Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan brenne filmer jeg har på PC'en min på en CD slik at jeg kan se den på andre PC'er - men hva med å se den på en "vanlig" DVD-spiller. Er det slik at da må jeg ha en DVD-brenner på PC'en min (og forandre filformatet?) ?

At vanlige DVD-spillere ikke kan spille divx-filmer slik PC'en kan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan brenne på cd, til divX format (to cder) og min dvd spiller kan ihvertfall lese dette formatet.

Skrevet

Takk for svar! Jeg har ikke helt fått meg med alle fordelene med DVD-brenner. Er det mest for å få plass til en hel film på en plate (har hørt at det er mer plass på DVD-plate enn CD-plate).

Må sjekke om DVD-spilleren kan spille divx-formatet jeg...

Kan Xbox og Playstation 2 spille det?

Skrevet

Det går òg an å brenne på CD i VCD eller SVCD-format - dei fleste (alle?) DVD-spelarar taklar det formatet.

(Men eg har ikkje prøvd det sjølv, enno. Bortsett frå eit slideshow av fotografia mine.)

Skrevet

Fordelen med en DVD-brenner er at den kan brenne på DVDplater. Disse er det plass til mye mer (4.7 mega).

Kan brenne som VCD (video cd) man har da plass til kanskje en 1/2-3/4 time på plata.

:roll:

Skrevet

De fleste dvd-spillere tar svcd, men ikke alle og med mange så må du hente en kode for å kunne spille svcd.

DVD-brenner gir deg mulighet til å brenne mer på en CD, og da er det jo snakk om DVD-R.

Selv liker jeg ikke SVCD formatet. Synes kvaliteten blir betydelig verre. Xbox skal kunne spille divx, men vet ikke om du trenger en kode.

Er det dvd spilleren til tv'en du vil brenne film til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...