Gå til innhold

Male kjøkkenet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har et ganske så lite kjøkken med mønstrete tapet og furuinnredning. Har ikke tid el råd nå til å bytte det ut med tenkte å oppgradere det litt ved å male vegger og innredning. Det er jo lekkert med ganske hvitt/kremfarget, men jeg kunne kanskje tenke meg en dus farge på veggene.Er det noen som har tips til fine kjøkkenfarger? Og hvordan male skuffer og skap, demontere mest mulig og male med rulle/spray eller male det som det står? Alle tips mottas med takk :-)

Anonym poster: 9ccef46a8c5c99a1c28d9bc2d28a6673

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvit eller eggehvit på skapdører, med nye og mer moderne håndtak.

Lys grå på veggen er fint, men de fleste farger passer godt til hvite skapdører, så ville prioritert å male skapdørene hvit og heller eksperimentere på veggene :)

Anonym poster: a5c450552741467d3a2a87f405931e4d

Skrevet

Er nok enklest å hekte av skapdørene, men hvis det er vanskelig å hekte av skuffefrontene, ville jeg bare tatt av håndtakene og malt de mens de var halvåpne.

Anonym poster: a5c450552741467d3a2a87f405931e4d

Skrevet (endret)

Jeg har forsøkt begge deler: male innredning etter at det er hengslet av og jeg har malt det uten å demontere.

Malte det hengende sist gang, og det var overraskende enkelt. Malte det meste med rull, men brukte en liten kunstpensel for å komme til her og der. Brukte litt maskeringstape som jeg la langs skjelettet av innredningen (der det var mest prekært å søle).

Pusset fint over alle skap og vasket med husvask. Malte tre strøk med lady supreme finish. Pusset og vasket mellom hvert strøk. Ble veldig fint og jevnt :)

Nå malte ikke jeg innsiden av skapene, for jeg vurderer en tapet etterhvert. Uansett; det man bruker av pirk når man maler hengende er tiden man bruker til å ta dørene av og på igjen.

Endret av Sobril
Skrevet

Takk for svar :-) Får se hva det blir til da, spørs om jeg ikke gjør det med dørene på.. Er ikke så glad i å skru. Må bare finne tida til å gjøre det..

Skrevet

Takk for svar :-) Får se hva det blir til da, spørs om jeg ikke gjør det med dørene på.. Er ikke så glad i å skru. Må bare finne tida til å gjøre det..

Mitt kjøkken var ferdig på to dager. Tok ett strøk på kvelden, og to dagen etter. Går greit bare man får begynt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...