Gå til innhold

Meldinger på facebook... folk gidder ikke å svare?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en ting jeg har irritert meg litt over i det siste og det er hvor mange som ikke gidder å svare på meldinger på Facebook.

Jeg ser jo at de er på facebook og legger ut bilder, kommenterer statuser (mine også), legger ut sine egne statuser og så videre, men det tar lang tid før de får "somlet" seg til å svare på private meldinger. Helst gjelder det som oftest hvis jeg har spurt om de vil komme på middag/fest eller om vi skal komme til de. De har barn, det har ikke vi, så vi stiller oss mye friere sånn sett. Men alikevel synes jeg det er normal folkeskikk å svare når man blir bedt på noe. Jeg får alltid et svar til slutt, men det tar så lang tid. De kunne jo for eksempel svart i mellomtiden at "vi skal sjekke ut om vi får barnevakt", eller "jeg vet ikke om vi kan, skal høre med samboer" osv osv osv. Eksemplene er mange. Man trenger ikke vente helt til dagen før middagen/festen skal være med å svare, for det er utrolig irriterende for den/de som prøver å planlegge noe.

Jeg merker også det at hvis jeg sender på sms så får jeg svar raskere. Så heretter får jeg begynne med det tror jeg. Men av nysgjerrighet lurer jeg på om det er flere som merker denne tendensen på Facebook?

Anonym poster: d332e1d8058496238e8b4fac1004739f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, vanlig å drøye det litt om man ikke er i "chatte-modus". Nå kan man jo også se om noen har lest meldinger. DET er litt creepy.

Anonym poster: 4a23b7a1da9e34470e80e22110bd2681

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes generelt at de som er trege på å svare på facebook, også er trege på å svare når man sender dem sms.

Jeg har spesielt to venninner som er supertrege uansett hva det gjelder. Spør jeg hun ene mandag formiddag, om hun vil treffes i løpet av helgen, svarer hun gjerne søndag kveld. Så blir hun gjerne irritert om jeg har lagt andre planer. :klaske:

Hun andre håper jeg har et abonnement som gjør at hun kan sendre ubegrenset med sms. For hun sender først en melding hvor hun unnskylder seg for at hun ikke har svart tidligere. Så sender hun en melding om ett eller annet som er helt irrelevant for det man har spurt om, og i tredje og siste melding kommer hun til poenget og til en konklusjon om hvorfor hun ikke kunne komme.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes generelt at de som er trege på å svare på facebook, også er trege på å svare når man sender dem sms.

Jeg har spesielt to venninner som er supertrege uansett hva det gjelder. Spør jeg hun ene mandag formiddag, om hun vil treffes i løpet av helgen, svarer hun gjerne søndag kveld. Så blir hun gjerne irritert om jeg har lagt andre planer. :klaske:

Hun andre håper jeg har et abonnement som gjør at hun kan sendre ubegrenset med sms. For hun sender først en melding hvor hun unnskylder seg for at hun ikke har svart tidligere. Så sender hun en melding om ett eller annet som er helt irrelevant for det man har spurt om, og i tredje og siste melding kommer hun til poenget og til en konklusjon om hvorfor hun ikke kunne komme.

Jeg har noen sånne venninner jeg å. Det er super frustrerende.

For 2-3 uker siden spurte jeg ei venninne av meg om hun og samboeren ville komme på fest til oss til lørdag. De trodde ikke de kunne for de fikk ikke barnevakt. Eller de trodde ikke de fikk barnevakt. Da virker det jo ikke som om de i har prøvd å få barnevakt heller da... de trodde...

Uansett, vi foreslo at vi kunne komme til de på fredag slik at de slapp å ordne barnevakt. Dette spurte vi de om for over en uke siden, og nå er det torsdag og vi har enda ikke hørt noe.

Da virker de jo egentlig litt uinteressert? De har blitt utrolig trege etter at de fikk barn, men alikevel da... det er jo viktig å holde på vennene sine for det... Nå er det torsdag, i morgen er dagen vi spurte om de ville ha besøk av oss, og enda har vi ikke hørt noe tilbake.

Vurderer nå å legge planer med noen andre for i morgen, og hvis hun første da sier at det er greit at vi kan komme i morgen så kan jeg si at sorry, nå har vi lagt andre planer for vi fikk jo aldri noe svar fra dere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen sånne venninner jeg å. Det er super frustrerende.

For 2-3 uker siden spurte jeg ei venninne av meg om hun og samboeren ville komme på fest til oss til lørdag. De trodde ikke de kunne for de fikk ikke barnevakt. Eller de trodde ikke de fikk barnevakt. Da virker det jo ikke som om de i har prøvd å få barnevakt heller da... de trodde...

Uansett, vi foreslo at vi kunne komme til de på fredag slik at de slapp å ordne barnevakt. Dette spurte vi de om for over en uke siden, og nå er det torsdag og vi har enda ikke hørt noe.

Da virker de jo egentlig litt uinteressert? De har blitt utrolig trege etter at de fikk barn, men alikevel da... det er jo viktig å holde på vennene sine for det... Nå er det torsdag, i morgen er dagen vi spurte om de ville ha besøk av oss, og enda har vi ikke hørt noe tilbake.

Vurderer nå å legge planer med noen andre for i morgen, og hvis hun første da sier at det er greit at vi kan komme i morgen så kan jeg si at sorry, nå har vi lagt andre planer for vi fikk jo aldri noe svar fra dere.

Ja, det er superfrustrerende. Hun som sender så mange meldinger for å svare på ett spørsmål, er heldigvis flink til å stelle i stand ting selv. Så jeg vet at hun ikke er uinteressert.

Hun andre derimot, vurdere jeg å kutte ut. Vi har rett og slett ikke noe til felles mer. Hun har ikke jobb, hun studerer ikke, hun bor hos moren og betaler ingenting. Likevel klager hun over at hun ikke har penger enda hun får 6 000 kr i måneden av NAV. Det burde virkelig holde til lommepenger. Hun har spurt meg om jeg kan ordne jobb for henne på arbeidsplassen min. Det verken kan eller vil jeg, hun hadde rett og slett ikke passet inn. Jobber i butikk, og hun vil jobbe der for da slipper hun å forholde seg til folk. :klaske:

Tilbake til deg, jeg synes dere burde legge andre planer. Det ville jeg gjort for lenge siden. Man kan ikke sitte og vente på at folk skal svare i evigheter.

Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

Folk EIER ikke folkeskikk lenger. Hva har egentlig skjedd med folk? Ikke svarer dem på invitasjoner, og hvis dem gjøre det så er det som regel ETTER festen eller middagen har vært. "Sorry ass..måtte ditt, måtte datt". Hvis noen skulle være så snille å svare ja, så kan du banne på at du får en sms eller noe tre timer før den planlagte middagen/festen at de bare ble nødt til å gjøre noe annet. Og nå snakker jeg om relativt nære venner. Nå høres jeg sikkert ut som ei kjerring (og det er jeg på mange måter også, takket være likestillingen), men slike folk dumper jeg til slutt. Frekke faener. (Har cirka 3 venner igjen)

De forventer liksom at man skal sitte på gjerdet til man får svar eller? Hvordan tenker slike folk? Dersom man spør om man skal gå ut å spise, eller ha middagsselskap, så trenger man jo å vite om vedkommende kan bli med mer enn fem minutter før. Har folk bare blitt så ego, at de ikke forstår at andre mennesker har samme behov som en selv?

Endret av Darthoven
  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe at man ikke svarer umiddelbart - man må jo ofte sjekke ut om det passer og sånn. Men man må svare innen rimelig tid!

Irriterer meg også ekstremt over det fenomenet at det er helt greit å bare avlyse ting i hytt og pine hele tiden. Og at folk ikke klarer å svare ordentlig ja eller nei. Det er alltid "kanskje".

Anonym poster: b4fedf79b5f4c36bf8fc506c81b0fe21

• Liker 1
Skrevet

Folk EIER ikke folkeskikk lenger. Hva har egentlig skjedd med folk? Ikke svarer dem på invitasjoner, og hvis dem gjøre det så er det som regel ETTER festen eller middagen har vært. "Sorry ass..måtte ditt, måtte datt". Hvis noen skulle være så snille å svare ja, så kan du banne på at du får en sms eller noe tre timer før den planlagte middagen/festen at de bare ble nødt til å gjøre noe annet. Og nå snakker jeg om relativt nære venner. Nå høres jeg sikkert ut som ei kjerring (og det er jeg på mange måter også, takket være likestillingen), men slike folk dumper jeg til slutt. Frekke faener. (Har cirka 3 venner igjen)

De forventer liksom at man skal sitte på gjerdet til man får svar eller? Hvordan tenker slike folk? Dersom man spør om man skal gå ut å spise, eller ha middagsselskap, så trenger man jo å vite om vedkommende kan bli med mer enn fem minutter før. Har folk bare blitt så ego, at de ikke forstår at andre mennesker har samme behov som en selv?

Ja, det er ego de er! Alt handler om dem,dem og dem... Burde jo ikke være så himla vanskelig å enten svare ja eller svare nei! Til slutt ender det jo bare opp med at ingen inviterer dem til noe som helst lenger. Da kan de sitte der og prøve å invitere tilbake og se hvordan det er!

Men jeg tenker litt sånn at de kan jo ikke være så veldig interesserte heller da? Hvis de ikke har samvittighet/lyst nok til å gi et svar? Hva mener dere?

Skrevet

svaret er ganske enkelt. det er ikke alltid disse meldingene kommer frem. selv stenger jeg av hele chat-funksjonen i facebook, nettopp fordi jeg irriterer vettet av meg over de som mener dette er et akseptert medium å sende beskjeder og viktige meldinger på.

maskinene mine står på temmelig mange timer i døgnet, det er ikke slik at jeg selv er foran dem allikevel. det er ikke engang sikkert jeg er hjemme.

• Liker 4
Skrevet

svaret er ganske enkelt. det er ikke alltid disse meldingene kommer frem. selv stenger jeg av hele chat-funksjonen i facebook, nettopp fordi jeg irriterer vettet av meg over de som mener dette er et akseptert medium å sende beskjeder og viktige meldinger på.

maskinene mine står på temmelig mange timer i døgnet, det er ikke slik at jeg selv er foran dem allikevel. det er ikke engang sikkert jeg er hjemme.

Nei, men i mitt (TS) sitt tilfelle så vet jeg at personen det gjelder har vært på face. Og sett alle mine tidligere meldinger, så veldig merkelig hvis denne meldingen ikke skulle bli sett. Vi skrev frem og tilbake til hverandre helt til jeg spurte om dette og da ble det stille gitt....

Skrevet

Nei, men i mitt (TS) sitt tilfelle så vet jeg at personen det gjelder har vært på face. Og sett alle mine tidligere meldinger, så veldig merkelig hvis denne meldingen ikke skulle bli sett. Vi skrev frem og tilbake til hverandre helt til jeg spurte om dette og da ble det stille gitt....

og SÅ? du vet ikke hva som pågår i den andre enden. du vet ikke noe som helst om årsaken til at det ikke ble besvart. dette er det som er så pent med denne fjortiss-kommunikasjonen, det dannes så utrolig mye meninger og følelser når avsender ikke får svaret fort nok.

ring.

• Liker 1
Gjest Darthoven
Skrevet

Ja, det er ego de er! Alt handler om dem,dem og dem... Burde jo ikke være så himla vanskelig å enten svare ja eller svare nei! Til slutt ender det jo bare opp med at ingen inviterer dem til noe som helst lenger. Da kan de sitte der og prøve å invitere tilbake og se hvordan det er!

Men jeg tenker litt sånn at de kan jo ikke være så veldig interesserte heller da? Hvis de ikke har samvittighet/lyst nok til å gi et svar? Hva mener dere?

Ja, jeg tenker at de åpenbart driter i meg, så da driter jeg i dem. Har til og med måtte mase på enkelte om å gi svar på ting. Hadde en stor bursdagsfest, og ba om å få svar innen den og den datoen. Fikk ikke noe svar, så jeg ringte og spurte. Da sa de at de ikke var helt sikre, men at de kunne gi svar litt nærmere. Det var greit..jeg forstår jo at man i blandt ikke helt vet. Men får jeg noe svar? Nei. Hører jeg noe ifra dem etterpå? Nei..da tolker jeg det som at de gir fullstendig f, og da slutter jeg å ta kontakt med folk.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg tenker at de åpenbart driter i meg, så da driter jeg i dem. Har til og med måtte mase på enkelte om å gi svar på ting. Hadde en stor bursdagsfest, og ba om å få svar innen den og den datoen. Fikk ikke noe svar, så jeg ringte og spurte. Da sa de at de ikke var helt sikre, men at de kunne gi svar litt nærmere. Det var greit..jeg forstår jo at man i blandt ikke helt vet. Men får jeg noe svar? Nei. Hører jeg noe ifra dem etterpå? Nei..da tolker jeg det som at de gir fullstendig f, og da slutter jeg å ta kontakt med folk.

Jeg og samboer har nå bestemt oss for å ikke ta kontakt med de som ikke tar kontakt med oss. Vi føler at det alltid er vi som må dra i gang ting for at noe skal skje, og det er vi lei av.

Nå skal vi se hvor lang tid det tar å se den og den personen når det ikke er vi som tar kontakten. Tipper det tar en god stund.

• Liker 3
Gjest LostCase
Skrevet

Slutt å mas på disse vennene som ikke svarer. Kanskje de er lei av å bli mast på. La heller de ta kontakt dersom de ønsker det, gjør de ikke det så glem dem!

• Liker 5
Gjest Jepp123
Skrevet

Enviskommunikasjon er ofte tegn på at den ene part ikke er så interessert i kontakt.

• Liker 3
Skrevet

Facebook er "bare en chat", mens mail er mail (eller sms er sms).

Veldig mange som er blitt hekta på Facebook forstår ikke at mange andre ser på dette som en useriøs og upålitelig tjeneste som brukes som ei gedigen lekekasse.

Har ikke noe i mot lekekasser, men når folk har begynt å bruke dette som eneste kommunikasjonskanal på nett så er noe feil...

Det ikke alle ser er at det er forskjell på Facebook som er en tjeneste som kun fungerer hos Facebook, men mail er en tjeneste som er uavhengig av leverandør. Du kan til og med sette opp din egen mailtjeneste i stua di på egen privat pc.

Send meg gjerne ei melding via Face, men ikke forvent at jeg ser den før om 14 dager. Forvent heller ikke at kontoen eksisterer om 14 dager. jeg kan fort finne på å slette den...

Mailadressen min eier jeg og kan flytte den til hvilken leverandør jeg ønsker.

Tips til deg som irriterer deg over folk som svarer seint: Ring dem om det er viktig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tilhører nok en kategori som ikke er så glad i fester. Spesielt ikke når det er mange tilstede.

Og får man invitasjon så er det ikke morsomt å svare når det er eneste grunn. Det har ikke noe med personene/vennene/bekjente å gjøre. Jeg liker å omgås dem, men kanskje ikke alle de andre som de kjenner.....

Skrevet

Facebook er facebook. Vil man ha raskt svar så send en sms :P

Skrevet

Jada, vanlig å drøye det litt om man ikke er i "chatte-modus". Nå kan man jo også se om noen har lest meldinger. DET er litt creepy.

Anonym poster: 4a23b7a1da9e34470e80e22110bd2681

Hvordan kan man se at meldingen har blitt lest?

• Liker 1
Skrevet

Finnes det en funksjon der man kan skru av slik at folk ikke ser når meldingen ble lest??

Anonym poster: daa95fb07b7ce39a291058c67d0218f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...