Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

....jeg kan spørre NÅR han har lyst på barn?

Min kjære og jeg har vært sammen i 2 år, bodd sammen i 6 måneder. Han er ferdigutdannet og i jobb, jeg blir ferdig om et halvt år. Vi driver og sparer til å kjøpe oss leilighet, og tenker at det kanskje blir mulig om et års tid.

Jeg vet at han vil ha barn (det har vi snakka om flere ganger), men jeg vet ikke når. Jeg tror han tenker på barn som noe veldig abstrakt og langt borte, og han har sikkert ikke tenkt så mye på det praktiske. Han er ikke så flink til å snakke om fremtida, så det ofte er jeg som tar opp sånne ting. Jeg vil jo ikke gi inntrykk av å mase, eller at jeg vil ha barn NÅ (det vil jeg ikke). Jeg tenker kanskje at vi kunne begynt å prøve om 2-3 år, når vi begge har jobba en stund og bodd sammen en stund.

Er det urimelig å ville vite hva han tenker om tidspunkt? Hvordan kan jeg spørre på en måte som ikke får det til å høres ut som at jeg vil ha barn med en gang?

Jeg vil jo ikke skremme fyren, han er snill som dagen er lang.

Anonym poster: 320320a3d22a748e3d5c951b2542d88e

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Spørsmålet mitt er hvorfor er dere fortsatt sammen etter 2 år og 6 måneder hvis dere ikke kan snakke sammen? Man skal ikke måtte gå og lure på hva man kan si eller ikke kan si til partneren sin.

• Liker 10
Skrevet

Dere har jo vært sammen en stund, så det samtaleemne hadde vært rart om han hadde fått bakoversveis av.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Så rart å ikke kunne snakke om slikt med en man både bor sammen med og skal kjøpe bolig med.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke merket noe slikt her. Heldighvis.

Endret av Wonders
Skrevet

Høres veldig rart ut at du ikke kan snakke fritt med ham om dette når dere har vært sammen i 2 år. dere har trossalt snakket om å kjøpe bolig sammen.... Merkelig problemstilling.

Skrevet

Om dere har vært sammen i 2 år, og bodd sammen i 6 mndr, ville det vært veldig rart om fyren ble skremt av en slik samtale.

Skrevet

TS her. Ja, jeg ser jo hva dere mener - det er ikke det at vi ikke KAN snakke om det. Jeg er bare føler meg som ei skikkelig a4-jente som bare tenker på unger når jeg tar det opp. Men dere mener altså at det er normalt å snakke om når vi har vært sammen i nesten 2 år? (jeg er bare 24) Kanskje det egentlig er jeg som blir stressa, og ikke han :)

Okei da. Jeg får prøve igjen!

Anonym poster: 320320a3d22a748e3d5c951b2542d88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...