Gå til innhold

Invitasjoner til 2 dagers bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

Jeg er helt ny her inne som medlem, men har lest mange diskusjoner her inne likevel. Fant ut at jeg måtte registrere meg fordi jeg har søkt og søkt på nettet ang bryllupsinvitasjoner. Vi skal gifte oss til sommeren :) Etter mye frem og tilbake blir det vielse på tinghuset på en fredag. Her er det maks plass til 30 stk og ønsker derrfor at nærmeste familie skal få være med her. Deretter blir det en middag med de nærmeste i familien (foreldre, søsken og besteforeldre) og forlovere. På lørdag blir det bryllupsfest, med middag, drikke, kaffe, kaker og dans og dette er jo selvsagt for ALLE gjestene. Ikke noe at noen skal få middag og at noen bare skal få kaffe og kaker..

Det jeg lurer på er hvordan skal jeg skrive invitasjonene? Skal det nevnes noe om når vielsen er i invitasjonene?

Endret av ulriken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du synes det hadde vært veldig koselig å bli tatt i mot av de resterende vennene og familien utenfor tinghuset etter vielsen. Men hadde jeg mottatt en innvitasjon hvor det kom frem at jeg ikke kunne delta i selve vielsen eller middagen, men jeg kan få lov til å se brudeparet utenfor tinghuset, da hadde jeg blitt skuffet og muligens litt fornærmet. Som brud ville jeg heller hintet om ønske til nærmeste familie og fått de til å videreformidle det som et forslag til resterende familie og venner. På den måten er det ingen som føler seg nedprioritert, i stede gjør de det på "eget initiativ".

• Liker 2
Skrevet

Nei, hvis det blir sånn at de ikke skal være med resten av dagen må det jo være greit at de skal holde seg hjemme også. Ellers blir det for mye pes.

• Liker 3
Skrevet

Vi skal ha litt av det samme som deg, bare motsatt på en måte. Vi skal ha familiemiddag en annen dag, og så mottagelse rett etter vielsen. Går det an for dere også .. ? Da inviterer dere alle til det samme på samme dagen, også kan dere ha en helt separat middag som bare angår dere :)

Skrevet

Så du forventer at venner og resterende familie skal stå og vente utenfor tinghuset slik at de kan juble og gratulere mens dere går til bilen deres, så skal de dra hjem igjen?

...

• Liker 7
Skrevet

Så du forventer at venner og resterende familie skal stå og vente utenfor tinghuset slik at de kan juble og gratulere mens dere går til bilen deres, så skal de dra hjem igjen?

...

Jævla bra måte å si det på.

Skrevet

...

Hehe, bra sagt ja.

Vi skal gjøre det ganske likt som dere. Vi skriver i innbydelsen at vi vies på tinghuset dagen før festen og at vi er der sammen med forloverne bare. Vi ønsker minst mulig oppmerksomhet på dette. Hadde vi ønsket mer oppmerksomhet så hadde vi viet oss i kirken.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha litt av det samme som deg, bare motsatt på en måte. Vi skal ha familiemiddag en annen dag, og så mottagelse rett etter vielsen. Går det an for dere også .. ? Da inviterer dere alle til det samme på samme dagen, også kan dere ha en helt separat middag som bare angår dere :)

Siden vi ikke vet klokkeslett på vielsen enda så utgår det. Selv om det er et godt forslag slik som dere skal ha det også :) Vi ønsker også å ha festen på lørdag sånn at gjestene ikke trenger å ta seg fri fra jobben, hvis noen må jobbe. Blir også deilig å ikke ha alt på en dag..

Skrevet

Jeg har også tenkt at det vil nok spre seg at vielsen finner sted på fredag.. Jeg er bare så usikker på utformingen av innbydelsene, om det skal nevnes noe om vielse i det hele tatt. Men det holder kanskje å skrive at de er invitert til bryllupsfest med middag, drikke, kaker osv... ?

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Hvem gidder å være med på en bryllupsfest når de ikke får sett vielsen?

Skrevet

...

Jeg tenkte jo ikke å skrive at dere er hjertlig velkommen til å vente utenfor tinghuset mens vielsen foregår. Det jeg er usikker på er om det skal nevnes noe om vielse i deres innbydelse eller ikke..

Skrevet

Hvem gidder å være med på en bryllupsfest når de ikke får sett vielsen?

det er vanskelig å få plass til over 100 gjester i et rom på tinhuset hvor det maks er plass til 30 stk!

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Det forstår jeg. Men jeg hadde i alle fall takket nei til bryllupsfesten om jeg ikke hadde fått se vielsen. Kanskje dere kan filme vielsen, og vise den på storskjerm under festen?

• Liker 1
Skrevet

det er vanskelig å få plass til over 100 gjester i et rom på tinhuset hvor det maks er plass til 30 stk!

...men når dere selv VELGER å ha vielsen på dette rommet, så burde dere kanskje ta ansvar for dette valget og ikke invitere fler enn dere har plass til?

Anonym poster: b693263d14208a7da88cf31b30c68a81

• Liker 1
Skrevet

Det forstår jeg. Men jeg hadde i alle fall takket nei til bryllupsfesten om jeg ikke hadde fått se vielsen. Kanskje dere kan filme vielsen, og vise den på storskjerm under festen?

Det er ikke uvanlig at man ikke deltar på vielsen. Det å filme vielsen å vise det frem etterpå er sikkert noe som vil fungere for noen, men det passer ikke for oss. Har tenkt på at bildene som blir tatt evt kan bli vist frem dagen etter..

Synes det er veldig rart at du hadde takket nei til en slik invitasjon. Det handler jo først og fremst og oss og det er vår dag, vår kjærlighet. Vi er ganske avslappet og vi vil ha fokus på at det skal være koselig og god stemning.

• Liker 2
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Det er ikke uvanlig at man ikke deltar på vielsen. Det å filme vielsen å vise det frem etterpå er sikkert noe som vil fungere for noen, men det passer ikke for oss. Har tenkt på at bildene som blir tatt evt kan bli vist frem dagen etter..

Synes det er veldig rart at du hadde takket nei til en slik invitasjon. Det handler jo først og fremst og oss og det er vår dag, vår kjærlighet. Vi er ganske avslappet og vi vil ha fokus på at det skal være koselig og god stemning.

Jeg har aldri hørt om det.

Jeg bare syns det er rart, men det er klart dere må gjøre slik som dere ønsker det.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg er faktisk ikke interessert i å ta fri fra jobben for å stå utenfor et tinghus. Hadde heller ikke gjort det når selve bryllupsfesten er dagen etterpå. Jeg hadde kun forholdt meg til festen og hadde sett fram til å dele den med bryllupsparet.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om det.

Jeg bare syns det er rart, men det er klart dere må gjøre slik som dere ønsker det.

Har du virkelig aldri hørt om det? Det er da ikke uvanlig at man feirer et lite bryllup senere med flere venner og familie. Vi gifter oss i utlandet og har invitert hele familien til bryllupsfest 5 uker etterpå. Alle har sagt ja og ser frem til å feire at vi har giftet oss. Ikke noe merkelig i det :-)

• Liker 2
Skrevet

Fredag xx.xx.xx gir vi hverandre vårt ja på Xx Tinghus.

I den anledning hadde det gledet oss om dere hadde anledning til å feire med oss

lørdag xx.xx.xx

på xx hovedgård.

Klokken Xx.Xx.

Svar utbedes

Bla bla bla.

Kan noe slikt være et alternativ?:)

• Liker 4
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Har du virkelig aldri hørt om det? Det er da ikke uvanlig at man feirer et lite bryllup senere med flere venner og familie. Vi gifter oss i utlandet og har invitert hele familien til bryllupsfest 5 uker etterpå. Alle har sagt ja og ser frem til å feire at vi har giftet oss. Ikke noe merkelig i det :-)

Jo, forresten. Én gang, men da var det snakk om et par som giftet seg på et annet kontinent enn Europa. Så da mener jeg det er forståelig. Bra de dere har invitert kommer da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...