er over 18 nå, men bør ikke noen kontakte barnevernet her? En toåring skal vel ikke voksne opp med en far som voldtokt moren som 13åring? Fetteren min som er hennes bror har ei datter på 10 og jeg vil helst ikke ha den mannen i nærheten av henne heller.. Og dømmekraften til min kusine kan vel ikke være noe å skryte av heller som blir sammen med dømt pedofil. Jeg og mamma har planer om å kontakte barnevernet nå av hensyn til ungen og de andre barna i vår familie .. Vil bare forsikre meg her om det er mulig på grunn av mannens fortid? Eller er det like greitå bare tipse politiet i samme slengen også? Kan de gi mannen besøksforbud? Synes det er rart han ikke hadde det fra før, med mindre han ikke har brutt det?? Anonym poster: 5184b16703479dbfd91f32195935ea5d 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Du er langt ute på bærtur. Mannen ble dømt, og har sonet sin straff. At han er tidligere straffedømt for sex med en mindreårig har ikke en dritt å si for om han er en god stefar/far til ungen til din kusine. Du blander også voldtekt og frivillig sex med mindreårig. I Norge er ikke sex med mindreårig voldtekt. I enkelte land skiller de ikke mellom de to, men det gjør vi her til lands. Du og din mor har ikke noe med å blande dere opp i hvem din kusine bor sammen med. Alvorlig talt.. Skjerpings! Anonym poster: a95f6122739a8de20dc8924c346bd0af 33
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Ble han dømt for voldtekt? Etter hva du skriver så hadde de et forhold! Det er straffbart å ha seksuell omgang med noen under 16, men det trenger ikke være voldtekt eller at han er pedofil likevel. Anonym poster: bce99a62c786f437054564ab615116ab 13
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Mannen er faren til ungen. Men hva om denne mannen forgriper seg på andre barn i familien, eller sin sin egen unge? Det vet jeg ikke om jeg har samvittighet til å bære. Men hvis mann har besøksforbud, noe jeg synes er rart han ikke hadde, er ikke da dette en politisak? Jeg tror det er forbudt å bryte beksøksforbudet. Anonym poster: 5184b16703479dbfd91f32195935ea5d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Ble han dømt for voldtekt? Etter hva du skriver så hadde de et forhold! Det er straffbart å ha seksuell omgang med noen under 16, men det trenger ikke være voldtekt eller at han er pedofil likevel. Jeg vil jo tro det, da det er jo tross alt ulovlig. Jeg kjenner ikke helt til detaljene i saken annet enn at jeg vet at han ble dømt. Alle i familien vår et det, men det ble også hysjet ned og ikke snakket om. Regnes det ikke som voldtekt uansett når man er under 14? Og spiller det noe rolle egentlig, det er jo ulovlig? Anonym poster: 5184b16703479dbfd91f32195935ea5d
Gjest Hutti Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Hvis du mener han tenner på barn er han pedofil, mens de som tenner på barn som akkurat er kommet i puberteten blir kalt hebefile.
Strawberrygirl Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Mannen er faren til ungen. Men hva om denne mannen forgriper seg på andre barn i familien, eller sin sin egen unge? Det vet jeg ikke om jeg har samvittighet til å bære. Men hvis mann har besøksforbud, noe jeg synes er rart han ikke hadde, er ikke da dette en politisak? Jeg tror det er forbudt å bryte beksøksforbudet. Anonym poster: 5184b16703479dbfd91f32195935ea5d Besøksforbud er satt til en viss tid, og det besøksforbudet han hadde en gang i tida kan være har gått ut. Det er lite trolig at barnevernet kommer til å ta opp saken. så lenge du/dere ikke ser noen klare tegn på omsorgssvikt og/eller seksuelt missbruk hos barnet er det lite trolig at barnevernet gjør noe 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Voldtekt er ufrivillig sex, hvor man enten blir tvunget/truet til det, eller er i en tilstand hvor man ikke er i stand til å uttrykke motvilje (ruset, bevisstløs, osv). Frivillig sex er aldri voldtekt, selv om personen er mindreårig. Det er ulovlig å ha sex med mindreårige, men det er IKKE det samme som voldtekt. Det er plenty av 14-åringer som har sex her til lands, uten at de er blitt utsatt for voldtekt. Sex med en 14-åring gjør en ikke til pedofil. Alvorlig talt... 14-åringer kan være like modne som en del 16-åringer. Å ha hatt sex med en 14-åring er på ingen som helst måte en indikator på at man er en som forgriper seg på barn. Du ser virkelig ikke forksjell på en 2-åring og en 14-åring? Du tror og synes fryktelig mye om hva andre gjør/ikke gjør. Sladrekjerring? Anonym poster: a95f6122739a8de20dc8924c346bd0af 12
Strawberrygirl Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Men dere kan jo holde et øye med familien fremover. Dersom et barn blir seksuelt misbrukt sees det ofte i lek for eksempel. Og på måten barnet fremtoner seg ovenfor andre jevnaldrende og voksne. Lån en bok på biblioteket å les litt Bedre føre var en ettersnar..
Gjest KateW Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Dersom de hadde et forhold, så kan du regne med at de var forelsket i hverandre på tross av aldersforskjellen. Dersom de faktisk gjenopptok forholdet etter at han hadde sonet sin straff kan du også regne med at de faktisk er glad i hverandre. En dom for å ha sex med mindreårige er ikke det samme som å ha voldtatt noen. Skal du nå bryte opp et hjem, fordi kusina di ble glad i en mann før hun fylte 16? Tenk deg GODT om! 14
Gjest Maria Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Selvfølgelig må du kontakte barnevernet, en pedofil skal ikke under noen omstendigheter ha et barn i nærheten, hvis han bare rører det barnet på en upassende måte vil barndommen bli øddelagt og barnet vil lide psykisk resten av livet pga. dette.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Pedofil? Virkelig? Jeg tror du må lese deg opp litt på hva en pedofil er. Det forskjell på å ha sex med en mindreårig, og å være pedofil. Tror du virkelig at å ha sex med en 14-åring er det samme som å forgripe seg på en 2-åring? Anonym poster: a95f6122739a8de20dc8924c346bd0af 6
Gjest KateW Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Dere får med dere at det er far til barnet og kjæreste til barnemor og de har vært sammen i drøyt fem år? 5
Gjest LostCase Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Ei kusine jeg har hadde et forhokd til en 26 år gammel mann fra hun var 13 til 14, de ble fersket da de hadde sex og mannen ble heldigvis dømt . Nå har de funnet hverandre igjen og blitt sammen og kusina mi har fått en unge på 2 år nå, ja grøss sier jeg også. de har vært sammen ihvertfall 2 år nå da, men ingen i familien vår som kjente mannen igjen, de fleste hadde vel uansett ikke møtt han og hvem ville liksom trodd de skulle bli sammen uansett? Kusina mi forsnakket seg til mora si om hvem han var og som sa det til min mor som ble forskrekket over det hele.ser ikke ut som foreldrene hennes vil gjøre noe nå da hun er over 18 nå, men bør ikke noen kontakte barnevernet her? En toåring skal vel ikke voksne opp med en far som voldtokt moren som 13åring? Fetteren min som er hennes bror har ei datter på 10 og jeg vil helst ikke ha den mannen i nærheten av henne heller.. Og dømmekraften til min kusine kan vel ikke være noe å skryte av heller som blir sammen med dømt pedofil. Jeg og mamma har planer om å kontakte barnevernet nå av hensyn til ungen og de andre barna i vår familie .. Vil bare forsikre meg her om det er mulig på grunn av mannens fortid? Eller er det like greitå bare tipse politiet i samme slengen også? Kan de gi mannen besøksforbud? Synes det er rart han ikke hadde det fra før, med mindre han ikke har brutt det?? Anonym poster: 5184b16703479dbfd91f32195935ea5d Det blir helt feil av deg å kalle han pedofil og å si at han voldtok henne. Hun hadde frivillig sex med en gutt som var eldre. De var "sammen" som du sier, så hun var nok forelsket i han, og hun er det fortsatt. Hun er over 18, la det ligge! 3
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 om man tenner på 14 åringer så er man ikke pedofil. må faen meg folk lære seg forskjellen. pedofile tenner på mennesker som IKKE er kommet i pubverteten enda. en 14 åring er allerede kommet i den. og om ikke de mishandler eller forsømmer ungen så har ikke barnevernet noe med dette å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Åh herregud!.. Jeg blir redd for slike som deg og moren din! Jeg var selv forelsket og hadde sex med noen over 18 da jeg var mindreårig, og det var langt i fra voldtekt selv om det var straffbart. Alt var frivillig, HELDIGVIS ingen som oppdaget det. Og vi avsluttet forholdet før noen kunne ta oss. At de nå har funnet tilbake viser ikke at han kommer til å skade ungen sin, ikke bland deg i dette mener jeg. Stakkar kusine som har familie som stoler så lite på henne Anonym poster: 105cc475551d91fb0ccc47f11830dc2c 4
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 Selvfølgelig må du kontakte barnevernet, en pedofil skal ikke under noen omstendigheter ha et barn i nærheten, hvis han bare rører det barnet på en upassende måte vil barndommen bli øddelagt og barnet vil lide psykisk resten av livet pga. dette. det er ingenting i innlegget som tyder på at han er pedofil.. dessuten finnes det mange pedofile som ikke antaster barn.
Pigeline Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 Det som skal telle her er hva som er til barnets beste! Hva er barnets beste og er det i det hele tatt noen tegn på omsorgssvikt? Om det finnes noen grunn til bekymring kan det være riktig å sende en bekymringsmelding til barnevernet. Denne vil kunne bli behandlet anonymt og barnevernet vil sjekke saken på en egnet måte. På generelt grunnlag er det oftest bedre å bekymre seg en gang for mye enn en gang for lite. Men i denne saken kommer det ikke fram noe så langt som tyder på omsorgssvikt... Så bruk fornuft og logikk samtidig som man må tørre å tenke det verste, for barnets beste!
Anciol Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 Det er sånn slarvekjærringer som du og moren din som ødelegger familier med sine ondskapfulle løgner til BV. Så gå tilbake til ukebladene deres og les! og slutt å bry deg om dette. Her er det klart at det var kjærlighet i bildet mellom hun og han og at de er sammen nå og og har et barn indikerer varme ubrytelig kjærlighet:) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå