Gjest Hjelpeløs Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Hei! Jeg har et problem som virkelig går meg på nervene løs om dagen. Jeg ble for noen måneder tilbake samboer med min kjære. Han har en datter på 8år og vi har fått et fint forhold til hverandre. I begynnelsen av forholdet vårt sov denne datteren i sengen til far hver natt, mao var det sjeldent mulighet for meg å overnatte. Det hele endte med at alle 3 delte seng de gangene han spurte om jeg ikke ville overnatte. Når vi da tok steget med å flytte sammen, fikk jeg datteren til å legge seg i sin egen seng mot at hun fikk en stor hotellpute. Men nå funker altså denne ikke lenger og datter er tilbake i fars seng. Det er ikke et spm på forhånd om det er greit for meg at hun sover der, bare en selvfølge. Vi snakker at hun blir lagt der fra kvelden av og ikke at hun kommer inn om natten. Det hele ender med at jeg må legge meg i hennes seng, da hun ligger vanvittig urolig og jeg ender opp på gulvet. Når jeg tar opp med far at jeg synes dette er uutholdelig får jeg til svar at "om hun har lyst til å sove i sengen, så skal ikke han nekte henne det". Er dette normalt? At en 8 åring sover i seng med sin far? I tillegg ligger far naken! Jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre, men har fått til en avtale om at han da heller får legge seg inn på rommet hennes, om det er sånn at hun MÅ ligge sammen med han. Er jeg urimelig som krever det?
eva-80 Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Nei, ærlig talt, dette er ikke normalt når han valgte å få seg samboer. Fatter heller ikke at du giddet å flytte til han før han forandret barnets soverutiner. Det virker heller ikke som at faren vil forandre noe og da har du ikke noe du skulle sagt. Og jeg synes det er litt drøyt å ligge naken med så store barn. 10
Fossefall Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Nei du er ikke urimelig... Når jeg flyttet inn med min samboer lå ofte hans barn i hans seng de helgene han hadde det pga plass (kun 1 soverom i huset, ja det er lite...) og det at han synes det var pes å re opp reiseseng til barnet i stua. Jeg sa klart i fra at et så stort barn, litt eldre enn 8år men ikke mye i sengen var en dealbreaker for meg. Barnet rer nå opp senga selv og synes det er helt greit da det "bestemmer" stengetid på tv osv de helgene. Men alle gleder seg til det nye huset er klart om en mnd, hvor det blir 4 soverom..
Britt Banditt Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg hadde ikke funnet meg i det. Annenhver helg, kanskje, men ikke om barnet bor der fast. Er også enig i at det ikke er ok å sove naken med så store barn, han kan da i det minste ta på seg en bokser.. 2
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 En naken pappa er vanligvis ikke noen fare for et barn, heller ikke i en seng. De gjør ikke noe unormalt, men det virker korttenkt og lite klokt av mannen å be deg flytte inn, hvis han ikke vil tilby deg annet valg enn å sove alene eller med en sprellende 8-åring. Han må lage litt rom for deg og sine kjæresteforåliktelser også. Hvis han bare vil være far, må han la være å påta seg samboer.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Barnet er her 50%.. Jeg synes dette er veldig vanskelig og prøver å snakke om det, men blir møtt med forsvarstaler så det holder etter.. Han har nemlig hatt det sånn med sin mor, at han har liggi hos henne til han var ganske stor, for meg er dette helt fjernt. Og når han i tillegg klarer å si at han aldri håper han hører meg si nei til overnatting i sengen min til mitt barn.. Han mener det er snakk om trygghet og kjærlighet, noe som er helt på trynet, for da er det mange barn uten trygghet og kjærlighet her i verden!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Hva med kjærlighet og gjør barnet trygg i egen seng . Typen min har 11-åringen i sengen, men hun har sovet i egen seng hos moren siden før skolealder, og er nok like trygg der.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Hei! Jeg har et problem som virkelig går meg på nervene løs om dagen. Jeg ble for noen måneder tilbake samboer med min kjære. Han har en datter på 8år og vi har fått et fint forhold til hverandre. I begynnelsen av forholdet vårt sov denne datteren i sengen til far hver natt, mao var det sjeldent mulighet for meg å overnatte. Det hele endte med at alle 3 delte seng de gangene han spurte om jeg ikke ville overnatte. Når vi da tok steget med å flytte sammen, fikk jeg datteren til å legge seg i sin egen seng mot at hun fikk en stor hotellpute. Men nå funker altså denne ikke lenger og datter er tilbake i fars seng. Det er ikke et spm på forhånd om det er greit for meg at hun sover der, bare en selvfølge. Vi snakker at hun blir lagt der fra kvelden av og ikke at hun kommer inn om natten. Det hele ender med at jeg må legge meg i hennes seng, da hun ligger vanvittig urolig og jeg ender opp på gulvet. Når jeg tar opp med far at jeg synes dette er uutholdelig får jeg til svar at "om hun har lyst til å sove i sengen, så skal ikke han nekte henne det". Er dette normalt? At en 8 åring sover i seng med sin far? I tillegg ligger far naken! Jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre, men har fått til en avtale om at han da heller får legge seg inn på rommet hennes, om det er sånn at hun MÅ ligge sammen med han. Er jeg urimelig som krever det? Ja det synes jeg faktisk.. dette var ting du burde ha vist om og fått avklart på forhånd FØR du flyttet inn. Du viste at mannen er FAR.. da bør du også la han få lov til å være FAR. Barnet vil alltid gå foran deg.. Du vil jo ikke sove alene? så hvorfor forlange at ei lita jente på 8 år skal det? Jeg synes det er helt flott at han tar så godt vare på datteren sin.. at han viser med hele seg at han alltid er der for henne... At han ligger naken har vel ikke noe med saken å gjøre? Kropp er vel naturlig? Anonym poster: b066b738a227b048397a740e16508f91 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Ja det synes jeg faktisk.. dette var ting du burde ha vist om og fått avklart på forhånd FØR du flyttet inn. Du viste at mannen er FAR.. da bør du også la han få lov til å være FAR. Barnet vil alltid gå foran deg.. Du vil jo ikke sove alene? så hvorfor forlange at ei lita jente på 8 år skal det? Jeg synes det er helt flott at han tar så godt vare på datteren sin.. at han viser med hele seg at han alltid er der for henne... At han ligger naken har vel ikke noe med saken å gjøre? Kropp er vel naturlig? Anonym poster: b066b738a227b048397a740e16508f91 Må du rulle inn da! En åtteåring er da gammel nok til å sove alene. Det er faktisk ikke et krav om å sove med barna for å være en god far skjønner du. Anonym poster: 8a424c022b199fd1bb240057dc4d32fa 6
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Har aldri sagt at jeg vil og kommer heller aldri til å forvente å være første prioritet foran barnet hans, det er urimelig å kreve. Men vi har kommet til enighet om at han da får legge seg inn til henne istede, så slipper jeg å bli kastet ut av sengen. Og om det funker på den måten, så er det greit for meg, selvom jeg også er av den oppfatning av at hun burde sove alene i så stor alder.. Men, hver sin lyst da vel!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Ja det synes jeg faktisk.. dette var ting du burde ha vist om og fått avklart på forhånd FØR du flyttet inn. Du viste at mannen er FAR.. da bør du også la han få lov til å være FAR. Barnet vil alltid gå foran deg.. Du vil jo ikke sove alene? så hvorfor forlange at ei lita jente på 8 år skal det? Jeg synes det er helt flott at han tar så godt vare på datteren sin.. at han viser med hele seg at han alltid er der for henne... At han ligger naken har vel ikke noe med saken å gjøre? Kropp er vel naturlig? Anonym poster: b066b738a227b048397a740e16508f91 Sove i samme seng er ikke ensbetydende med OMSORG... Du høres veldig ut som om du blir tråkket på tærne her... type far med ønske om å aldri sette en grense... For meg er det å sove i samme seng en kjæresteting og ikke en foreldreting, jeg kan godt ha små barn i sengen en stund ved behov, og blir vekket i helgene av at det kommer noen snikende. Men sengen er min og samboers sin plass og ikke barna sin, dette har med vår kjærestetid sammen og gjøre! Anonym poster: be223940d18ad3b1443a0e7246e0fa05 3
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Hvis han ligger naken i samme seng med datteren og du ligger i samme seng så må det bety at han også er naken i samme seng som deg? Og dere er ikke gift og du er ikke barnets mor? Jo her var det mye betenkelig!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Hvis han ligger naken i samme seng med datteren og du ligger i samme seng så må det bety at han også er naken i samme seng som deg? Og dere er ikke gift og du er ikke barnets mor? Jo her var det mye betenkelig! Ja, enig. Anonym poster: 2df9208f63d9751b0d68ce8978a2b34d
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Dette er virkelig ikke uvanlig eller unormalt. Jeg har hørt om mange som har det slik. Men det betyr selvfølgelig ikke at det er greit. Voksne trenger også sin nattesøvn og privatliv. Barn trenger også å bli selvstendige og å sove alene. Når det gjelder akkurat det at han sover naken med datteren så synes jeg ikke du bør henge deg opp i det. Folk er veldig forskjellig. For noen er det fremmed mens for andre er det helt greit. Og når det gjelder de som synes det er helt greit så er det ikke noe sammenheng med overgrep eller psykiske problemer hos barna fordi de har sovet med en naken forelder. Overgrep og psykiske problemer kommer av andre ting. Hvis det blir et problem for barnet så er det få barn som ikke tørr å si ifra selv (eller slutter å sove med foreldrene).
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 kremt kremt! for det første bør du ikke flytte inn til en mann som har en slik rutine for barnet sitt!. min datter opplevde nettopp det du beskriver,hun pleide å sove med sin far (har gjort d pga plass mangel og kos,da d ble veldig urolig med mange barn på ett rom) hun digget å sove i pappa seng! men plutselig over natten,ble hun flyttet inn til dei andre fordi han skulle ha kjæresten sin der i stedet! jenta var super skuffet og likte svært dårlig denne damen som tok hennes plass.!! så første bud er tilvenning til ny partner er ca 2 år,! og bud 2: soveplassen flyttes før damen kommer inn i bildet !
xinnia Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 Barnet er her 50%.. Jeg synes dette er veldig vanskelig og prøver å snakke om det, men blir møtt med forsvarstaler så det holder etter.. Han har nemlig hatt det sånn med sin mor, at han har liggi hos henne til han var ganske stor, for meg er dette helt fjernt. Og når han i tillegg klarer å si at han aldri håper han hører meg si nei til overnatting i sengen min til mitt barn.. Han mener det er snakk om trygghet og kjærlighet, noe som er helt på trynet, for da er det mange barn uten trygghet og kjærlighet her i verden! Hvorfor snakker man ikke ut om slike ting før man flytter inn til noen med barn i bagasjen?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #18 Skrevet 2. november 2012 Hei! Jeg har et problem som virkelig går meg på nervene løs om dagen. Jeg ble for noen måneder tilbake samboer med min kjære. Han har en datter på 8år og vi har fått et fint forhold til hverandre. I begynnelsen av forholdet vårt sov denne datteren i sengen til far hver natt, mao var det sjeldent mulighet for meg å overnatte. Det hele endte med at alle 3 delte seng de gangene han spurte om jeg ikke ville overnatte. Når vi da tok steget med å flytte sammen, fikk jeg datteren til å legge seg i sin egen seng mot at hun fikk en stor hotellpute. Men nå funker altså denne ikke lenger og datter er tilbake i fars seng. Det er ikke et spm på forhånd om det er greit for meg at hun sover der, bare en selvfølge. Vi snakker at hun blir lagt der fra kvelden av og ikke at hun kommer inn om natten. Det hele ender med at jeg må legge meg i hennes seng, da hun ligger vanvittig urolig og jeg ender opp på gulvet. Når jeg tar opp med far at jeg synes dette er uutholdelig får jeg til svar at "om hun har lyst til å sove i sengen, så skal ikke han nekte henne det". Er dette normalt? At en 8 åring sover i seng med sin far? I tillegg ligger far naken! Jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre, men har fått til en avtale om at han da heller får legge seg inn på rommet hennes, om det er sånn at hun MÅ ligge sammen med han. Er jeg urimelig som krever det? Dette henger ikke på greip TS. Du (etter å ha bodd hos mannen i 2 mnd) er skeptisk til at han sover uten tøy når jenta sover i farens seng, men vil avtale at han ikke sover med deg, men på datteren sitt rom. Ser du ikke at dette er selvmotsigende? Personlig tror jeg denne tråden er oppspinn av noen med litt for aktiv fantasi. Anonym poster: 2df9208f63d9751b0d68ce8978a2b34d 1
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2012 #19 Skrevet 2. november 2012 Kjæresten og jeg bor ikke sammen, men vi har hver våre bar. Mine er små, hans ene er snart 10 år. De sover ofte i samme seng når de er alene sammen, dels fordi de begge synes det er koselig og dels fordi kjæresten min var singel i mange år, så det var ingen andre "om beinet" uansett. Da vi ble sammen for noen år siden syntes jeg dette var vanskelig, for det var ikke mitt barn og selv om ungene kanskje kommer opp i senga i løpet av natta, så synes jeg de voksne kan få legge seg alene. Vi hadde en del krangler om dette til å begynne med, ettersom kjæresten min ikke kunne fatte og begripe hvorfor jeg ikke ville at sønnen hans skulle sove sammen med oss fast. Etterhvert skjønte han vel tegninga og nå er det ikke noe problem lenger. Sover vi hos hverandre ligger alle barn i sine senger, men det er selvsagt bare koselig om man kommer og koser på morran. Bottom line: hvis ikke samboeren din er villig til å endre på dette, så må du nok dessverre slite med det til ungen selv finner ut at det er på tide å ligge for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #20 Skrevet 2. november 2012 Så dere kan ikke ha sex i senga deres dere da? Siden det alltid ligger en 8-åring der og okkuperer? Nei det hadde jeg ikke giddi. Far virker jo helt fjern. Anonym poster: af94e32804745f4ff145e54ee4f50fac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå