Gå til innhold

Hva er problemet dems?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter som går første året på VGS nå og de har hatt en del tider ikke elevene har vært fornøyd med og sluttet klokken 15.00 hver dag. Ja, velkommen til arbeidlivet, jeg vet. Nå har de klart og fikset det sånn at de begynner en halvtime før, klokken 8 i stedenfor 8.30. De hadde også fritime mitt på dagen i 90 minutter som de nå har flyttet et fag til og i tilegg så har de flyttet et annet fag til spisepausen som er på 30 minutter, elevene spiser da i friminuttet som er etter matpausen, de gikk inn i hverandre.

De sparer 30 minutter på morgningen, de sparer 30 minutter i spisepausen og de sparer 90 minutter i den fritimen. Dette funker hver dag uten om tirsdager så nå slutter min datter og klassen 2 og en halvtime før, altså 13.30 selv om de får gå 5 minutter før og det passer også utmerket med bussen.

De har det godt nå, min datter ytret at hun nå var i himmelen og jeg er glad på hennes vegne.

Så har vi problemet da, to foreldre tåler visst ikke dette og har ringt skolen og stelt i stand masse tull for å få dem til å bytte tilbake, noe som selvsagt gjør eleve noe redde. De har til og med sagt til min datter at hun må gå tilbake til skolen "for det er skole nå", da var klokken 13 og hun var ferdig for dagen.

Hva er egentlig problemet dems? Det er ingen her som må lide for at de skal slutte tidlig, læreren trakk i noen tråder og det funket da det kun er snakk om å bytte om på noen fag. Det er heller ikke slik at du må hjem, resten av skolen slutter 15 og de som vil kan i hvertfall sitte frem til da, tror også lenger. Er jo synd om to stykker skulle klare å ødelegge dette. Men kan de? Forldrene bestemmer vel ikke skolens tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at så lenge dette ikke går utover kvaliteten på fagene/skolen, så ser jeg ikke problemet. Syns elevene har vært flinke jeg, som har arrangert sin egen arbeidsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...