Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd ved noen tilfeller at firmaet jeg sender en søknad eller forespørsel til, ikke gidder å svare at de har mottatt engang. Er dette vanlig oppførsel fra sjefene sin side? De fremstår jo som lite profesjonelle når de gjør dette.

Anonym poster: c32d312bd5dceefb6fe3a30133713b9c

Videoannonse
Annonse
Gjest Surrehodet
Skrevet

Det begynner faktisk å bli ganske vanlig, kan på en måte skjønne det om det ramler inn flere hundre søknader. Men uhøflig er det.

På den annen side, en gang fikk jeg svar på en søknad av vedkommende som hadde fått stillingen, det følte jeg var fryktelig kleint, at hun satt og leste igjennom "konkurrentenes" søknader for så å svare at stillingen var besatt av henne.

En annen gang fikk jeg svar i slutten av oktober, på en stilling som ble lyst ut i mars. Da tenker jeg at vedkommende kunne spart seg den portoen.

Lykke til i jobbjakten :blomst:

Skrevet

Samme her - søkte sommerjobb i mars en gang og fikk beskjed i september/oktober at jeg "dessverre ikke nådde opp denne gangen". Akkurat som jeg ikke hadde skjønt det liksom...

Skrevet

Takk for gode svar, det er litt synd å få beskjed så lenge etterpå. De første ukene går man rundt å lurer, også begynner man etter hvert å innse at de ikke tar seg tid til, eller ikke svarer i det hele tatt. Håper dere har noen gode stillinger nå, og at dere trives.

Anonym poster: c32d312bd5dceefb6fe3a30133713b9c

Skrevet

Jeg har tenkt som så at de firmaene som ikke gidder å svare på søknadene, har også mange andre ting i firmaet, som de ikke gidder som jeg sikkert hadde blitt like sur for, så da trøster jeg meg med det.

Jeg fikk svar 1 år etter at jeg hadde vært på intervju. Det er vel det mest fantastiske hittil.

Anonym poster: c43e5f6f7795c528f93e1f6140cfd9fa

Skrevet

Jeg har tenkt som så at de firmaene som ikke gidder å svare på søknadene, har også mange andre ting i firmaet, som de ikke gidder som jeg sikkert hadde blitt like sur for, så da trøster jeg meg med det.

Jeg fikk svar 1 år etter at jeg hadde vært på intervju. Det er vel det mest fantastiske hittil.

Anonym poster: c43e5f6f7795c528f93e1f6140cfd9fa

Det mest irriterende for min del, var at på jobbintervjuet sa de at jeg skulle få svar innen to uker om jeg fikk stillingen, etter 1 måned hadde jeg fremdeles ikke fått svar, men da det var gått 2 måneder fikk jeg mail om jeg hadde fått jobben. Det verste var at jeg ikke hadde fått jobb, så jeg tok jobben...

Anonym poster: cea166f2111241ce1762e4082d690b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...