Gå til innhold

Stygg felling på julekule

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kasetet meg over julekulene til Arne&Carlos. Men sliter litt med å få fin felling. Noen som har strikket julekuler her?

Hvordan feller dere?

Bare to rett sammen både i starten og slutten av pinnen(etter og før siste maske), eller strikker dere to vridd sammen i starten av pinnen...

Står jo beskrevet i boka hvordan en skal felle når det er mønsterstrikk, men når toppen av kula er ensfarget ble jeg usikker på hvordan det blir finest felling.....og da jeg prøvde meg frem ble det ikke spesielt lekkert....

Skrevet

Når man feller i starten av en pinne lærte jeg av min mor at man tar en maske løst av, strikker en maske og så løfter den masken man tok løst av over den strikkede masken. På slutten av pinnen, eller hvis man skal felle midt på en pinne, strikker man to masker sammen.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg strikker julekulene strikker jeg to sammen først på pinnen, og to sammen sist på pinnen.

Og jeg synes mine fellinger ser bra ut ;) Men det viktigste er nok at du strammer godt mellom pinnene, når man strikker på fire pinner, samt feller masker, så er det viktig å stramme mellom overgangen fra pinne til pinne, så du ikke får "hull" der.

Og lykke til! Det er lett å bli hekta når man først har begynt, tror jeg strikket rundt 20stk i fjor.

Skrevet

Ett lite øyeblikk tolket jeg overskriften og ordet felling som felling alla felling av ett tre eller noe. Altså nedlegge. Og sagt på en annen måte kunne det stått noe sånt som : "stygg takling(/felling) av en julekule" :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg strikker også ganske enkelt to rett sammen. Synes det blir veldig fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...