Helenegjessing Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Barnet vårt på 5 år har fått bruke Ipaden litt i det siste. Han blir så sur hver gang jeg tar den bort. Er det noe man kan gjøre med dette? Må vi bare slutte helt med Ipaden?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Noe dere kan gjøre for å unngå at barnet blir sur? Det kommer nå an på barnet det da. Noen er greie og føyelige i alt, noen eksploderer i sinne for ingenting. Mitt barn er i sistnevnte kategori, men det betyr ikke at vi kan nekte han alt han blir sint for(da hadde det ikke vært så mange alternativer igjen. Vi er ikke så restriktive i bruk av den, men vi har regler for bruk av den. Han får stort sett låne den når han vil, men må ofte gjøre seg litt fortjent til det også. Han kan få bruke den så og så lenge, eller bruke den inntil det og det skal skje. Svært sjelden det blir akseptert, men da får han bare bli sint. Det er vi som bestemmer, som med alt annet. Noen ganger går han lei av å bruke den og avslutter selv, eller glemmer seg bort og begynner å leke med noe annet, da legger vi den bort uten at han ser det(for da er den som regel glemt.) Han er forøvrig snart 4 år og har fått bruke den siden han var 1,5 år. Anonym poster: bfc0e3db5841450dfcf2f99ba5ac2cac
Gjest pysepusen Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Det er jo bare til å ha klare regler. Avtal på forhånd hvor lengd han får sitte, gi en advarsel to minutter før at det er på tide å avslutte spillene. Noen blir sure da, men har du klare regler - og er konsekvent - så ser jeg ikke noen grunn til å ta den helt bort.
Eliza Doalot Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Der er jeg veldig konsekvent. Desom min regler for bruk av et gode fører til sutring og surmuling får hun klar beskjed om at da faller hele godt bort. Sånt aksepterer jeg ikke, og det vet hun. Frøkna er 6 år.
padlejenta Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Kjøp en egen til han davel. Og så sletter du aller apper det ikke er noe å lære av. La han få låne din med alle appene på i begrensede perioder. Du får en unge som er kunnskapsrik ! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå