AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Til dere som har prøvd de. Virker de ,og hvilke merker anbefales? Anonym poster: b7e2b4b134e12e188e0d0b99be35be34
super-s Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Husker mamma hadde en rynkekrem med umiddelbar effekt (effekten gikk ut etter noen timer da), men husker ikke hva den het. Har også sett en reklame på Tvins om noe som heter Snake Complex som jeg tror virker på samme måte. Men er litt skeptisk til det som blir vist fram på Tvins da, og den høres litt skummel ut å prøve, da den visstnok skal ha stoffer i seg som virker på samme måte som giften i flere typer slanger. Men det går jo an å prøve? Selv har jeg ikke fått rynker ennå, så jeg har ikke testet ut noen rynkekremer.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Rynkekremer virker ikke. Kosmetikkindustrien tjener milliarder på at verden vil bedras. Du kan liksågodt kaste pengene ut vinduet. Anonym poster: deca29f4416c8fd03d20163fd3bbe4b3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Husker mamma hadde en rynkekrem med umiddelbar effekt (effekten gikk ut etter noen timer da), men husker ikke hva den het. Har også sett en reklame på Tvins om noe som heter Snake Complex som jeg tror virker på samme måte. Men er litt skeptisk til det som blir vist fram på Tvins da, og den høres litt skummel ut å prøve, da den visstnok skal ha stoffer i seg som virker på samme måte som giften i flere typer slanger. Men det går jo an å prøve? Selv har jeg ikke fått rynker ennå, så jeg har ikke testet ut noen rynkekremer. Har akkurat begynnt å få, under øynene, og siden jeg ikke er så erfaren med hverken "skjønnhets kremer" eller rynker, så håpte jeg noen kunne guide meg litt. Mange av kremene er dyre, og har lite lyst å kaste bort penger på noe som ikke funker. Anonym poster: dbbf33ef6d3411eb1621ac87de4d2507
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Rynkekremer virker ikke. Kosmetikkindustrien tjener milliarder på at verden vil bedras. Du kan liksågodt kaste pengene ut vinduet. Anonym poster: deca29f4416c8fd03d20163fd3bbe4b3 Jeg er klar over at det er mye juks ute å går, derfor tenkte jeg å forhøre meg litt, for jeg evt slår meg til ro og godtar naturens gang. Anonym poster: dbbf33ef6d3411eb1621ac87de4d2507
Gjest O___o Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Verken rynkekremer eller strekkmerkekremer fungerer. Hudkremer kan ikke trenge igjennom flere millimeter med hud, uansett hvor mye liksomforskning de ulike firmaene presenterer.
Nalaya Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Det beste antirynkemiddelet som finnes er å forebygge. Har rynken allerede kommet så er det lite man kan gjøre med den. De fleste "rynkekremer" er til nettopp dette- forebygge. Ellers er noe av det beste du kan gjøre for huden å bruke solkrem Og så må jeg legge til at det er viktig å få i seg nok fettsyrer, en tørr hud får mye fortere rynker enn en velsmurt en Endret 31. oktober 2012 av Nalaya
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Det beste antirynkemiddelet som finnes er å forebygge. Har rynken allerede kommet så er det lite man kan gjøre med den. De fleste "rynkekremer" er til nettopp dette- forebygge. Ellers er noe av det beste du kan gjøre for huden å bruke solkrem Og så må jeg legge til at det er viktig å få i seg nok fettsyrer, en tørr hud får mye fortere rynker enn en velsmurt en Solkrem? Jeg er vel på grensen til det man kan kalle "blenda-hvit". Er lite ute, og her jeg bor er man heldig om det er tilsammen 1 til 2 uker i året med sol. Huden min er veldig fet fra før, er vel derfor jeg har unngått dette til nå. Anonym poster: dbbf33ef6d3411eb1621ac87de4d2507
Nalaya Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Solkrem? Jeg er vel på grensen til det man kan kalle "blenda-hvit". Er lite ute, og her jeg bor er man heldig om det er tilsammen 1 til 2 uker i året med sol. Huden min er veldig fet fra før, er vel derfor jeg har unngått dette til nå. Anonym poster: dbbf33ef6d3411eb1621ac87de4d2507 Solstråler kommer gjennom uansett de Men selvfølgelig skal man ikke overdrive solkrembruken heller. Nå tenkte jeg helst på sommer, og påsketid. Hvis du har hudtypen fet så skal du være litt glad, for da eldes du saktere enn de med tørr hud
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Solstråler kommer gjennom uansett de Men selvfølgelig skal man ikke overdrive solkrembruken heller. Nå tenkte jeg helst på sommer, og påsketid. Hvis du har hudtypen fet så skal du være litt glad, for da eldes du saktere enn de med tørr hud Jeg har hørt det før Har sett yngre ut enn det jeg er, hele livet, har blitt spurt om legitimasjon etter jeg fylte 30. Men konklusjoner er altså, ikke rynkekremer, men solkrem? Og å godta naturens gang Anonym poster: dbbf33ef6d3411eb1621ac87de4d2507
Nalaya Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har hørt det før Har sett yngre ut enn det jeg er, hele livet, har blitt spurt om legitimasjon etter jeg fylte 30. Men konklusjoner er altså, ikke rynkekremer, men solkrem? Og å godta naturens gang Anonym poster: dbbf33ef6d3411eb1621ac87de4d2507 Du kan bruke rynkekrem også, for forebyggingens skyld. Men da er det helst at kremen fukter huden på korrekt måte, og gjerne tilfører vitaminer og lignende. Jeg liker best å tenke litt helhetlig. Få i deg nok vann, vitaminer, mineraler og oljer. Få nok søvn og få gode renserutiner på huden. Men jeg vil jo uansett anbefale deg å kjøpe en god fuktighetskrem for det. Om man lever et usunt liv, så hjelper det ikke med dyre kremer for å si det sånn
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Finn en rynkekrem med vit. A (retinol, tretinoin). Det funker. Anonym poster: 968216afa365c83dd9af7e4f7b9318dc
Nalaya Skrevet 31. oktober 2012 #13 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Finn en rynkekrem med vit. A (retinol, tretinoin). Det funker. Anonym poster: 968216afa365c83dd9af7e4f7b9318dc Tretinoin er a-vitaminsyre og er forbudt å selge over disk i norge. For å få et slikt preparat må man ha resept, og det får man ikke pga redsel for rynker. Eventuellt kan du prøve å kjøpe slike produkter på internett, men det hadde jeg vært litt skeptisk til selv. Retinol derimot A-vit er fullt mulig å få tak i. De fleste anti rynkeprodukter inneholder denne ingrediensen. Endret 31. oktober 2012 av Nalaya
Dricka Skrevet 31. oktober 2012 #14 Skrevet 31. oktober 2012 Juvena har vunnet priser.. skulle bare mangle siden de er så dyre. Den dagen jeg blir rik skal jeg kjøpe Juvena på trass
Professor Orm Skrevet 31. oktober 2012 #15 Skrevet 31. oktober 2012 Til dere som har prøvd de. Virker de ,og hvilke merker anbefales? Anonym poster: b7e2b4b134e12e188e0d0b99be35be34 Kjære Anonym Bruker. Der finnes ingredienser som man tror kan hjelpe mot rynker, men de eneste to som er klinisk bevist er glykolsyre, som i MD formulations, eller tretinoin, i en fin liten krem som heter aberela. Førstnevnte får du hos hudpleier, den andre får du på resept. Hvis du velger A-vitaminsyren, må du vite hva du driver med, det skal ikke skrives ut til hvem som helst. Bruk den hver kveld i et tynt lag resten av livet, og ALDRI sol ansiktet. Bruk spf hver dag, hele året, uansett om det regner eller er overskyet. Jeg bruker helst fysiske filtre, se etter ingredienser som sinkoksid og titaniumdioksid. Disse er fysiske filtre, og brytes dermed ikke ned utover dagen. Spf kan godt komme fra foundationen din, stort sett alle har dem. Hvis du er ekstra nøye på det, slik som undertegnede, og sannsynligvis veldig få andre, så bruker du solkrem under dagkrem og foundation. OBS! Pass på å få litt sol, slik at du ikke ender opp med alvorlig D-vitaminmangel, slik som undertegnede gjorde. Du bør ikke bruke fruktsyrer sammen med aberela, du må velge én av dem. Det greieste er nok fruktsyrene, de irriterer ikke huden på samme måte som tretinoin, slik at du slipper å flasse. Dessuten hjelper de mot en rekke andre hudproblemer, slik som pigmentflekker, tørr hud, kviser, hudormer og inngrodde hår. Spf skal brukes hele året uansett hva man gjør, sola står for 90% av hudens aldring. Lykke til!
Professor Orm Skrevet 31. oktober 2012 #16 Skrevet 31. oktober 2012 Tretinoin er a-vitaminsyre og er forbudt å selge over disk i norge. For å få et slikt preparat må man ha resept, og det får man ikke pga redsel for rynker. Eventuellt kan du prøve å kjøpe slike produkter på internett, men det hadde jeg vært litt skeptisk til selv. Retinol derimot A-vit er fullt mulig å få tak i. De fleste anti rynkeprodukter inneholder denne ingrediensen. Sludder og pølsevev, det gjør det så visst. Tuben min ligger på badet<3
Nalaya Skrevet 31. oktober 2012 #17 Skrevet 31. oktober 2012 Sludder og pølsevev, det gjør det så visst. Tuben min ligger på badet<3 Og den heter?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #18 Skrevet 31. oktober 2012 Kjære Anonym Bruker. Der finnes ingredienser som man tror kan hjelpe mot rynker, men de eneste to som er klinisk bevist er glykolsyre, som i MD formulations, eller tretinoin, i en fin liten krem som heter aberela. Førstnevnte får du hos hudpleier, den andre får du på resept. Hvis du velger A-vitaminsyren, må du vite hva du driver med, det skal ikke skrives ut til hvem som helst. Bruk den hver kveld i et tynt lag resten av livet, og ALDRI sol ansiktet. Bruk spf hver dag, hele året, uansett om det regner eller er overskyet. Jeg bruker helst fysiske filtre, se etter ingredienser som sinkoksid og titaniumdioksid. Disse er fysiske filtre, og brytes dermed ikke ned utover dagen. Spf kan godt komme fra foundationen din, stort sett alle har dem. Hvis du er ekstra nøye på det, slik som undertegnede, og sannsynligvis veldig få andre, så bruker du solkrem under dagkrem og foundation. OBS! Pass på å få litt sol, slik at du ikke ender opp med alvorlig D-vitaminmangel, slik som undertegnede gjorde. Du bør ikke bruke fruktsyrer sammen med aberela, du må velge én av dem. Det greieste er nok fruktsyrene, de irriterer ikke huden på samme måte som tretinoin, slik at du slipper å flasse. Dessuten hjelper de mot en rekke andre hudproblemer, slik som pigmentflekker, tørr hud, kviser, hudormer og inngrodde hår. Spf skal brukes hele året uansett hva man gjør, sola står for 90% av hudens aldring. Lykke til! Oy, her var det mye info.men det var jo det jeg var ute etter. Men når det er sagt så er jeg veldig guttejente, (derfor litt flau å spørre om dette, og grunnen til anonym post) og bruker max mascara og eyeliner, pluss litt fuktighetskrem, så du kan vel si at jeg ikke er så "bereist" inn i motens og kosmetikkens verden, men liker likevel å se ok ut. Så vil ha det enklest mulig. Aberela mener jeg har brukt i min ungdom mot kviser, og den var ganske sterk på min hud, så ikke noe jeg har lyst å smøre under øynene, da huden der jeg brukte den, ble rød og flasset, slik at ett nytt hudlag grodde frem. Så da blir det vel den hos hudpleieren,tenker jeg. Takk, for at du tok deg tid til å gi meg litt informasjon. Mange tar det nesten for gitt at jenter skal kunne typiske jenteting, og jeg kvier meg å spørre av og til. Men nå er jeg jo litt klokere. Anonym poster: dbbf33ef6d3411eb1621ac87de4d2507
Djungelvrål Skrevet 31. oktober 2012 #19 Skrevet 31. oktober 2012 Har lest at retinol-A, altså kremer med a vitamin skal virke glattende på huden. Grunnen er at det binder kollagenet i huden.
Professor Orm Skrevet 31. oktober 2012 #20 Skrevet 31. oktober 2012 Og den heter? Aberela. 0,05% tretinoin. Koster 70 kr på apoteket. Ellers finnes alltids obagi sin krem som er på 0,1%, men den får man bare kjøpt hos leger som fører merket. Den er ganske mye dyrere enn aberela også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå