Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min eks er fremdeles gode venner etter bruddet. Nå har det gått litt over ett år, og han har så vidt begynt å date igjen, han gav meg beskjed idag.

Jeg skal være ærlig og innrømme at det stakk litt når jeg fikk vite det at han har truffet en annen jente. Til tross for at jeg har det fint som singel, så stakk det litt.

Det jeg lurer på er hvordan vi kan opprettholde vennskapet, uten at det blir problemer ut av det?

Han avlyste en kinoavtale med meg denne uken, fordi han syntes det ville være litt feil å forklare til den nye jenta at han skal på kino med eksen. Selv om vi er gode venner. Han sa det ikke var personlig, men det var bare det at de var i startfasen.

Jeg forstår jo det, så jeg ønsket ham lykke til med den nye damen, og vi er fremdeles venner. Det jeg trenger råd til er hvordan jeg som eks skal opptre? Vi har ikke hatt noe "upassende" kontakt, vi er kun venner. Som har dratt på kino sammen, lagd middag eller sett en serie osv. Vi var tross alt sammen en god stund og derfor falt det naturlig å spørre han når det gjaldt filmer, serier, sport osv som vi har til felles.

Men nå som han har fått seg en ny dame, eller i alle fall dater. Så vil jeg på en måte opptre litt mildere, vi studerer på samme universitet, og vi har enten lest eller spist lunsj sammen. Så jeg lurer på om det er ok?

Etter utallige tråder her inne om ekser og nye partnere så vil jeg ta litt hensyn. Jeg kan ikke endre det faktum at vi var sammen, men jeg kan jo henge litt mindre med ham.

Så har dere noen gode tips til meg? :)

Anonym poster: e1e87e9767d3198db0f6bb3bc97d40d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i grunn så burde du trekke deg helt tilbake. Ikke kontakte han før han evt kontakte deg. Dere treffes vel på skolen og det går an å slå av en prat , men de er en sårbar fase.

Jeg synes det er fint av deg at du innser det hele og vil det beste for dem. I mine er det rart at folk kan være gode venner med ekser, men vet flere som har virkelig det, det er sikkert bare meg som ikke vil ha kontakt med de :)

Skrevet

eva-80. Ja jeg bør vel vente til han tar kontakt eller om vi treffes tilfeldig på vors/fest. Jeg har foreløpig bare bestemt meg for å presentere meg som en venninne, vi har studert og bodd i samme by (hvor vi traff hverandre) og nå havnet vi på samme studentby (traff ham tilfeldigvis i sommer da fortalte han meg hvor han skulle). Så får heller han velge om han vil forklare henne det dypere osv.

Jeg vet vi kommer til å treffes siden vi har nesten lik omgangskrets, de fleste av mine venner kjenner ham og hans venner.

Da tar jeg i alle fall det rådet og lar heller han ta det første skrittet :)

• Liker 1
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg ville også holdt meg litt tilbake, i hvertfall nå i startfasen. Så ville jeg egentlig bare sett an hvor mye han tar kontakt videre. Om dere møtes på skolen alikevel, så er jo ikke det så ille, dere sees fortsatt men den nye jenta slipper vel kanskje å føle seg truet. Jeg ville latt han ta initiativ til det meste, både når det gjelder hva dere skal gjøre og hva han sier til henne angående dere to.

Skrevet

Jeg får bite i det sure eplet og vente da :) Jeg har ikke lyst å miste han som venn, så derfor er jo det litt dumt at jeg på en måte må kutte ned på vennskapet vårt. Men jeg forstår det godt, jeg gjør det, så derfor vil jeg bare forhøre meg om hva som er greit å gjøre nå på dette stadiet.

Han får fortelle henne det når passer ham, jeg har i alle fall ikke tenkt å si noe. Og i og med at jeg ennå ikke vet hvem jenta er, så skal jeg i alle fall ikke si noe.

TS

• Liker 1
Skrevet

jeg har aldri slitet med kjærestens ekser men om jeg kom oppi situasjonen, skulle jeg ønske at hun var hensynsfull som deg Ts :)

Det er så mange fæle egoer der ute og går.

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere begge er 100% over den andre.. så kan vel vennskapet fortsette.

Men du skriver at det stakk da han sa at han har begynt å date en annen.. Det tyder på at du ikke er heelt ferdig med han? Og da mener jeg det er best for alle å droppe all kontakt.

Skrevet

Hvis dere begge er 100% over den andre.. så kan vel vennskapet fortsette.

Men du skriver at det stakk da han sa at han har begynt å date en annen.. Det tyder på at du ikke er heelt ferdig med han? Og da mener jeg det er best for alle å droppe all kontakt.

Det stakk mest fordi han var først ute :fnise: Men det er jo også litt merkelig, jeg har på en måte blitt vant til at han er singel. Men han sa selv at når jeg fikk meg en ny type så ville det svi litt, selv om han var over meg. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, man er kanskje vant til å bare se seg selv med denne personen, så en ny en blir bare rart.

Jeg er over ham, det har jeg vært en stund og det tror jeg også er årsaken til at vi begge har hatt muligheten til å bare være med hverandre uten noen konflikter.

Men ja det blir nok ikke mye kontakt fra min side, utenom hei på universitetet og kanskje p åfest og lignende

TS

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Kjæresten min hadde en god venninne som han hadde hatt noe på gang med tidligere. Når jeg kom inni bildet så ble hun gone for å si det slikt :) No more contact.

Skrevet

Men ja det blir nok ikke mye kontakt fra min side, utenom hei på universitetet og kanskje p åfest og lignende

Om dere virkelig er venner er det jo helt merkelig å heretter bare si "Hei" når dere møtes på skolen og ellers bare småprate som gamle bekjente...

Jeg og min eks er gode venner. Begge er i nye forhold som har vart lenge, det er ingen sjalusi osv. Vi har like mye kontakt nå som da vi var single etter bruddet vårt. Den endret seg straks det var slutt, ingen typisk date-aktiviteter lenger f.eks.

Skrevet

Om dere virkelig er venner er det jo helt merkelig å heretter bare si "Hei" når dere møtes på skolen og ellers bare småprate som gamle bekjente...

Jeg og min eks er gode venner. Begge er i nye forhold som har vart lenge, det er ingen sjalusi osv. Vi har like mye kontakt nå som da vi var single etter bruddet vårt. Den endret seg straks det var slutt, ingen typisk date-aktiviteter lenger f.eks.

Men det er jo det jeg lurer på, om hvordan jeg kan ikke være en trussel for den nye jenta? Det er jo i bunn og grunn derfor han avlyste en kino tur med meg denne uken, fordi i og med at det er i startfasen med denne nye jenta, så vil han ikke gjøre noe som hun kan oppfatte som feil.

Det er jo flott at du og din eks har kontakt, men dere gjør ingenting sammen da? Så det du mener med kontakt er bare samtaler når dere møtes?

Vi har til nå behandlet hverandre som venner, av og til gått med en større gjeng på kino, bowling osv. Ellers har det bare vært oss to som venner. Det er jo noe jeg også gjør med mine andre venner, både dem som er i et forhold og single, vi henger i lag med andre eller finner ting på egenhånd.

Men i og med at jeg er en eks, så ser jo jeg at den nye jenta kan føle seg truet, eller synes det er merkelig. Så jeg respekterer hans ønske og holder en lav profil enn så lenge, for å unngå dette :)

Skrevet

Kjæresten min hadde en god venninne som han hadde hatt noe på gang med tidligere. Når jeg kom inni bildet så ble hun gone for å si det slikt :) No more contact.

@

Så ingenting, han mistet en venninne? :) Jeg mener det ikke vondt, noen ganger så går det ikke andre ganger fungerer det fint. Jeg vil jo aller helst beholde han som min venn :sjenert:

Skrevet

Jeg treffer eksen for kaffe nu og da og dama hans liker det ikke, men jeg var der først. Daten har også kontakt med eksen sin og det er helt ok for min del, jeg blander meg ikke i hvem han drikker kaffe med.

• Liker 1
Skrevet

Så flott at du er så forståelsesfull TS! Jeg ville latt ham ta initiativet nå i første omgang, han er i en fase der han må få avklart forholdet til den nye dama før han slenger et vennskapsforhold til eksen inn i det hele. Men etter en stund kan du jo ta en prat med ham og så kan dere bli enige om hvordan dere skal forholde dere til hverandre etter hvert? Mitt forslag er uansett at du møter nydama og blir kjent med henne, slik at hun får et ansikt på deg og forhåpentligvis blir trygg på at du ikke er ute etter å bli sammen med kjæresten hennes igjen. Og så er det nok greit å kutte ut middagslaging og serier hjemme hos hverandre, tenker det er greit å møtes steder der det er andre folk. Jeg hadde nok syntes det var eklere hvis kjæresten min skulle hjem til eksen sin for å spise taco og se film enn om de tok en øl sammen på byen...

Skrevet

Du virker som en kjempeflott, forståelsesfull og moden jente, ts! Det er bra at du skjønner at det kanskje er vanskelig for den nye dama at du har kontakt med han. Det er forøvrig veldig trist at det skal være sånn. Jeg kjenner jeg gruer meg litt til eksen får seg dame, for jeg har virkelig ikke lyst å miste vennskapet vårt. Men det skal sies at han faktisk droppa ei dame fordi hun ikke godtok at vi var venner. Tror han setter pris på vennskapet, han også! :fnise:

Jeg tror du bare må gi det litt tid, og la det synke inn for henne at han fortsatt har kontakt med deg. Enten så godtar hun det, eller så gjør hun ikke det. Krysser fingrene for at det blir førstnevnte! :)

Gjest LonelyAngel
Skrevet

@

Så ingenting, han mistet en venninne? :) Jeg mener det ikke vondt, noen ganger så går det ikke andre ganger fungerer det fint. Jeg vil jo aller helst beholde han som min venn :sjenert:

Hva mener du så ingenting?

Kjæresten min møtte meg, og hun ble bare i veien for begge to. Hun ringte å maste om å gå på cafe ect sammen med kjæresten min og han var egentlig ikke noe mer interessert i det med henne. Han ville bruke tid med meg. Hun ble rimelig oppgitt når kjæresten min kuttet kontaktet helt uten videre.

Skrevet

Kjæresten min møtte meg, og hun ble bare i veien for begge to. Hun ringte å maste om å gå på cafe ect sammen med kjæresten min og han var egentlig ikke noe mer interessert i det med henne. Han ville bruke tid med meg. Hun ble rimelig oppgitt når kjæresten min kuttet kontaktet helt uten videre.

Nei jeg bare lurte på om han mistet en venninne på bekostning av ny dame, eg tror jeg er påvirket av mange kg tråder :) Men slik jeg ser det, du beskriver så var det kanskje like greit. Han kan ikke akkurat droppe å være med deg for å være med henne. :)

Skrevet

Så flott at du er så forståelsesfull TS! Jeg ville latt ham ta initiativet nå i første omgang, han er i en fase der han må få avklart forholdet til den nye dama før han slenger et vennskapsforhold til eksen inn i det hele. Men etter en stund kan du jo ta en prat med ham og så kan dere bli enige om hvordan dere skal forholde dere til hverandre etter hvert? Mitt forslag er uansett at du møter nydama og blir kjent med henne, slik at hun får et ansikt på deg og forhåpentligvis blir trygg på at du ikke er ute etter å bli sammen med kjæresten hennes igjen. Og så er det nok greit å kutte ut middagslaging og serier hjemme hos hverandre, tenker det er greit å møtes steder der det er andre folk. Jeg hadde nok syntes det var eklere hvis kjæresten min skulle hjem til eksen sin for å spise taco og se film enn om de tok en øl sammen på byen...

Ja jeg har snakket med eksen nå, og foreløpig har vi blitt enige om at lunsj på skolen i ny og ne er i orden, mens filmkvelder, middag osv får vi eventuelt vente til forholdet deres har gått et steg videre og jeg kanskje treffer henne. Men vennskapet består, selv om jeg kommer til å savne filmkveldene våre osv så er jeg ikke ute etter å komme i veien. Så mindre kontakt er bedre enn ingen kontakt, jeg vet jeg alltid kan ringe om det er noe krise, men jeg skal i alle fall tenke meg både en og to ganger før jeg gjør det :)

Tusen takk for fint innlegg! Forventet nesten å bli slaktet som en ond eks :ler:

Skrevet

Du virker som en kjempeflott, forståelsesfull og moden jente, ts! Det er bra at du skjønner at det kanskje er vanskelig for den nye dama at du har kontakt med han. Det er forøvrig veldig trist at det skal være sånn. Jeg kjenner jeg gruer meg litt til eksen får seg dame, for jeg har virkelig ikke lyst å miste vennskapet vårt. Men det skal sies at han faktisk droppa ei dame fordi hun ikke godtok at vi var venner. Tror han setter pris på vennskapet, han også! :fnise:

Jeg tror du bare må gi det litt tid, og la det synke inn for henne at han fortsatt har kontakt med deg. Enten så godtar hun det, eller så gjør hun ikke det. Krysser fingrene for at det blir førstnevnte! :)

Det er synd, det er det. Jeg føler jeg mister min bestevenn på en måte - men jeg vil ikke gå i veien for noen fremtidsplaner. SÅ jeg får ta tiden til hjelp, jeg har jo andre gode venner også :) Jeg håper på det samme! Takk for støttende innlegg :klem:

Skrevet

Hvorfor i alle dager er dette relevant for tråden LonelyAngel?

Det er liksom ingen som bryr seg.

Anonym poster: 112a7c2adcfa473d3a729d3936150657

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...