ulriken Skrevet 1. november 2012 Forfatter #21 Skrevet 1. november 2012 Fortsatt ikke et forslag til hvordan jeg kan utforme innbydelsen. Jeg har ikke et problem med hvordan vi skal feire bryllupet vårt. Vi ønsker ikke å vie oss i kirken da det blir helt feil for oss. Alternativet var utevielse som vi hadde veldig lyst til,men det er veldig vanskelig pga været. Vi bor heller ikke der vi skal gifte oss og i tillegg kommer vi ikke fra samme sted. Vi tenkte på humanistisk vielse,men vi er ikke medlem og følte det ble feil å bli medlem bare pga at de gjennomfører utevielser. Hadde vi valgt humanistisk vielse måtte vi reist frem og tilbake flere ganger for å ha samtaler med de og det kan bli dyrt. De må også ha et alternativt sted til vielse inne noe som hadde vært vanskelig. Vi har også et budsjettbryllup og syntes det var dyrt med humanistisk vielse. Vi har derfor valgt vielse på tinghuset og er fornøyd med det. Ulempen er jo at ikke alle kan være med på vielsen. Dette gjør ingenting for min samboer og jeg er fornøyd med at mine nærmeste i familien kan være med. Vet at det uansett vil være venner som står utenfor. Det jeg ønsket råd om var om utformingen av innbydelsen til de som er invitert til bryllupsfesten. De får jo "full pakke" bortsett fra vielsen da..
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 1. november 2012 #22 Skrevet 1. november 2012 Fortsatt ikke et forslag til hvordan jeg kan utforme innbydelsen. Jeg har ikke et problem med hvordan vi skal feire bryllupet vårt. Vi ønsker ikke å vie oss i kirken da det blir helt feil for oss. Alternativet var utevielse som vi hadde veldig lyst til,men det er veldig vanskelig pga været. Vi bor heller ikke der vi skal gifte oss og i tillegg kommer vi ikke fra samme sted. Vi tenkte på humanistisk vielse,men vi er ikke medlem og følte det ble feil å bli medlem bare pga at de gjennomfører utevielser. Hadde vi valgt humanistisk vielse måtte vi reist frem og tilbake flere ganger for å ha samtaler med de og det kan bli dyrt. De må også ha et alternativt sted til vielse inne noe som hadde vært vanskelig. Vi har også et budsjettbryllup og syntes det var dyrt med humanistisk vielse. Vi har derfor valgt vielse på tinghuset og er fornøyd med det. Ulempen er jo at ikke alle kan være med på vielsen. Dette gjør ingenting for min samboer og jeg er fornøyd med at mine nærmeste i familien kan være med. Vet at det uansett vil være venner som står utenfor. Det jeg ønsket råd om var om utformingen av innbydelsen til de som er invitert til bryllupsfesten. De får jo "full pakke" bortsett fra vielsen da.. Jo, Kaprifolen har utformet et forslag lengre oppe i tråden.
ulriken Skrevet 1. november 2012 Forfatter #23 Skrevet 1. november 2012 Fredag xx.xx.xx gir vi hverandre vårt ja på Xx Tinghus. I den anledning hadde det gledet oss om dere hadde anledning til å feire med oss lørdag xx.xx.xx på xx hovedgård. Klokken Xx.Xx. Svar utbedes Bla bla bla. Kan noe slikt være et alternativ? jeg så ikke forslaget ditt før nå. Takk for forslag,godt det er noen som er positive her;-)
ulriken Skrevet 1. november 2012 Forfatter #24 Skrevet 1. november 2012 Jo, Kaprifolen har utformet et forslag lengre oppe i tråden. jeg så det nå!;-) ikke lett å se alt på en liten mobskjerm;-)
Gjest Chin Skrevet 1. november 2012 #25 Skrevet 1. november 2012 Hvem gidder å være med på en bryllupsfest når de ikke får sett vielsen? Jeg hadde vært storfornøyd som gjest om jeg slapp selve vielsen, den er jo dønn kjedelig. 3
ulriken Skrevet 1. november 2012 Forfatter #26 Skrevet 1. november 2012 ...men når dere selv VELGER å ha vielsen på dette rommet, så burde dere kanskje ta ansvar for dette valget og ikke invitere fler enn dere har plass til? Anonym poster: b693263d14208a7da88cf31b30c68a81 fordi??
ulriken Skrevet 1. november 2012 Forfatter #27 Skrevet 1. november 2012 Hehe, bra sagt ja. Vi skal gjøre det ganske likt som dere. Vi skriver i innbydelsen at vi vies på tinghuset dagen før festen og at vi er der sammen med forloverne bare. Vi ønsker minst mulig oppmerksomhet på dette. Hadde vi ønsket mer oppmerksomhet så hadde vi viet oss i kirken. Det hørtes jo bra ut
ulriken Skrevet 1. november 2012 Forfatter #28 Skrevet 1. november 2012 fordi?? mente du til vielse eller til festen? Vi skal jo ikke invitere alle til vielsen..var ikke det jeg mente..
ulriken Skrevet 1. november 2012 Forfatter #29 Skrevet 1. november 2012 Heisann! Jeg er helt ny her inne som medlem, men har lest mange diskusjoner her inne likevel. Fant ut at jeg måtte registrere meg fordi jeg har søkt og søkt på nettet ang bryllupsinvitasjoner. Vi skal gifte oss til sommeren Etter mye frem og tilbake blir det vielse på tinghuset på en fredag. Her er det maks plass til 30 stk. Vi ønsker at nærmeste familie skal få være med her. Deretter blir det en middag med de nærmesete i familien (foreldre, søsken og besteforeldre) og forlovere. På lørdag blir det bryllupsfest, med middag, drikke, kaffe, kaker og dans. Det jeg lurer på er hvordan skal jeg skrive invitasjonene? Det er jo koselig hvis venner og resten av familien kanskje er utenfor tinghuset og tar oss imot, men det er ikke plass til de inne. Skal det nevnes noe om når vielsen er i invitasjonene, selv om det ikke er plass til dem inne på tinghuset? tidspunktet for vielsen vet vi iikke før ca fire mnd før da papirene bare er gyldige i fire mnd. (De sa at det ikke var noe problem å sette av dato for det ville bli tid til oss..vi vet bare ikke når på dagen) og de middagen ettepå er jo bare for den nærmeste familien. Jeg ønsker også å dele ut invitasjonene nå til jul, slipper jo å sende i posten og gjestene kan sette av dagen.. Jeg ser nå at det kom jo helt feil slik jeg skrev det.. kan skjønne at noen kom med noen kvasse kommentarer. Jeg mente ikke at jeg skal invitere folk til å stå utenfor tinghuset, det blir jo for dumt. Var mer om hvordan jeg skal utforme invitasjonene, når det foregår over to dager.. Om jeg skal nevne vielsen i det hele tatt eller om det er dumt. Har kommet noen gode forslag. Har dere flere???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå