Gå til innhold

Godteri i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Hvert år sliter jeg med finne gaver til til Jeg-vet-ikke- personene . Er samme personene hver gang og de vet aldri hva de ønsker seg til jul.

Samtidig har jeg alltid fått skryt av dem for julebaksten min. Så det jeg tenkte da, var å grave frem hva slags godteri de liker og lage litt av hvert fra bunnen. Dette kommer til å være tidskrevende og lurer på om det er verdt det?

Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for hjemmelagde karameller (min favoritt)! Nam-nam! Så sant ingen er på uttalt slankekur syns jeg det er en fin gave :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er en fin-fin gave og ville selv blitt glad for f.eks, chilikonfekt eller noe som ligner på Walters Mandler. Dersom du går sammen med en venninne eller to og dere lager noen sorter godteri hver og deler resultatet dere imellom er det gjort på en (mye mulig superkoselig) kveld. Jeg lagde chilikonfekt, baileys-kuler, mozart-kuler, kokoskonfekt og en konfekttype til (kommer ikke på nå hvilken) sammen med mamma i fjor. Bortsett fra at kokosmassen skulle stå kaldt over natta var resten gjort på fire-fem timer. Veldig koselig og absolutt smakfullt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så begeistret for hjemmelagd godteri, da det som oftest ikke følger med noen innholdsfortegnelse :fnise: Jeg har noen allergikere i familien, og vil ikke risikere at de får i seg noe jeg ikke vet hva er..

Men at det smaker godt, er det ingen tvil om :)

Skrevet

Siden du har fått skryt av dem for julebaksten din og du er klar over hva de liker, så tror jeg nok de hadde blitt fornøyde :) Også putte alt i en fin boks med en stoooor og rød sløyfe rundt :D Det hadde iallfall jeg blitt glad for :laugh::nisselue:

• Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget marsipan med sjokolade hadde gått rett hjem her i alle fall :) Det hadde jeg satt kjempepris på!

Skrevet

Jeg liker å få hjemmelagde gaver. Det eneste jeg i grunn husker av julegavene vi fikk for ett par år siden er de hjemmetovede tøflene jeg fikk av min søster. De begynner å bli slitt så jeg håper vi får det til jul snart igjen...

Det er noe spesielt med hjemmelaget konfekt/kaker/gaver. Så så lenge mottaker er klar over jobben som ligger bak tror jeg det er en helt super gave.

Gjest Solsmil
Skrevet

jeg synes det høres ut som en kjempefin gave. Men du burde selvsagt vite om mottakeren eller noen i nærmeste familie har noen allergier eller intoleranser.

Skrevet

Kjempegod ide! Men om du er usikker på om det er allergikere i familien, så kan du jo kanskje fiske litt etter det, og hvem har sagt at du ikke kan lage din egen innholdsfortegnelse? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...