Thylacine Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg sitter og sniker på Ebay (av alle steder?) etter smykke til brudekjolen. Jeg har ingen ideer hvor jeg kan lete, hverken på nett eller i hvilke butikker utenom gullsmeden. Brudekjolen er ikke så tradisjonell, så jeg heller mot ideen og gå for en litt utradisjonell smykke også. Ikke noe overilt, men heller ikke noe for enkelt. Har du noen ideer for hva jeg skal se etter? Helst i sølv med litt blått i pynten. Hadde blitt glad for litt meninger om hvor jeg kan lete Og jeg er også interessert i å høre din historie om hvordan du gikk frem:) Hvordan valgte du smykke til brudekjolen? 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg sitter og sniker på Ebay (av alle steder?) etter smykke til brudekjolen. Jeg har ingen ideer hvor jeg kan lete, hverken på nett eller i hvilke butikker utenom gullsmeden. Brudekjolen er ikke så tradisjonell, så jeg heller mot ideen og gå for en litt utradisjonell smykke også. Ikke noe overilt, men heller ikke noe for enkelt. Har du noen ideer for hva jeg skal se etter? Helst i sølv med litt blått i pynten. Hadde blitt glad for litt meninger om hvor jeg kan lete Og jeg er også interessert i å høre din historie om hvordan du gikk frem:) Hvordan valgte du smykke til brudekjolen? Brukte smykker som betyr mye for meg. Smykker som jeg har arvet fra besteforeldre og noen som jeg hadde fått til konfirmasjonen. For meg var det viktig at smykkene hadde en betydning for meg og var personlige og viktige for meg. Anonym poster: 8440bb1654285a054dd074fcb2463c4d
Wanita Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg hadde ikke smykke. Jeg hadde øredobber, men det var alt. Jeg syns ofte at det kan ta oppmerksomheten vekk fra alt det andre pene på bruden. Men det kommer MYE ann på hvordan type kjole man har. Jeg er heller ikke et smykkemenneske, så bruker ikke sånt til vanlig og syns det var litt rart å skulle gå med noe den dagen. 1
Gjest lisha Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg skal ha et enkelt, men veldig fint en-stens diamantsmykke! Dette smykket med tilhørende diamantøredobber fikk jeg i bursdagsgave av sambo Hmm, om du vil ha litt farger i smykkene, har du sett på glitter? De har jo smykker i alle fasonger og farger
CathFoto Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Kommer veldig an på snittet på kjolen og hva du skal ha av tilbehør ellers og sveis hva som passer. Men du finner mye fint på Etsy.com, mindre "Nille-smykker"enn på Ebay. 1
Evie Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Jeg skal kun ha øredobber. De er fra celine Engelstad. Går i sølv med "diamanter" og litt Cognac farget. Tror det er alt jeg skal ha. Evt et tynt gullkjede med et Cognac farget anheng men tror ikke det blir det altså..
Petalouda Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 (endret) Uff ja der er jeg også for tiden. Jeg er redd for å bli nedlesset, samtidig er jeg en person som bruker mye smykker og denslags så noe må jeg jo ha. Jeg kjører sølv iallefall, eller sølvfarget da. Øredobber avhenger litt av håret, hvis jeg skal settte det opp blir det muligens litt hengeøredobber og ikke noe halssmykke. Tror jeg. Men jeg er usikker på den håroppsettingen. Jeg har ganske mye pynt på sløret mitt så jeg skal passe meg for overkill. Har kjøpt et smykke på Accessories, men er veldig usikker på det. Tror jeg skal ha et sølvarmebånd som har noen svakt blå stener i. skal ikke ha klokke, og så skal jeg ha bare forlovelsesringen på meg, på venstre hånd. Men det er vanskelig ja. edit : skrivefeil Endret 1. november 2012 av Petalouda
pusla Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Vet ikke helt enda, jeg bruker bare helt enkle smykker til daglig og vil ikke ha for mue, iallefall. Kjolen har litt pynt, så tror det blir enkelt smykke eller ingenting. Nå er jeg så heldig at faren min har venner i gullsmedbransjen, som har sagt at de kan låne meg noe til bryllupsdagen det tror jeg blir bra, for de vet jo s som ser fint ut og!
Thylacine Skrevet 5. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2012 (endret) . Endret 17. oktober 2014 av Thylacine
Gjest Tekola Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Jeg kjøpte øredobbene mine hos en gullsmed (på vei til prøvetime, men de hadde salg så forloveren min og jeg datt innom tilfeldig, og der var de!), halskjedet lånte jeg av moren min (hun fikk det var faren min en gang) og armbåndet var et jeg hadde fått av mine besteforeldre. Kjøpte også en tiara som jeg brukte her, synes de har mye fine smykker! (og mye rart )
Eiil Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 (endret) Jeg lagde både armebånd, smykke og øredobber til den dagen min mor giftet seg! Av hvite ferskvanns perler Er en kreativ sjel og har også solgt smykker på messer i nærområdet Litt mer betydning i pynten når jeg laget den vil jeg tro Brukte (pluss diverse smådeler): http://www.perlenettet.no/index.php?main_page=product_info&cPath=167_171&products_id=1032 http://www.perlenettet.no/index.php?main_page=product_info&cPath=70&products_id=633 Endret 6. november 2012 av Eiil
Gjest Nanne70 Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Jeg kjøpte mine brudesmykker her, et enkelt kjede og øredobber i sølv med dråpeformede perleanheng. Synes de har mye fint i ulike prisklasser, og smykkene er av god kvalitet.
Skina Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Jeg fikk mine smykker spesial desigen hos en smykkedesigen. Sart blå, sølv og hvite perler. Jeg hadde smykke, øredobber og fem arnbånd.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #14 Skrevet 5. desember 2012 Prøv Libeli Jewelleri i Lom. Anonym poster: 475578f1218cd9fb7561c6b6d101cf6c
Amens Skrevet 5. desember 2012 #15 Skrevet 5. desember 2012 Prøv å lete litt på Etsy.com, der er det mye fine smykker. Jeg lånte smykker av min søster. Hun hadde ett pent sett i sølv med krystaller i som var ganske enkelt og tidløst. Også brukte jeg ett gull-armbånd som jeg har arvet av min farmor. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 5. desember 2012 #16 Skrevet 5. desember 2012 Ja... smykker ja, etter å ha kjøpt meg en råstillig hårbøyle som kommer til å passe supert inn med mitt nye korte hår til en der og da bagatell av en sum, har jeg bestemt meg for at den ikke skal brukes før til en evt kjole nr 2. Mye pga den er tung og ganske mye. http://fineandfleurie.bigcartel.com/product/dramatic-bridal-headband-with-swarovski-rhinestone-flowers-and-pearls-by-fine-fleurie Derfor kommer jeg nok bare til å ha enkle tea drops øreringer som de nedenfor. De er kjempefint, ikke ser de billige ut (kjempeviktig!) og de komplimenterer uten å ta over. http://fineandfleurie.bigcartel.com/product/sparkling-teardrop-bridal-earrings-in-silver-chic-and-classic Kommer jeg til å spørre svigermor/mormor/andre om jeg kan låne et pent armbånd. Less is more sier nå bare jeg. Liker veldig godt at smykkene mine er håndlaget, og at hårbøylen både er genial og morsom. Trenger jo ikke mer enn en kort enkel kjole når jeg har den.
frøken distré Skrevet 5. desember 2012 #17 Skrevet 5. desember 2012 Jeg får låne smykke av mormoren min. Arvegodts fra min tippoldemor. Sølv. Det er veldig vakkert. Så ta en titt i smykkeskrin til bestmødre;-) Var innom gullsmed hvor smykket skal pusses og fant øredobber som matcher. Det blir julegave fra Mormor. Gifteringene blir billige også, da jeg har fått arve gamle gullringer ingen i familien bruker lenger. Gullsmeden smelter dem om til nye ringer slik vi vil ha dem.
Gjest kiara_pusen Skrevet 5. desember 2012 #18 Skrevet 5. desember 2012 Jeg får låne smykke av mormoren min. Arvegodts fra min tippoldemor. Sølv. Det er veldig vakkert. Så ta en titt i smykkeskrin til bestmødre;-) Var innom gullsmed hvor smykket skal pusses og fant øredobber som matcher. Det blir julegave fra Mormor. Gifteringene blir billige også, da jeg har fått arve gamle gullringer ingen i familien bruker lenger. Gullsmeden smelter dem om til nye ringer slik vi vil ha dem. Høres ut som en veldig fin og ikke minst personlig gave. Og ikke minst det at gamle ting igjen kommer til nytte. Slike ting synes jeg er ordentlig romantisk på den gode måten. Lykke til med bryllup og videre planlegging.
ceci1985 Skrevet 5. desember 2012 #19 Skrevet 5. desember 2012 Ettersom at kjolen ikke er kjøpt, så tenker jeg på hengeøredobber- og armbånd fra pappas hjemland for å gjøre antrekket personlig og spesielt, hvis jeg ikke går for det vil jeg ha en hårbøyle med stener, øredobbeer og armbånd. Bruk gjerne smykkker som betyr noe for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå